Varje slut är en ny början.

bakversion1

Under många år tyckte jag saker. Jag skrev krönikor, bloggade regelbundet och twittrade intensivt. Sedan tog det stopp. Kanske var det samtidigt som de bruna vindarna började vina, trollen började bli fler och debattklimatet blev outhärdligt dumt. Jag tröttnade helt enkelt på att ständigt uttrycka en åsikt om allt som hände varje dag.

Sedan några år tillbaka skriver jag inte krönikor, jag bloggar inte och Twitter använder jag mest för att diskutera Melodifestivalen och tv-serier. Jag är mycket lyckligare så.

Men jag saknar att skriva. Eller, jag arbetar ju heltid med att skriva och gör det större delen av min fritid också. Men jag saknar att skriva i mitt alldeles egna forum. Där jag inte känner några förväntningar överhuvudtaget. Där det är mitt utrymme, som jag kan göra vad jag vill med. Jag har saknat det.

Så jag tänker ta upp bloggen ett tag igen. Jag vet inte vad jag ska skriva om. Jag kommer nog inte orka tycka en massa med saker. Snarare vill jag reflektera över saker som händer mig och världen. Bara skriva av mig när andan faller på. Som en nystart har jag gett bloggen en ansiktslyftning. Rensat bort allt krafs.

Varje slut är en ny början.

6 thoughts on “Varje slut är en ny början.”

  1. Jag har saknat dina skriverier. Roligt att du är tillbaka. Så länge du inte börjar skriva endast sportreferat läser jag gärna vad du än väljer att skriva om 🙂

Kommentera

