Army of Lovers räddade mig, del 2.

Svenska folket må inte ha förstått briljansen med Army of Lovers bidrag i Melodifestivalen. Och trots min initiala enorma bitterhet över detta känner jag nu bara lättnad.

För Army of Lovers ska aldrig bli folkkära eller rumsrena. De ska inte omfamnas och åka på allsångsturnéer i folkparkerna. De ska störa, reta och politisera.

Det var precis det de gjorde på scenen i lördags.

De ställde upp med en elak barnramsa som påminde om deras mest okonventionella poplåtar i slutet av 80-talet. De lyckades hålla sin stolta mimtradition levande i en sångtävling.

De har nog aldrig varit snyggare. La Camillas kors mellan benen och guldkrona på huvudet. Alexander Bards röda rysskägg. Jean-Pierre Bardas fantastiska ben.

När de äntrade Melodifestivalens catwalk till dånande musik och med en voiceover där de deklarerade att de är hbt dog både jag och mitt yngre jag en lycklighetsdöd.

Tack.

8 responses to “Army of Lovers räddade mig, del 2.

  1. persikorochparis

    Ett av mina favoritögonblick under kvällen (förutom deras voiceover i början) var när en bekant till mig facebookuppdaterade om hur chockerad hon var över ”strippshow” i Mellos första bidrag för kvällen. Skrattandes kommenterade jag förstås att det måste vara outhärdligt tråkiga strippklubbar hon besökt eftersom ingen uppenbarligen kan ha tagit av sig ett enda plagg under tiden hon var där. 🙂

    • persikorochparis, haha typiskt! tyvärr verkar inte folk fatta army of lovers. som att folk rasar över att de mimar, det är ju för fan deras grej! älskar att de lyckades mima i en sångtävling.

  2. Sara Brännholm

    Jag älskar att Bard ibland är väldigt resonabel, och ibland är helt vidrig

    http://schmenus.wordpress.com/2013/02/22/knullbarheten-ar-viktigare-an-rosten/

    MEN, hans scenutstyrsel, där han ser ut som typ Lenin i skoluniform är bara❤❤❤

    • sara, håller med! han är ibland klok och ibland bara elak som fan.

      trots hans ibland hårda omdömen var den enda bra i idol-juryn. höll med honom om nästan allt, om än inte alltid med hur han sa det…

  3. ”I was born seven million years ago in Sweden, Africa”
    Tyckte det var genialiskt på något sätt. Först tyckte jag att det var lite fånigt, men ju mer jag lyssnat, ju mer lutar jag åt det förstnämnda.

  4. älskade army of lovers, hade väntat mig ännu mer klur från dem. så jag blev faktiskt besviken. det var kort och gott för simpelt.

    • linus fremin

      dido, det är helt ok! personligen gillade jag hela den attityd deras nummer hade, men det är bara jag.

Kommentera

