Jag saknar honom här.

20130217-221150.jpg

Det finns en bro. Jag kysste honom under den. Snön yrde omkring oss. Hans kinder var så kalla och röda.

Jag saknar honom där.

Det finns en restaurang på Luntmakargatan. Jag kysste honom där. Bland trädrakar och solfjädrar. Han smakade satay.

Jag saknar honom där.

Det finns en biosalong. Jag kysste honom på rad nummer sju. Några ungdomar kastade popcorn på oss.

Jag saknar honom där.

Det finns en mataffär. Jag kysste honom bredvid toalettpappret och chipsen. Längs min kind rann en tår.

Jag saknar honom där.

Det finns en busshållplats. Jag kysste honom på bänken där. På marken låg krossat glas. Han hade på sig mina gröna seglarskor.

Jag saknar honom där.

Det finns ett bibliotek. Jag kysste honom vid deckarhyllan. Jag skrattade alldeles för högt.

Jag saknar honom där.

Det finns en McDonalds-toalett. Jag kysste honom därinne. På väggen skrev jag ”L hjärta M”.

Jag saknar honom där.

Det finns en säng. Jag kysste honom överallt i den. Ibland luktar jag på lakanet jag har tvättat tiotals gånger sedan han sov på det.

Jag saknar honom där.

Varenda plats jag har varit har betytt något för att han var där med mig. De fick en mening tack vare honom. Nu är de bara platser.

Jag saknar honom här.

7 responses to “Jag saknar honom här.

  1. Dina texter berör mig alltid så att tårarna ofta rinner nerför mina kinder. Och det är jag glad för. Tack Linus för rader som får mig att alltid reflektera över livet och döden och allt däremellan.

  2. Jag förstååår inte varför ni inte kan leva tillsammans. Jag lever också långt ifrån min kärlek och det är ett elände. Hoppas att ni någon dag får vara lyckliga tillsammans.

    • concha, tack, det hoppas jag med. vi har gjort livsval som är rätt för oss, men som håller isär. det suger, men bara att acceptera. men allt kan hända.

  3. Kom in på din blogg lite av en slump, har fastnat och kan inte sluta läsa, hoppar fram och tillbaka i arkivet. Fan vad du är bra. Du skriver så fint och på ett sånt berörande sett att jag nästan håller på att gråta.

  4. Pingback: Punkt punkt punkt. |

Kommentera

