Hitta mer plats i bröstkorgen.

Han har haft andra. Jag med. Och jag skäms för allt jag inte kände för dem då jag kände allt för honom.

Mitt hjärta har bara plats för en kärlek i taget.

Det största förräderiet av de alla. Att låtsas att känslorna är där. Över allt skuggan av den enda kärlek jag har känt.

Jag har varit med flera, men bara älskat en. Så där djupt att hjärtat känns med varje andetag en delar med den personen.

Jag har vaknat upp bredvid någon som inte är honom och känt en sådan besvikelse att jag har somnat om bara för att se honom i drömmarna.

För när jag drömmer, bara om honom. Alla mina sovande ögonblick. De är de enda som jag kan spendera med honom.

Jag måste ha honom ur mig, eller ha honom här. Lyckan som aldrig kan kännas utan.

Det handlar inte om att gå vidare, ett hav emellan och det gör ingen skillnad. Det handlar om att hitta mer plats i bröstkorgen.

Inte säga farväl till honom, utan hej till någon annan.

4 responses to “Hitta mer plats i bröstkorgen.

  1. ”Inte säga farväl, utan hej till någon annan.”

    Fan den var bra. Den tar jag med mig i mitt tänkande.
    Tack!

  2. Jag vill koppla denna komentar till ditt tidigare inlägg också ”Någon annanstans än där jag var som mest olycklig”

    Jag tror att det är viktigt att känna att man kan gå någonstans, även, gå vidare. Men jag tror att det är viktigt att inte vilja radera sina ”gamla” känslor.Självklart beroende på vad man har för erfarenheter, men även de negativa erfarenheterna är viktiga. Jag tror inte på betydelsen av ”sina gamla känslor” eller ” sina förra känslor”, jag tror att de alltid finns där, men att de bara har växt, läs: inte nödvändigtvis starkare, utan blivit annorlunda. Något helt annat. Och jag tror att det är viktigt att kunna reflektera över dem, och därför inte ”radera” dem. Det är en viktig del av ens utveckling. Tror jag. Sådan är min sanning.

    Berörs så av det du skriver, känns i hela kroppen.

    • maria, tack! du har en poäng i att inte radera känslor, snarare handlar det väl om att lära sig att hantera dem så att de inte längre gör en ont.

Kommentera

