”Jag önskar att du vore en tjej…”

Jag var på en fest en gång och en kille som jag aldrig hade träffat innan sa: ”Jag önskar att du vore en tjej för då skulle jag göra allt för att bli ihop med dig.”

Det var ju fint. Jag tar det som en komplimang. Att tanken på att vilja ha en annan sexualitet dök upp i hans huvud efter några timmar med mig i samma rum.

Men det går ju inte att attraheras av någon som du inte är attraherad av. Jag skulle tycka det vore så smidigt om det där att sexualiteten är flytande eller flexibel även kunde gälla min egen.

Jag skulle gärna vilja bli kär och attraherad av människor, och inte kön, vilket är det så många bisexuella och andra säger att de kan göra.

Men kvinnor gör inget för mig på det sättet. Det händer ingenting. Kvinnor är vackra. Sexiga. Och bla bla. Men jag har aldrig någonsin blivit attraherad eller kär.

Och troligtvis blir jag inte det i framtiden heller.

Jag har undrat om jag skulle känna mig som och vara en bättre feminist om jag vore bisexuell. För jag menar, då skulle jag ju inte stänga ut det ena könet.

Men det är ju bullshit. För det första då det är att tvinga mig själv in i nya normer i stället för gamla. För det andra är det att lägga all vikt på relationer som inkluderar sex.

För nästan alla av mina närmaste, vänner och familj, är kvinnor. Jag behöver ju inte, och vill så klart inte, ha sex med dem för att ha nära relationer till dem.

Sedan är det så att sexualiteten är personlig. Vissa blir attraherade av båda kön lika mycket, vissa lite mer åt ena hållet och vissa bara åt det andra hållet.

I slutändan vill vi bara älska och bli älskade.

So let’s do it.

2 responses to “”Jag önskar att du vore en tjej…”

  1. Jag kan känna igen en del du tänker för jag hade en gång stämplat mig själv som hopplöst hetero efter att verkligen försökt bli intresserad av tjejer. Men så plötsligt hände det och jag fattade det knappt själv först för man är inte van att tänka så om det kön man inte brukar vara kär i. Tänkte mest att vi var väldigt nära vänner. Då var jag 24 och trodde knappt det var möjligt i vuxen ålder för man får ju alltid höra historier om personer som vet från att de är små.

    Känner till både homos och heteros som varit säkra på sin sexualitet men senare blivit tillsammans med någon av oväntat kön. Så jag tror absolut att sexualiteten är flytande, man vet aldrig vem man blir kär i här näst. Och det är egentligen tråkigt att vi ska behöva känna oss dåliga på något sätt om vi inte lyckats bli kär i ett ovant kön. Men det blir väl så när allt är så könsfixerat i denhär världen. Det spelar ju egentligen ingen roll. Älska på!

Kommentera

