Jag skriver om asexualitet i Aftonbladet Söndag.

Att inte vilja ha eller känna för att ha sex är något som många inte förstår. Helt enkelt för att de själva känner lust och har svårt att föreställa sig ett liv utan den.

Tyvärr skapar det en norm där de som inte vill eller känner för sex, asexuella, ses på med misstänksamhet och inte tas på allvar.

I veckans Aftonbladet Söndag har jag gjort ett litet reportage om asexualitet där jag har försökt reda ut frågetecken och ge röst åt en kvinna som är asexuell.

Kvinnan, som ville vara anonym, berättar öppet och ärligt om sitt förhållande till sex och hur svårt det är för andra att förstå henne.

Att hon bara inte ”har träffat rätt än.”

Jag intervjuar även den alltid lika kloka sexologen Sandra Dahlén som får komma med lite fakta kring asexualitet. Till exempel om varför det är så tabu att leva utan sex.

Så, om ni vill, köp Aftonbladet Söndag i dag eller imorgon.

2 responses to “Jag skriver om asexualitet i Aftonbladet Söndag.

  1. Linda Radak

    Hej, jag håller på att skriva en Uppsats på Göteborgs Universitet i genusvetenskap om asexualitet. Jag hade så gärna velat få tag på den här artikeln. Vet du om och var jag kan få tag på den? Tack och allt gott. Linda

    • linus fremin

      linda, hej! tyvärr har inte jag den digitalt i min ägo. men jag tror att om du hör av dig till aftonbladet söndags redaktör med ditt ärende skulle hon kanske kunna mejla dig artiklarna: erika.scott@aftonbladet.se

Kommentera

