15: En låt som beskriver mig.

15. En låt som beskriver mig.
Lucinda WilliamsWest.

I ständig rörelse, med saknaden i bröstkorgen. Det är så jag skulle beskriva mig själv. Jag vill ständigt veta bättre för att göra bättre. Jag vill släppa mina demoner, och kunna fungera utan dem.

Det är en kamp mot spöken och minnen. Mot alla sorger som har präglat mitt liv. Det är en kamp för att omvandla allt det mörka till något ljust. Jag blir bättre på det för varje dag.

Jag lägger ner mina bördor, en efter en.

I Lucinda Williams fantastiskt vackra låt West sjunger hon om det. Att ha funnit en plats där hon har lagt ner sin bördor. Där hon har släppt oron, sorgen och smärtorna.

En plats där hon är tillfreds med sig själv.

”Come out west and see
The best that it could be
I know you won’t stay permanently
But come out west and see”

En plats där hon har accepterat det hon kan förändra, och det som är bortom henne. För hon saknar, hon älskar, men hon klarar sig själv. Hon har hittat lyckan, och vet att om den delas så blir den större.

Jag vill finna den platsen.

Och jag kommer.

Kommentera

