14: En låt som ingen tror att jag skulle älska.

14. En låt som ingen tror att jag skulle älska.
Metallica feat. Marianne FaithfullThe Memory Remains.

Åh, det är dags att fortsätta med 30 låtar. För jag älskar hur mycket musik kan påverka ens liv, ens känslor, ens tankar.

En låt som ingen kan tro att jag älskar är svårt, för jag har en ganska eklektisk musiksmak. Men om jag skulle välja en som jag tror att de som känner mig skulle bli lite chockade över att jag gillar så är det denna.

Metallicas låt The Memory Remains. Kanske är det inte helt chockande då en av mina favoritröster i denna värld är Marianne Faithfulls som gästar på denna låt.

Men jag har oftast väldigt svårt för denna typ av hårdare rock som jag tycker mest är mer oväsen än musik. Men just det att Mariannes trasiga röst nynnar i låten gör det storslaget sönderfallet bra.

Åh, Marianne.

2 responses to “14: En låt som ingen tror att jag skulle älska.

  1. Åh, du borde höra Metallicas låt ”The Unforgiven 3”. Mindre ”oväsen” och mer melodi.

Kommentera

