Bara kärlek kan krossa mitt hjärta.

Bara kärlek kan krossa mitt hjärta. Risken att allt brister, jag tar den. För när sommaren sänker värmen till hjärtats nivå. Så att det svettas. Så att alla känslor rinner ut längs kroppen.

Känn, det är min kärlek till dig.

Den går inte att hålla inne. Jag släpper lös den en natt när lakanet klibbar mot kroppen. Jag går upp, öppnar ditt fönster. Står där, bara står där. Känner efter, tänder en cigg, blåser ut det sista av min rädsla.

När jag återvänder, lägger huvudet mot din varma rygg. Väcker dig. Säger orden, de orden, de enda orden. Och du ler. Sedan reser du dig upp och hoppar upp och ner i sängen.

Jag skrattar som jag aldrig har skrattat förut.

Och jag har skrattat så många gånger med dig.

Du ler, säger orden tillbaka, tar mina läppar mellan dina. Sedan springer du till din dator. Sätter på en låt och säger att det är vår.

Det är då rädslorna kommer tillbaka.

Den jag var någon minut tidigare, jag vill ta tillbaka honom. Han som inte älskade dig. Vill bara hålla kuddarna mot öronen. Vill inte höra låten som jag kommer att gråta till när allt är över.

För över blir det alltid.

Så jag skickar iväg dig i tanken som jag har gjort så många gånger förut. Men du återkommer som alltid till mitt hjärta. Och innan den sista tonen av vår låt har tystnat har jag mina armar om dig.

Sparar rädslorna till en annan dag.

För jag vet att bara kärlek kan krossa mitt hjärta.

4 responses to “Bara kärlek kan krossa mitt hjärta.

  1. Kärlek kanske kan krossa en (men gör den verkligen det?) men att bara falla fritt in i den är det vackraste som finns. Den där låten är verkligen vacker, att någon ger den till en genom ”våran låt” är verkligen underbart gjort.

  2. linus du är så bra. åh.

Kommentera

