Min exklusiva intervju med Camilla Henemark!

I veckans Aftonbladet Söndag har jag gjort en lång exklusiv intervju med Camilla Henemark. Hon var min barndomsidol i Army of Lovers, men det var inte anledningen till att jag ville intervjua henne.

Jag ville intervjua henne för att lyfta fram hennes berättelse. Om hur hon gick från att vara framgångsrik popstjärna till att 20 år senare vilja ta sitt eget liv.

Och framför allt hur hon tog sig upp igen.

Jag är väldigt tacksam för att Camilla kände ett så starkt förtroende för mig att hon ställde upp på en intervju. Hon har blivit bränd av medierna så många gånger, speciellt efter hela ”kungaskandalen” i vintras, att hon tackar nej till nästan alla intervjuer.

Men jag lyckades övertala henne då hon förstod att jag, precis som hon, vill lyfta fram de lärdomar hon har fått kring sig själv och kring psykisk ohälsa. Vi kan alla lära oss mycket av henne.

Och vi kan inspireras av hur hon tog sig tillbaka till livet igen.

Jag är väligt stolt över intervjun, men även över bilderna. Jag och fotografen Emma Mattsson hade en idé om att skapa en konstrast mellan färgglada Camilla och den mörka, hårda betongen.

Och Camilla, som den före detta toppmodell hon är, levererade.

Så köp gärna Aftonbladet Söndag i dag!

5 responses to “Min exklusiva intervju med Camilla Henemark!

  1. Det ska jag absolut göra.

  2. Om alla journalister skulle sträva till att göra så som du (och så som jag försöker göra), d v s lyfta fram sådant som är bra, som kan lära andra människor något, sådant som får människor att orka osv. Då skulle fler må bra än illa.
    Visst ska orättvisor lyftas fram, men det är ju en annan sak än att skriva om sånt som bara säljer för att det s a s är en skandal…

Kommentera

