Har aldrig känt mig så uppskattad som av er.

Kära läsare. Från och med måndag och fem veckor framåt kommer jag att sommarjobba på Aftonbladet Söndag. Det ska bli spännande och jag hoppas få lyfta fram ämnen och personer jag tycker är viktiga.

Detta kommer dock betyda att jag kommer att blogga väldigt sparsamt de kommande veckorna. Främst av tidsbrist, men också av respekt för min tillfälliga arbetsgivare.

Jag vill dock lämna denna del av mitt liv med några ord om er, kära läsare. Jag vet inte om jag någonsin har känt mig så uppskattad i mitt liv som av er.

Alla kloka, ärliga och öppenhjärtade kommentarer, nu uppe i 11 500 stycken under denna bloggs knappa två år, har varit och är fortfarande ena halvan av denna blogg.

Det är inte inläggen i sig som är de viktiga, utan de tankar och åsikter ni delar med er av om dem. Den här bloggen är en dialog. Ni stöttar, uppmuntrar, nyanserar och utmanar.

Och ni gör det med respekt.

Jag har under mina tio år som aktiv deltagare på nätet fått ta mycket skit, och får fortfarande, då jag skriver om ämnen som alltid provocerar vissa. Feminism, hbt-frågor och normkritik provocerar alltid någon.

I perioder har skiten varit mer tung att bära. Men aldrig på denna blogg. För de smarta och respektfulla kommentarerna är i massiv övervikt. Oavsett om det är från läsare som varit med från starten eller som hittade hit förra veckan.

Det här har så klart gett mig styrka och inspiration till att fortsätta skriva, men också hopp om nätet som diskussionsplats. Att det faktiskt går att föra intressanta och hövliga diskussioner på nätet.

Så tack för det. Ni gör det så mycket roligare att skriva. Jag ser framemot att göra det igen om några veckor och med full styrka efter sommaren.

Puss!

22 responses to “Har aldrig känt mig så uppskattad som av er.

  1. Wow, då kanske jag faktiskt pallar bry mig om att läsa Aftonbladet! ^^

    • linus fremin

      candy, haha tack! kommer dock hojta till när jag skrivit något värt att köpa tidningen för.

  2. Raring!❤ 🙂

  3. Tack för att du finns och för att du väljer att fajtas. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Du gör skillnad.
    ❤❤❤❤

  4. Jag säger som Maria! Tack för att du finns med din kloka syn på omvärlden. Jag sitter allt som oftast och nickar och håller med är jag läser din blogg. Ibland tjuter jag eller vrålar till av ilska. Du väcker alltid känslor.

    Senu till att ta Aftonbladet med storm och gör det du gör bäst. Väck känslor. Vi tror på dig!

    Sluta aldrig vara precis som du är.❤

    Kram

  5. Kudos!! Tänk att en kvällsblaska kan ha så god smak – det finns hopp för världen…Ska passa på att läsa AB bägge söndagarna som jag är i Sverige i sommar.
    Tack för orden – ser fram emot hösten😀 pok-pok!

  6. Tack för att du skriver!!! Jag ska tamejf*n också köpa AB i sommar. Kärlek!

  7. Det är nog vi som ska tacka tror jag =) Och stort grattis till jobbet!

  8. UNDEBARA Linus Fremin! Världen vore en ännu vackrare plats om det fanns många fler som du! Ska med glädje följa dig i Aftonbl. sön.bilaga.
    Grattis o puss! Lena i Bankeryd

  9. Lycka till fina du! och Puss!

  10. Å så skönt att veta att du inte försvinner från oss med ditt underbara skrivande helt och hållet! Blir att köpa Aftonbladet i sommar alltså. Nåja, om du är med där så är det värt det andra eländet:) Ta hand om dig Linus!

  11. carolinenaslund

    Tack själv Linus! Jag kommenterar inte så ofta som jag borde, men jag är din blogg trogen, pråmiss. Hoppas AB-jobbet blir grymt!

Kommentera

