13: En låt som är ett guilty pleasure.

13. En låt som är ett guilty pleasure.
Bonnie TylerTotal Eclipse of the Heart.

De som känner mig väl vet att min favoritlåt att sjunga karaoke till är just denna. Den är fullständigt briljant. Den har så mycket power att det inte går att önska annat än att man hade Bonnie Tylers stämband.

Guilty pleasure brukar betyda att man gillar något som är väldigt poppis och cheesy som nästan är pinsamt att gilla. Så är inte fallet med denna låt. Utan vad jag anser är ett ett guilty pleasure:

Det svulstiga, det överdramatiska.

Och det är vad jag vill sjunga. Där jag tar i från tårna. Dessutom inbillar jag mig ibland att jag låter som Bonnie Tyler efter några öl och cigg.

Man kan ju alltid drömma.

4 responses to “13: En låt som är ett guilty pleasure.

  1. Från albumet Faster than the speed of night. Som jag helt sonika ”Stal” från farsan när jag var nio år gammal.
    Jag älskar fortfarande hela den plattan.

  2. Jag älskar Bonnie! Den här låten är den absolut bästa kärlekslåten (även om det är om olycklig sådan) jag vet.

Kommentera

