12: En låt av ett band jag hatar.

12. En låt av ett band jag hatar.
The BeatlesHelp.

Ok. Jag vet. The Beatles är hos många oantastbara. Inte hos mig. Jag står helt ärligt inte ut med deras musik och har aldrig gjort.

Jag tycker att det är förvisso catchiga låtar de har gjort, men än mer är de enerverande och fåniga. Det är ganska dumma låtar överlag i mina öron.

Och jag klarar inte av dumma låtar. Jag har inget tålamod med dem. Jag vill bara stänga av skiten varenda gång någon sätter på en av deras låtar.

De får mig alltid på dåligt humör, varenda en.

Sedan att The Beatles har betytt mycket för många inom musiken och för många fans därute, ja det ifrågasätter jag inte. Kul för er.

Men jag klarar inte av att lyssna på det.

14 responses to “12: En låt av ett band jag hatar.

  1. Nej jag håller helt med dig, deras musik får mig att vilja klösa mig själv i ansiktet.. Fast bandets medlemmar på egen hand har gjort en del låtar som jag faktiskt tycker om. Men tillsammans blir de verkligen någonting jag inte klarar av. De ligger i samma klass som dödsmetal.

  2. Jag som trodde att jag var den enda i hela världen som inte kan med Beatles!

  3. Men EXAKT! Tack!! Jag har aldrig hajjat… Sedan jag lyckades skapa en dödsfiende av en engelsk kollega förra året genom att säga att Yoko Ono är en bättre ”artist” (jämförelsen funkar bättre på engelska) än John Lennon någonsin var har jag bestämt mig för att sluta försöka förstå mig på detta bands musik.

    • linus fremin

      katarina, haha, jag brukar säga samma sak! att jag tycker yoko ono är en bättre artist. ingen fattar…

  4. Haha, jag med! Jag hatar inte Beatles i sig, och inte all musik de gjort, men en del låtar (ja, de flesta faktiskt) är så otroligt enkla och fåniga att man nästan får känslan av att hela världen blev lurad på tiden det begav sig. ”We all live in a yellow submarine” liksom. Vad fan är det? Kommer ihåg att den fanns i sångboken i lågstadiet och jag HATADE den, för att den var så jävla tramsig.

    • linus fremin

      peaches, ja och om någon skrev låtarna nu skulle alla tycka att de vara tramsiga barnmelodier.

  5. Modigt av dig att komma ut på det här sättet, the Beatles är som sagt ett ganska känsligt ämne. Fast jag tror nog ändå att det är ganska många som kanske inte direkt älskar the Beatles mer än på några låtar. Du tycks dock verkligen genuint ogilla denna musikgrupp, vilket nog alltså är mer unikt. Texterna är nästan alltid banala och ganska fåniga, barnsliga. Men jag förstår ändå inte hur man kan erkänna det vackra som finns i flera låtar (Yesterday, Here there and everywhere, And I love her….), och som man rent musikaliskt kan kalla genialiska. Sök på Youtube och du kommer hitta flera entusiaster som klinkar fram enastående versioner på sina gitarrer.

    • linus fremin

      simon, haha, det känns modigt. ja jag ogillar bandet. har svårt för hela deras uttryck. sen har det hänt att jag tyckt vissa covers av deras låtar funkar.

  6. Jag tycker att Beatles är grymma faktiskt.😀

  7. Ha! Själv hatar jag iof ABBA men men…

    Mitt standardtips till Beatleshatare är att lyssna på b-sidan på albumet ”Abbey road” som är som en enda lång svit och börjar med ”You never give me your money”. Brukar vara en öronöppnare för många.

    Alltså, bara av Lennon/McCartney finns det trots allt ett hundratal låtar, så den som verkligen vill avfärda dem grundligt har ju lite att stå i😉

Kommentera

