10: En låt som får mig att somna.

Nu är det dags att fortsätta med 30 låtar igen!

10. En låt som får mig att somna.
Toni ChildsDreamer.

Jag har i många många år haft problem att somna. Ögonlocken kan vara hur tunga som helst, men det tar ändå en timme för mig att somna. Varje kväll.

I mitt huvud går jag igenom dagen, och nästa dag. Analyserar, vänder på varenda tanke. Det är så jag har kommit att släppa dagens bördor för att låta morgondagen starta utan.

De enda gångerna jag somnar direkt är när någon jag älskar ligger bredvid. När jag hör andningen från en annan i mörkret. När jag känner värmen från en annan kropp mot min.

I mitt huvud spelas då Toni Childs vackra Dreamer.

”You’re the weight of a dream, of a life, come true.”

Kommentera

