På lördag pratar jag om det på Norrköping Pride.

Apropå dagens tidigare inlägg kan jag påminna om att jag på lördag kommer att delta i ett panelsamtal på Norrköping Pride.

Jag och de duktiga journalisterna Julia Skott och Victor Bernhardtz ska diskutera #prataomdet ur ett hbt-perspektiv.

Vilka historier berättades och vilka kom inte fram? Hur fortsätter vi att prata om sexuella gränser och gråzoner?

Jag tror att det kommer att bli ett väldigt intressant samtal. För det är ett viktigt sådant. Att problematisera vilka berättelser som kommer fram, vad de säger oss och hur vi kan gå vidare.

Så om någon har vägarna förbi så sker det nu på lördag den 7/5 kl 13.50-14.50 på Cafeet, Kulturhuset i Norrköping.

6 responses to “På lördag pratar jag om det på Norrköping Pride.

  1. Det ska bli sjukt intressant.

  2. Lycka till!

  3. Kul, önskar att jag hade vägarna förbi. Läsvärt, denna lördag, Rikard Wolff om ett annat ”prata om det”: http://www.expressen.se/kultur/1.2427339/prata-om-det

    • linus fremin

      simon, ja, hade varit kul om hade haft vägarna förbi, det var ett lyckat panelsamtal.

      åh, hade missat wolffs text. håller så med honom. bra att den diskussionen inleds. den debatteras i usa en del redan.

Kommentera

