3: En låt som gör mig glad.

I avbetandet av 30 låtar har jag nu kommit till:

3. En låt som gör mig glad.
Angélique KidjoAgolo.

Jag har musik i öronen varje gång jag går utanför dörren. Jag tar inte en meter till mataffären, jobb eller nöjen utan att ha musik i hörlurarna. Jag kan inte ens tänka mig en tio minuters bussresa utan musik i öronen.

Jag brukar alltid ha inställt på shuffle så att jag hela tiden blir överraskad av vilken låt som kommer. En låt som alltid gör mig lika glad när den kommer är Angélique Kidjos största hit Agolo.

Jag har ingen aning om vad den handlar om, men melodin och svänget gör mig alltid på bra humör. Jag går med mer energi i benen, och ett lättare hjärta.

Med glädje.

4 thoughts on “3: En låt som gör mig glad.”

  1. Åh vilken nostalgitripp! Sjukt glad blev jag också nu. 😀 Hade ingen aning om vilken låt det var tills jag lyssnade på den.

Kommentera

