1: En låt som jag älskar.

Inspirerad av bland andra Elin Grelsson, Eric Rosén och Gustav Almestad ska jag anta bloggutmaningen 30 låtar. Behöver ha något som är lite mer lättsamt att varva all det mörka med här på bloggen.

Musik är världens alla känslor. Den tröstar, den glädjer, den förargar. Den utgör soundtracket till många av ens livs viktigaste ögonblick.

Jag skulle vara betydligt mindre mig själv utan några timmars musikintag per dag.

Så.

1. En låt som jag älskar
Billie Jo SpearsI’m So Lonesome I Could Cry.

Jag har ju inte bara en. Det går ju inte. Men den här har ända sedan jag hörde den för första gången fått mig att gråta varenda gång. Då jag har den som ringsignal på mobilen blir det en hel del.

Den berör mig in på benet.

Billie Jo Spears, för övrigt orättvist bortglömd countryartist, sjunger ut sitt hjärta. Känns som att hon bara skriker ut all sorg och ensamhet. Precis som all fantastisk countrymusik gör.

Min största musikkärlek är countryn och alla dess offsprings. Hur mycket jag än dansar till simpel dansmusik, sjunger med i dagisrefränger eller stampar i takt med indierock så är countryn min största kärlek.

Och Billie Jo Spears stämma är en av mina favoriter.

Blogga eller kommentera er favoritlåt, ni också!

Kommentera

