Jag förlöser en diktsamling, läs gärna!

 

Så kommer jag till den saken jag i lördags skrev att jag har velat göra hur länge som helst. I dag släpper jag nämligen på egen hand min diktsamling:

jag har en hel värld att säga dig innan du lämnar den.

Den består av dikter jag har skrivit de senaste sju åren. De handlar alla om mina gamla älskare, och hur de lämnade mig. Hur de lämnade mig med orden att beskriva vem jag är utan dem.

Dikterna handlar om kärlek. Eller det jag trodde var kärlek. Eller det någon annan trodde var kärlek. Om slagen, om kyssarna. Om tårarna, om skratten.

Om blodet.

Diktsamlingen är indelad efter de flesta jag har varit med. Som har berört mitt hjärta, som har slagit det ur min kropp. Som utgör mitt hjärta, vare sig jag vill det eller inte.

Formen är inspirerad av låten Unsent där Alanis Morissette, min ungdomsidol, sjunger kärleksbrev till sina gamla pojkvänner. För när jag såg på alla de dikter jag hade skrivit under åren insåg jag att de flesta var just kärleksbrev.

Olika sorters kärleksbrev.

Det är mörka ord, men mina. Och jag är fruktansvärt stolt över dem. Jag har velat få dem i bokform på mitt sätt och nu är det klart. Mina ord, mitt omslag. Mitt liv, mitt hjärta i några meningar.

Jag skulle självklart bli glad om några av er skulle vilja läsa.

Ni kan beställa den här eller i bloggens högerkant.

14 thoughts on “Jag förlöser en diktsamling, läs gärna!”

  1. Smärtsam läsning (provläsningen). Vi får se om jag klarar av att köpa.
    ”de här dikterna handlar om mina älskare och hur de lämnade mig” står det i förordet och den meningen får mig att tänka på titeln till Kerstin Thorvalls bok ”jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig” (som jag inte heller har läst i sin helhet), ingen jämförelse i övrigt.

    1. simon, ja, det kanske inte är en diktsamling för svaghjärtade. men vissa dikter är lite gladare längre in i boken…

      många har jämfört just den meningen med kerstin thorvalls bok, och det är en halvmedveten blinkning till hennes bok som likt min är ganska rak och öppen om kärleksrelationer.

Kommentera

