Jag ger upp och börjar twittra.

Jag skrev i lördags att jag skulle börja göra något jag har vägrat göra tidigare. Jag har tänkt på det länge och nu har jag bestämt mig: jag ska börja twittra.

Jag har varit en motståndare till allt larv och nonsens folk känner att de måste dela med sig av till hela världen. Det är jag fortfarande. Dock har jag insett poängen när man använder Twitter rätt.

Att det blir ett bra komplement till bloggen.

För jag tänker twittra om allt det jag inte kan, orkar eller vill blogga om. Spontana tankar, reflektioner och länkningar till andras klokheter och dumheter.

Jag har ingen aning om hur aktiv jag kommer att vara. Dessutom fattar jag inte riktigt hur skiten funkar ännu. Det tog mig en halvtimme att ens få till en bakgrundsbild. Och jag fattar inte varför tonåriga amerikanska tjejer har börjat följa mina tweets.

Jag kommer inte att twittra om min lunch eller att jag precis sket på toan. Dock kommer jag att kommentera mer triviala saker som Ladies på Östermalm och X Factor som jag kanske inte skulle blogga om.

Jag ser twittrandet som en kompletterande ventil för alla de tankar och reflektioner jag får under en dag. Det som jag känner behöver längre utläggningar finner ni självklart här på bloggen.

Bloggen kommer fortsätta att vara mitt främsta forum. För jag vill kunna skriva långt och djupgående om saker. Men vid de tillfällen då jag inte vill det kommer jag att twittra istället.

Hoppas ni diggar det och börjar att följa mig!

Gör det här.

4 thoughts on “Jag ger upp och börjar twittra.”

Kommentera

