Vad har alla mina nu 26 år gjort med mig?

 

Jag fyller 26 år i dag. Det är 9490 dagar i livet. Vad har jag gjort av dem alla? Vad har de gjort med mig?

Jag har många svar.

Några sorgliga. Några hjärtskärande. Några upplyftande. Några överlyckliga. Ett pussel där varje dag, varje år är en bit. Vad de i slutet kommer att visa vet jag inte.

Jag hoppas på något att le åt.

För att sedan somna in.

(Ps. För att fira att ett år till i mitt liv börjar tänker jag börja något och avsluta något. Nästa vecka kommer jag att göra något jag har vägrat göra förut och något jag har velat göra väldigt länge. Det låter mer dramatiskt än det är, men jag hoppas att ni kommer att gilla båda.)

28 thoughts on “Vad har alla mina nu 26 år gjort med mig?”

  1. Grattis! Hoppas du får en fin dag och tack för att du förgyller min vardag med dina vackra och kloka inlägg 🙂

  2. MASSA GRATTIS!
    Hoppas din födelsedag blir suupertrevlig =)
    Det tycker jag att du är värd, efter alla dina inlägg som är sååå fina =)

  3. Grattis, du förtjänar en härlig dag! Du ska veta att jag läser din blogg slaviskt, även om jag inte kommenterar så ofta. Men det faller sig kanske naturligt när jag i princip alltid tycker att du skriver vettigt och spot on.

  4. Grattis!

    Jag brukar tänka ungefär som du när jag fyller år. Vad har jag gjort det senaste året? Vad kommer jag göra det kommande året? Varje födelsedag känns som ett ofrivilligt bokslut.

    1. emil, tack! men jag gillar bokslut och vända blad och allt det. det gör att livet inte bara blir en flytande röra.

Kommentera

