Jag hoppas att rika puckon blir fattiga som fan.

 

Jag har svårt för att bestämma mig om det är komiskt, puckat eller både och att det finns de som flyr Sverige för att de inte får ha sin hemhjälp i fred.

Som den nya svenska Hollywood-frun Isabel Adrian som har flytt till Hollywood för att slippa det pekande fingret i Sverige mot allt som liknar lyx och status.

”Jag gillar inte många av människorna som bor i Sverige. Jag gillar inte systemet. Jag förstår varför alla rika människor flyttar därifrån.”

Människor är på ständig flykt över hela världen för att slippa krig, förföljelse och fattigdom. Isabel Adrian flydde för att hon tyckte folk såg ner på henne i Sverige för att hon hade hemhjälp och gillade att visa upp hur rik hon var.

Stackars Isabel.

Det säger mycket om hur vissa människor helt saknar proportioner, empati och vanlig jävla respekt .

Det är människor som avskyr att Sverige har haft solidariska ambitioner för att det tvingar dem att bry sig om alla de som inte har fem badrum, en ångbastu och en yacht vid den privata stranden.

Jag sörjer inte att rika flyr vårt land. Hellre det än att fattiga gör det för att de inte får tillräckligt med hjälp av samhället. Rika är inte de som behöver stöd av samhället, de behöver ge stöd istället.

Men det är ju det många förmögna inte vill göra. Så de klagar på att de måste bidra. De flyttar till Monaco bara för att slippa betala skatt. De flyr till Hollywood för att kunna vräka ut sin lyxkonsumtion utan att någon ifrågasätter.

Jag tänker att det är lika bra att de skippar Sverige. För jag pallar inte rika människor som gnäller. Som gnäller över att människor som har det sämre ställt frågar efter lite hjälp och solidaritet.

Jag hoppas att varenda människa med den attityden blir hemlös. Att de tvingas leva utan pengar och när de vänder sig efter hjälp få en smäll på käften av sitt forna rika jag. Kanske får det de att tänka till.

Jag hoppas att varenda puckad rik människa blir fattig som fan.

15 thoughts on “Jag hoppas att rika puckon blir fattiga som fan.”

  1. Jag har funderat lite på vad hon försörjer sig på egentligen. Fotomodell påstås det ju, men kom igen! Det finns ju 10 000 tjejer som är snyggare och yngre än hon (som dessutom ser ut som en välopererad 45åring numera precis som alla andra opererade damer gör) så det kan väl inte skapa så mycket cash. Vad ska hon då leva på om hennes superrika karl tröttnar och vill byta ut henne?

    Jag tycker också att det är irriterande med privilegierade som gnäller och påstår att andra skulle vara avundsjuka. Om man nu är rik och gillar att exponera det får man väl stå för det också. Jag tror faktiskt att de flesta inte bryr sig nämnvärt om andras privatliv förutom just när de gnäller för att de har det för bra.

    1. tildaf, ja jag tycker det är problematiskt med kvinnor som på 2010-talet gör sig ekonomiskt beroende av män. det känns så 1900-tal liksom.

      1. Ja det tycker jag med! Vad fan gör man om det tar slut eller om karln dör? Änkepensionen är avskaffad och underhåll får man inte.

  2. Klockrent! Stackras lilla rika flicka… Vissa har det verkligen jobbigt. Snart säger hon väl också att hon inte vet vad hon ska göra av med sina pengar.

  3. Såna här människor får mig att inse vikten av lite jantelag här och där. För mig handlar inte jantelagen om att aldrig få tycka att man själv är bra, för så tycker jag inte att det är i Sverige idag. Snarare tycker jag att det handlar om lite vanligt jävla bondförnuft. Jag tycker inte det är varken trevligt eller eftersträvansvärt att flasha sin rikedom vart man är går, och jag förstår ärligt talat inte att det finns de som tycker det är viktigt att rika människor får visa exakt hur rika de är i alla sammanhang. Denna fixering vid pengar, rikedom och status tror jag att jantelagen avhjälper litegrann. Och det tycker jag är enbart positivt! 🙂 Och för de som inte gillar solidaritet och som tycker det är extremt viktigt hur mycket pengar de har; för dem finns ju alltid USA.

  4. Jag blev rasande redan för nån vecka sedan när hon i nåt program som jag bläddrade förbi hyllade pälsen… att det ju var lite synd om djuren kanske, men det kan inte hjälpas för pälsen var ju så snygg.
    Där silikonet åkte in, åkte uppenbart både empatin och förståndet ut…

  5. Väldigt bra skrivet, har tänkt precis samma sak. Ändå kan jag inte låta bli att titta på programmet, usch!

Kommentera

