Enkät: om mina utevanor.

En till enkät. Denna gång inspirerad av Linna Johansson. Om mina utevanor. Ni kan se det som en guide till hur ni ska göra om ni vill hitta mig på stan kvällstid.

Vilket ställe är du oftast på? Beror helt på sällskapet. Ibland Riche om jag ska ta en after work med branschpolare. Ibland gamla AugustSöder om jag ska supa med en polare. Ibland AlisGamla Brogatan (som egentligen heter något annat men som jag aldrig kommer ihåg) om jag vill supa riktigt billigt. Jag är mest ute efter billig öl, men går med på dyrare om sällskapet väger upp en mer kostsam fylla.

Favoritbar: Ingen egentligen. Jag bryr mig inte så mycket så länge jag får sittplats.

Favoritklubb: Jag går knappt på klubbar längre. Närmaste är väl Kåken kanske. Mest för att man får röka där.

Sveriges bästa DJ: Ingen jävla aning. Bryr sig folk om DJ:s i Sverige? Och om vi gjorde, vad är skillnaden? Kalla mig DJ-analfabet.

Så viktig är musiken: Jag har blivit gammal tant och tycker det viktigaste är att den inte är för hög om jag sitter på en bar. På en klubb får de spela vad som helst så länge det inte är jävla Håkan Hellström.

Hit tar jag någon på första dejten: Har aldrig varit någon som dejtar så där som folk bara gör i dåliga romantiska komedier. Men en kille som väljer ett budgetställe över ett svindyrt är troligen mer min typ.

Här firar jag min födelsedag: Hemma. Om inte, så gärna på Restaurang Malaysia. Så jävla god vegetarisk mat.

Här skulle jag fria: Inte fan skulle jag göra det på ett uteställe. Tror inte jag skulle planera det så mycket. Snarare göra det mitt på dagen en molnig dag när vi står och väntar på bussen.

Hit går jag en tisdag: Alis, eller vad det nu egentligen heter.

Undviker: Allt för dyra ställen. Avskyr speciellt ställen som vill ta inträde eller som tvingar en att hänga in jackan. Hatar även svettiga ställen.

Om du sitter själv i en bar, vad gör du? Det händer ju bara om mitt sällskap är på toa. Då brukar jag dricka lite extra många klunkar, typ.

Bästa utestället att vara ensam på: Varför skulle jag vara ensam på ett uteställe? Vad är poängen med det?

Stammis på: Förutom Riche, Alis och gamla August inte så många. Går ditt mitt sällskap går, vilket skapar stor variation och liten lojalitet.

Beställer alltid: Helst öl i 50 centiliters flaska. Ogillar blaskig stor stark och för små öl som gör att man måste gå och beställa varje kvart.

Dricker helst: Öl. Om jag är på annat humör kan jag ta ett glas vitt eller rosé. Om jag känner för tyngre grejer blir det oftast tequila. Älskar tequila. Om det blir en drink brukar jag bara be bartendern blanda utifrån den ingrediens jag är sugen på just då.

Bästa gå-ut-plagget: Jag klär alltid upp mig. Eftersom jag har ganska mycket kläder varierar det. Men oftast lite bling bling. För övrigt har jag alltid en väska med mig. Det har jag för övrigt vart jag än går. Alltid.

Äter på väg ut: Riktigt redig middag. Blir ofta dåliga kvällar om jag inte har grundat ordentligt med mat innan.

Äter på väg hem: Ingenting. Det hör tonåren till. Hemma brukar jag dock leta efter något sött eller salt. Slutar oftast med en cigg på balkongen.

Det första du gör när du kommer hem: Jag kollar alltid på tv ett tag. Bara för att lugna ner mig. Är skitdålig på att ha rutiner för att hindra baksmällan. Får dock det sällan, om jag inte har druckit rödvin eller sprit som alltid fuckar upp min morgondag.

Äter dagen efter: Fett.

Om jag fick återuppliva en klubb i Stockholm så skulle det vara: Ingen jävla aning. Har aldrig varit stammis på en klubb. Och kommer nog aldrig att bli det heller.

Utekväll jag helst skulle vilja återuppleva: Med rätt sällskap blir det oftast lika kul varje gång man går ut tillsammans. Men jag älskar när man helt oväntat råkar hamna på en efterfest. Det händer alldeles för sällan.

Utekväll jag ger allt för att slippa återuppleva: Inte så många. Eller kanske de där jag betedde mig svinigt mot människor och andras ägodelar. Som tur är är jag inte fullt lika dum i huvudet numera.

Så är jag att springa på ute: Oftast jävligt glad. Om jag har hunnit fyllna till lite har nog mitt mullrande skratt gått upp några oktaver. Älskar att springa på människor jag känner när jag är ute.

Bästa sättet att få kontakt med någon: Prata med den.

Har du blivit utslängd någon gång? Åh, ja.

Har du blivit dumpad ute någon gång? Ja, av både kärleksobjekt och vänner. Dagen efter brukar det antingen kännas som lika bra eller som att det går att lösa.

Har du fejkat stämplar? Haha! Nä, vågade inte när jag var yngre. Nu skiter jag fullständigt i om jag kommer in på ett visst ställe eller inte.

Så länge är det värt att stå i kö: Hatar köer och brukar oftast vägra att gå in på ställen med kö. Men det är sällan jag ens hamnar i en sådan situation då kö-ställen brukar vara lika med betala inträde-ställen och de vägrar jag. Jag tycker att det är larvigt att man ska tvingas lägga pengar på att få kunna lägga ännu mer pengar inne i lokalen.

Förfest eller efterfest: Både och om humöret håller.

9 thoughts on “Enkät: om mina utevanor.”

  1. Hihihi, det var som om jag hade svarat på frågorna. Nåja nästan iaf… de får gärna spela Håkan. 🙂

  2. Oj vad tråkig jag känner mig när jag läser igenom frågorna och inser vad jag hade svarat på dem. Typ hemma, hemma, hemma, hemma, hemma, hemma… haha!

  3. @tildaf – Känner igen mig, mina svar är identiska som dina 😉 Hemma, hemma, hemma, hemma, och möjligtvis lokala puben .-.. IBLAND. Jag blev avtänd av alla betalställen som Linus beskriver, jag hade föreställt mig något alldeles fantastiskt och när man väl blev 18 så blev jag besviken ”Vad i helvete, dyrt dräggigt och dålig musik. De tre dåliga D skulle man kunna kalla dem!

    Hemma är ölen billig, jag väljer musik och sällskap och inget drägg kommer fram och fulraggar (Om inte möjligtvis jag förvandlats till fuldrägg i den billiga ölprocessen).

    När jag insåg att det bästa jag visste med en utekväll antingen var förfesten, efterfesten eller att komma hem o chilla så blev utekvällen ett minne blott.

    1. charlotte, jag gillar att vara ute med rätt sällskap. det är sällskapet som gör det, sammanhanget är sekundärt.

  4. 1.Bästa sättet att få kontakt med någon: Prata med den. = Dagens bästa tips. Funderar på att testa det någon gång.

    2. Föredrar livemusik, små scener, små festivaler och familjär stämning.

    3. Jag har gjort seriösa försök att förstå Håkan Hellström (hörlurar och lyrics) utan att lyckas. Visst är han söt och från Göteborg, men vad är det som gör honom såååå stor?

    1. pia, 1. haha!

      2. mysigt. fast jag vill kunna prata utan att någon hyssjar för att de vill höra på bandet.

      3. har aldrig fattat det heller.

Kommentera

