Nähä, inget jävla bloggpris till mig.

Precis som jag trodde blev jag inte en av de fem nominerade till Stora Kulturbloggpriset.

Juryn hade dålig smak. Eller nåja, Elin Grelsson får ju gärna vinna. Men i övrigt har de dålig smak. Eller nåja, jag har ju inte läst de fyra andra nominerade bloggarna.

Äh skitsamma, juryn hade dålig smak.

Nu går ju inte min värld under bara för att jag inte längre kan vinna ett bloggpris. Jag överlever utan att en enda tår fälls och utan att jag skriker ut en enda svordom.

Men det skulle ha varit väldigt trevligt att bli nominerad bara för att jag inte har blivit nominerad till något i hela mitt liv. Men jag är som de flesta, jag klarar av livet utan att få utmärkelser.

Det funkar ju ändå, eller hur?

Och förresten är alla snälla ord från er läsare betydligt mer betydelsefulla än vad en jury med dålig smak någonsin kan komma med.

16 thoughts on “Nähä, inget jävla bloggpris till mig.”

  1. Dumt at ikke jeg satt i den juryen. Jeg ville nemlig ikke bare nominert deg, jeg ville kjempet for at du skulle vunnet.

    Vi kan jo håpe på at jeg en gang sitter i en jury, så jeg kan velge deg…

    men faen, jeg blir heller aldri valgt til noen ting! Så de ville nok ikke valgt meg til å sitte i noen som helst jury, desverre! 😉

  2. Din blogg är ständigt uppdaterad, till skillnad från en del andra ”finbloggar av kultursideskaraktär” som uppdateras mer sällan. Dessutom har du en levande dialog med de läsare som kommenterar din blogg, något som inte är helt vanligt. Detta i kombination med din analysförmåga gör din blogg till en av de mer läsvärda bloggarna.

    1. pia, tack! fina ord som ödmjukt tas emot. ja jag tycker ju att syftet med en blogg är just att den ska uppdateras regelbundet och föra en dialog med sina läsare. annars kan man ju bara stänga av kommentarsfunktionen och använda bloggen som ett annonsfönster typ. vilket många också gör…

  3. Jag står inte ut med bloggar egentligen, därför att de flesta bloggar skrivs av bloggare, med vilket jag menar en persona som snarare är till för att förställa än för att kommunicera människan bakom. En och annan blogg skrivs dock av människor.

    1. maria stenlund, tack! snällt av dig. tror dock att jag står för mycket i ett ingenmansland mellan fina kulturbloggar och råpopulära tramsbloggar. dock älskar jag ju det!

Kommentera

