Jag kan nomineras till Stora Kulturbloggpriset!

 

Jag upptäckte precis att jag är en av de bloggar som kan bli nominerad till Stora Kulturbloggpriset. Jag är en av de som en jury har att välja mellan när de ska ta ut de slutliga fem nominerade i kategorin övriga kulturbloggar.

Att jag ens är bland de bloggar som kan bli nominerad beror ju på att någon eller några av er läsare har nominerat mig. Med stor ödmjukhet och glädje tackar jag er för det!

Jag är ingen som skiter i priser och utmärkelser. Tvärtom vill jag gärna ha många och få dem ofta! Tyvärr är dock min prishylla jävligt tom. Så jag vill gärna bli nominerad till det här priset bara för att äntligen ha något att skryta om!

Dock har jag blyga förväntningar och små förhoppningar om att bli det. Jag vet att hur jag skriver och vad jag skriver om inte är jättekommersiellt. Jag är inte till för alla. Och helt ärligt vill jag inte vara det heller.

Hur det än går, tack!

17 thoughts on “Jag kan nomineras till Stora Kulturbloggpriset!”

  1. Ah, underbart. Jag ska rösta på dej såklart. Jag är själv nominerad som musikblogg (vilket ju är mitt alibi för att kunna ondgöra mej över all världens ondska… men låtsas att jag pratar om musik hehe…)… så vi får hoppas att det står två förkämpar för varje människas fria uttryck av sin person på prispallen! 😉

    1. pappa, först är det en jury som tar ut fem nominerade. om jag blir en av dem får läsare rösta. men först måste jag ju bli topp fem, och det vette fan om jag blir. får se!

Kommentera

