Jag är beroende av 8 män och 4 kvinnor.

Som ni vet är jag beroende av brittiska X Factor. Numera är jag pinsamt beroende. Jag har inte blivit det av någon talangshow någonsin så detta är speciellt, men årets omgång är fantastisk.

Jag ska lista mina favoriter så att ni fattar:

Rebecca Ferguson.

Sådan klass och sådan röst är så jävla svår att hitta. Hennes skiva skulle jag köpa utan tvekan. Hennes kläder också.

Matt Cardle.


Den ängslige och tafatte Matt Cardle har tävlingens bästa röst. Om han sjöng en kärlekssång till mig skulle jag svimma.

Mary Byrne.


Den nya Susan Boyle är kassörskan Mary Byrne som vid 50 års ålder visar var fan skåpet ska stå.

Aiden Grimshaw.


En introvert sångare med en makalös röst och en inlevelse som väldigt få etablerade artister har.

Treyc Cohen.


Ett wildcard, en jävla överraskning, som jag nu har insett sitter på en fantastisk soulröst och känsla som får mig att gråta till uttjatade One.

One Direction.


Det här är nog det sötaste valpbandet jag har sett. De sattes ihop som ett band av Simon Cowell då de inte höll som solosångare. Kommer att krossa många pojk- och flickhjärtan. De har redan krossat mitt 15-åriga jags.

Cher Lloyd.


Det hon saknar i röststyrka tar hon upp i en sådan jävla avväpnande charm och attityd. En ung jävla stjärna.

Nu fattar ni varför svenska Idol är som en dålig karaokekväll på lokala puben i jämförelse. Men förutom mina favoriter X Factor finns det dessutom fler deltagare som bjuder på en jävla stor underhållning.

För de som gillar überfjollig bögdisko (tyvärr åkte de ut i helgen):

För de som gillar bisarr strandraggarkaraoke:

Och trots all denna talang så gick inte min absoluta favorit, Gamu Nhengu, vidare vilket har skapat en Facebook-grupp med över 220 000 medlemmar som tycker samma sak.

Men än värre är att Gamu Nhengu är på väg att bli utvisad till sitt hemland Zimbabwe, där hon riskerar förföljelse efter att ha blivit jättekänd där på grund av sin medverkan i X Factor.

Det suddar onekligen bort mitt leende. Underhållning är aldrig bara underhållning.

Kommentera

