Visst kan jag bli nya Justin Bieber?

Kanske är det ett stort tecken på att jag börjar bli gammal och tråkig när jag ser 16-årige Justin Bieber sprätta runt på MTV Video Music Awards och det enda jag tänker på är: utbilda dig istället!

Jag tänker att det sällan slutar annat än illa för alla dessa små kids som sedan de var spädbarn har drillats av sina päron och som över en natt kastas in i det beroendeskapande och skoningslösa strålkastarljuset.

Få kommer ut ur det hela.

Jag hör Justin Bieber sjunga ”Baby baby baby” och jag tänker att om fem till tio år har du någon sorts beroende för att klara av dig själv. Sex, mat, alkohol eller knark. Välj din favorit.

För det är få som är förberedda på vad det innebär att ha paparazzis bakom varje buske, att jobba 16 timmar per dag varje dag, att ständigt bli sågad för hur man klär sig, sjunger eller ser ut.

Tänk dig själv att ta allt det som 16-åring.

Om man blir beroende av att alltid få storslagen uppmärksamhet och bekräftelse, och allt det börjar att minska och framgångarna bli färre, ja då kan det lätt sluta illa.

Alla dessa barnstjärnor som är som Justin Bieber och yngre får inte längre vara barn. De blir övervuxna produkter som ska säljas till högstbjudande.

Så gubben i mig tycker att Justin Bieber och hans lesbiska frisyr ska gå klart skolan istället. Att han ska få vara tonåring och göra dumheter istället för att sjunga playback framför skrikande brudar.

Men jag vet, vad har jag med saken att göra? Vem är jag att vilja stoppa hans drömmar?

Kanske är det så enkelt att gubben i mig slåss med barnstjärnan som aldrig slog igenom. Kanske bär jag i hemlighet på en dröm om att bli en svensk 25-årig bögvariant av Justin Bieber?

Well, tur att jag har utbildat mig redan.

6 thoughts on “Visst kan jag bli nya Justin Bieber?”

  1. Se bara hur det gick för vår kära Britney, för att nämna ett exempel.
    Jag håller med om att ungarna borde få en utbildning, men de borde också och framför allt få bli självständiga vuxna först.

  2. Hah!
    Du är ”utbildad”.

    Justin Bieber är ett praktexempel på varför tonårstjejer inte har rösträtt och inte får gifta sig och varför homosexuella inte ska ha det heller.

Kommentera

