Jag vill bli James Francos man.

Jag erkänner. Jag har en väldigt stor crush på skådespelaren James Franco. Han är inte bara jävligt snygg, begåvad och sympatisk. Han har också spelat väldigt många hbt-karaktärer.

Självklart är han mest känd som det bultande hjärtat i den gripande skildringen av hbt-aktivisten Harvey Milks liv i Milk.

Men han har även gjort två egna kortfilmer där han har spelat homosexuella karaktärer. The Feast of Stephen handlar om en ung basketspelande bög som dagdrömmer om en misshandel.  The Clerk’s Tale handlar om en bög fast i ett monotont jobb i en klädbutik.

Dessutom spelar han den kände bisexuelle poeten Allen Ginsberg i den kommande långfilmen Howl.

I en bransch där speciellt manliga skådespelare ser det som en risk att spela hbt-karaktärer är det förvånansvärt och hedervärt att James Franco gör den ena hbt-karaktären efter den andra utan att det är någon grej för honom.

Det är coolt.

Men som han säger själv:

”The worst downside, and I don’t consider this a downside, the worst thing that anybody could say is that I was gay and if somebody said that I guess they would be wrong, but I also wouldn’t care and as far as being typecast, that’s not the case, nonetheless I would be happy to play 100 gay roles as long as they were always good parts.”

Åh, jag vill bli James Francos man.

Och kanske dö med honom som i det alternativa slutet av Pineapple Express.

4 thoughts on “Jag vill bli James Francos man.”

  1. Har man inte den inställningen kan man inte säga att man inte är homofob. Verkar vara en väldigt sympatisk man, förstår att du gillar honom.

    1. anna, han är lovely. om jag en dag gifter mig honom är du bjuden på bröllopet!

Kommentera

