Att hjärntvätta bort hur man älskar.

Jag är rädd för hjärntvätt. Jag vet, vem är inte rädd för det? Men jag är rädd för alla de krafter som får folk att sluta tänka, och bara gå med strömmen.

Att man en dag finner sig så nere på botten att man vänder sig till vad som helst som kan lyfta upp en igen. Det är ett ställe jag aldrig vill vara på.

Det är mycket det som ex-gayrörelsen går ut på. De plockar upp alla dessa homosexuella män och kvinnor som har fått lära sig av samhället och sina närmaste att de är värdelösa på grund av vilka de är och vilka de älskar, och de ger dem löften om förändring.

Löften om att de ska kunna bli några andra.

Elena Kagan, nominerad till amerikanska Högsta domstolen, har omsvärmats av rykten om att hon är homosexuell. Alla kvinnor med kort hår och utan en make är ju självfallet lesbianer.

Men Elena Kagan själv har vägrat att kommentera det hela, liksom Vita huset. Det har fått organisationen Parents and Friends of Ex-Gays med Greg Quinlan i spetsen att deklarera att Elena Kagan i själva verket kanske är en ex-gay:

”There is, however, another possibility. Could it be that Kagan is ex-gay?  That would explain the White House insistence on Kagan’s heterosexuality and Kagan’s silence about her past sexual preference… So Ms. Kagan, do not be afraid to come out of the closet.  Regardless of our political differences, ex-gays like me, and maybe you, should be able to live openly just like when we were homosexuals.”

Ja, självklart har Barack Obama nominerat landets första ex-gay till Högsta domstolen. Ingen annan förklaring är ju rimlig. Och alla borde kämpa för att hon ska bli godkänd, så att heterosexuella äntligen ska kunna ”leva lika öppet som homosexuella.”

Eh?

Det finns sannerligen något extremt sekteristiskt över ex-gayrörelsen. De kan inte förstå att någon är homosexuell frivilligt. De kan inte förstå varför Elena Kagans eventuella homosexualitet kanske inte bör avgöra hennes lämplighet som domare.

De måste leda de alla till ljuset! Till och med nominerade till Högsta domstolen.

Att vara ex-gay innebär att man har hjärntvättats att tro att man är någon annan. Man har lärt sig att gå emot alla naturliga känslor som lust och kärlek, om de riktar sig till fel kön. Det är sorgsna människor som någon har utnyttjat.

Det är bara att se ex-gayen Adam Hood i videon nedan till exempel. Hjärntvätt.se.

Posted in Okategoriserade

10 thoughts on “Att hjärntvätta bort hur man älskar.”

  1. Jag läste ett inlägg där du skrev om gaydar och att det egentligen bara är att en känner till de rådande stereotyperna. Min gaydar signalerar iallafall ganska hårt på den killen 😀

  2. jag är också rädd för hjärntvätt. och fan i himlen så läskigt hela ex-gay-grejen är. som att man först är gay & sen bah slutar vara det. det lär ju bara hända om man just hjärntvättas till att göra det. (eller ”hända” kan man väl egentligen säga, tror inte att man kan förändra sin sexualitet, den är medfödd men man kanske upptäcker den senare i livet än andra).

    1. candy, det är läskigt, och tragiskt att människor som är i utsatt skick utnyttjas av idioter.

  3. Min gaydar ger fullt utslag på denna ”ex-gay” redan när jag ser stillbilden. Tycker inte om att ha sådana fördomar om människor, alltså att jag skulle kunna se vilka sexuella preferenser de har bara av att titta på dem, men min hjärna bara skenar iväg innan jag hinner tänka. Ungefär som med pastor Ted.

Kommentera

