Kvinnliga komiker behöver löskukar.

Roasten av Annika Lantz igår var bland det mest olidliga jag har sett sedan jag råkade slå på programmet där Anna Anka söker en slav, förlåt, assistent.

Och det var inte bara för att komikerna var lika trista som vanligt.

Det var att  från första stund stod det klart att programledaren Erik Haag var så sur och obekväm inför att Annika Lantz hade propagerat för hälften kvinnliga komiker att han gjorde sitt bästa för att förlöjliga det hela.

Att han bar en klänning var det snällaste uttrycket för hans taskiga attityd.

Han gjorde sitt yttersta för att slå ner på det faktum att han hade tvingats ta med mer än en kvinna i komikerpanelen. Han ville framställa det som om Annika Lantz hade fört ett jävla feministiskt korståg över ingenting.

Det blev bara värre och värre. I ett inslag guidade Peter Settman runt tittarna i Annika Lantz fitta, i formen av en grotta med djurkadaver och annat obehagligt.

Jag har inget emot smart låg sexfixerad humor. Men i ett program så tydligt fientligt inställd till sin huvudperson så kändes det olidligt att titta på.

När sedan Erik Haag introducerade Marika Carlsson som ”en tjock neger” och både komiker och publik skrattade nervöst insåg jag att han tävlar med Anders S. Nilsson om att vara det största gubbslemmet just nu.

Babben Larsson sammanfattade situationen för kvinnliga komiker när hon jämförde sig med 800-meterslöparen Caster Semenya som tvingades gå igenom ett könstest för att hon var ”för” bra.

Babben menade att samma sak hade hänt henne efter ett uppträdande på Norra Brunn.

”Tydligen var jag lika kul som några av männen så jag fick pissa i en mugg på vägen ut.”

Och Annika Lantz satte punkten över i:et när hon klev upp på bordet i bara strumpbyxor med en stor löskuk mellan benen.

8 thoughts on “Kvinnliga komiker behöver löskukar.”

  1. Men åååh! Hello, vi lever på 2000-talet! Den här ständiga återgången till 50-talet känns inte så bra. Jag undrar varför humorkarlarna känner sig så hotade. För det måste vara där problemet ligger, jag kan inte komma på nån annan anledning. Snoppar som blir rädda för snippor. Ja jag säger då det. (Skrattade iaf hysteriskt när jag kom till Babben Larsson-citatet…starkt av henne att hålla huvudet kallt)

    1. maria stenlund, det var just en desperat rädsla som erik haag manifesterade. olidligt är bara förnamnet.

  2. Usch fy fan! Gud vad löjligt. Kan inte bara kvinnor få delta på samma villkor som män utan att varje gång bli förnedrade varje gång de öppnar käften?

  3. Usch, jag blir illa berörd. Har inte alls nån lust att titta på den där skiten, eller nått annat dessa karlar gör heller för den delen!

Kommentera

