Bara lesbianer hanterar bollar.

Som jag skrev tidigare i veckan så nominerade Barack Obama juridikprofessorn Elena Kagan till Högsta domstolen i USA. Ett välkommet inslag, inte minst ur representationssynpunkt, då Högsta domstolen hittills har befolkats av tre kvinnor och 108 män.

Men eftersom Elena Kagan inte har någon make och dessutom har kort hår så tisslar och tasslar den amerikanska pressen om att hon måste vara lesbisk.

Och denna lesbiskhet måste ju självklart påverka hur hon läser lagboken.

För alla de vita, heterosexuella och kristna män som har dominerat Högsta domstolen har ju självklart ifrågasatts om hur deras vithet, heterosexualitet och kristna tro skulle påverka hur de tolkar lagen.

Not.

Tidningen The Wall Street Journal gick längst i veckan då de istället för en bild på en leende Elena Kagan och Barack Obama istället publicerade en 17 år gammal bild på Kagan där hon spelar softball.

Alla kvinnor som spelar softball måste ju vara lesbiska, eller hur?

Bryan Safi uttrycker det bättre i That’s Gay:

6 thoughts on “Bara lesbianer hanterar bollar.”

  1. -Ingen man
    -Kort hår
    -Inte sminkad som en krigare redo för strid
    -Har i sitt liv spelat softball och detta har fångats på bild
    Ja men det är ju klart hon är gay!
    Idag när jag satt på bussen hem irriterade jag mig över folk som tror att killar är gay bara för att de inte vill ligga varje dag. Men det är ingen som tror att tjejer är lesbiska bara för att de bara vill ha sex någon gång ibland eller aldrig.

    1. haha har jag inte hört. beror väl lite på vem dom ska ligga med? gaykillarna ligger ju galet mycket, så mycket att man inte får ge blod. (enligt tidigare inlägg)

    2. tildaf, jag är överhuvudtaget trött på att män antas vara kåta hela tiden. jag är inte det, men kanske är jag ett freak. eller bög. eller mänsklig.

Kommentera

