Zlatan försöker att bevisa sin heterosexualitet.

Zlatan hade i veckan ett ömt ögonblick med sin manliga klubbkamrat Gerard Pique och hela cyberspace kvittrade om en romans. Mer önsketänkande än något annat självfallet, men ändå trevligt.

Men vad tycker då Zlatan själv om uppståndelsen? Han tycker tydligen att den kräver att han måste bevisa sin heterosexualitet. När en kvinnlig reporter frågar Zlatan om bilden svarar han så här:

”Ta med din syster hem till mig så får du se om jag är bög.”

Det är så tröttsamt med karlar som måste bevisa sig själva. Som måste bevisa sin jävla manlighet och att de minsann är hetero. Inget kuksugande här inte. Förutom om en kvinna gör det förstås.

Zlatan har för fan fru och barn. Vi fattar att han diggar brudar. Vi ville bara önskedrömma och uppmärksamma ett i sportvärlden sällsynt ömt ögonblick mellan två machomän.

Men då vill Zlatan bevisa sin heterosexualitet genom att sätta på en reporter och hennes syrra? Vilket dessutom är en örfil till den kvinnliga reportern. Vaddå, var hon inte tillräcklig Zlatan?

Det är trist att han inte bara kunde glädja sig åt den harmlösa uppmärksamheten och låta folk få önskedrömma lite. Han hade så lätt bara ha kunnat skratta bort det, och alla hade skrattat med honom.

Istället vill han sätta på en reporter och hennes syrra för att bevisa sin heterosexualitet, Det är desperat och ynkligt, och visar tyvärr att sportvärlden är precis så heteronormativ som jag alltid beskyller den för att vara.

Hoppas Pique dumpar hans arsle.

23 thoughts on “Zlatan försöker att bevisa sin heterosexualitet.”

  1. Hahaha, vad är GREJJEN med ”macho-latinos” liksom?
    Och varför är spanjackerna så extremt intresserade av att ens ställa frågor? Beckham kallades ju också för Maricon när han bodde där pga. hans framtoning och klädstil. Jag tycker faktiskt att Barcelona-folket iallafall borde kunna ställa sig över det här men tydligen inte…
    Katoliker i gemen verkar ha ett ENORMT intresse och fascination för homosexualitet – man undrar ju lite varför ”potatisen” är så het just i dessa länder?

      1. Spanien är ett av de s.k. latinska länderna. På engelska kallas innevånare i sådana länder för ”latinos” – look it up.

  2. Det hade varit kul om hans försvar bara varit ”jag är fotbollsspelare ju, jag är Zlatan”.

    För andemeningen hade varit densamma.

    1. jenny, ärligt talat hade jag inte förväntat mig något bättre. av det jag har sett av zlatan tidigare så har inte varit den mest vältaliga.

  3. AAAH. Jag har aldrig gillat Zlatan eller hur han glorifieras i svensk media. Men det där var tamejfan… Varför tar han åt sig? Varför svarar han så idiotiskt? Och erbjuda sig att hon ska ta med sej syrran hem till Zlatan… för vad? Trekant? Trots att han är gift?
    Nej. Zlatan har jag aldrig gillat och kommer fan aldrig gilla.

    1. anders, det lustiga är att kvällspressen som i andra fall skriver om sånt här direkt har undvikit det helt. de är så jävla rädda för att zlatan ska bli sur och sluta prata med dem. det lustigt.

  4. Det finns ju redan så mycket vackra och mer eller mindre subtila homoerotiska inslag i fotboll. Jag menar kolla på vilken ligamatch som helst så kommer förr eller senare små kärleksfulla stjärtklappar eller stjärtkläm eller påhälsningar hos än mer intima ställen. Varför inte bara lämna det där, okommenterat. Pojkarna umgås intensivt och blir nyfikna på varandras kroppar, det är väl inte så konstigt? Fan Zlatan, även om du har fru och barn är det ingen som klandrar dig för att också vilja känna lite på sjukt vältränade fotbollsmän. I would do it all the time, även om jag har fru.

    1. Strike that… Äcklig formulering: ”även om JAG HAR fru”. Tillåt mig omformulera till: Även om jag är gift med en underbar kvinna.

    2. kristiporr, det är ju intressant att just fotbollsplanen är en frizon för annars ömhetsbegränsade män.

      1. Mycket intressant. Kan vara nåt att forska vidare i. Jag ska bestämt genast ta och se vad google kan ha samlat för betraktelser i ämnet…

  5. Har inget med att göra att han behövde bevisa sin sexualitet, utan vad Zlatan sa var mer ett svar på att reportern skrattade honom i ansiktet och förödmjukade honom i tv. Jag tyckte det var rätt av honom, journalistslem skall hållas kort.

      1. Jo, men jag tycker det inte var dåligt beteende efter omständigheterna. Ibland kräver situationen att man slår näven i bordet och ryter till.

      2. camilo, oavsett provokation kändes det som ett oerhört löjligt svar.

  6. Jovisst Linus det kan jag hålla med om. Men reportern var inte speciellt seriös heller, hon vet att Zlatan inte är bög men ville ändå provocera. Som man frågar får man svar.

Kommentera

