Heteromän låtsas vara bögar för att få brudar.

I film- och tv-världen händer det ganska regelbundet att heterosexuella machomän låtsas vara homosexuella. Oftast för att få se lite nakna brudar. Ibland för att ta sig ur en knipa.

Men mest för att få se nakna brudar.

Just detta fenomen tar Bryan Safi upp i det senaste avsnittet av That’s Gay. Han kallar det för Faux’Mo.

Det bästa är när någon säger att det inte är något märkligt att heterokillar låtsas att de är homo, eftersom bögar låtsas att de är hetero hela tden. Men som Bryan Safi uttrycker det:

”But that’s usually to prevent a hate crime.”

4 thoughts on “Heteromän låtsas vara bögar för att få brudar.”

  1. Intressant! Det måste vara riktigt irriterande att se allt sånt när man är gay ungefär som när jag ser hur kvinnor så ofta framställs ur ett manligt perspektiv. Dessutom, varför skulle man strippa för någon som är gay? Varför skulle de få känna på mina bröst? Jag har gaykompisar och jag visar knappast boobsen för dem i tid och otid. Däremot så känner jag mig ofta lite mer avslappnad när jag är mer en kompis än ”en tjej”.

    1. misslinisen, det är mest irriterande att se heteromän fjolla till sig på de mest stereotypa sätt de kan.

  2. Älskar Brian Safi och That’s Gay. Nästan lika mycket som jag älskar Sarah Haskins Infomedia-filmer.

    1. kaia, ja jag älskar dem båda! synd bara att sarah haskins har slutat, jag saknar henne.

Kommentera

