Därför tänkte jag spruta in restylane i ansiktet.

Imorgon skulle jag ha gjort något som kom som en överraskning både för mig själv och kanske nu för många av er läsare. Jag skulle nämligen spruta in restylane i ansiktet.

Restylane är alltså ett medel som jämnar ut rynkor och andra ojämnheter i ansiktet. Det används också ofta för att förstora läpparna.

Så vad fan skulle jag göra det för?

Bakgrunden var att en god vän till mig som numera jobbar i pr-branschen frågade om jag ville vara försökskanin. En känd plastikkirurg kommer till Sverige och han ska imorgon visa hur restylane fungerar inför utvald press och media.

Min vän behövde en man bland alla kvinnor och frågade mig. Först tänkte jag: helvete heller. Jag har haft alla möjliga problem med min kropp och mitt utseende, men aldrig har jag tänkt en tanke på mina rynkor.

Jag är ju för fan 25 år. Jag har knappt någon rynka.

Jag har dessutom väldigt tydliga åsikter kring skönhetsoperationer och ingrepp. Det är varje individs egna val. Men varje individ är en del av ett kollektiv, ett samhälle.

Man kan inte frigöra sig från det samhälle man är en del av och därmed också är med och påverkar.

Alla val vi gör påverkar till slut andra människor, och en förändring sker. Fler skönhetsoperationer leder till en utveckling av andra skönhetsideal.

Som att det man är född med måste korrigeras innan det duger.

Så när jag fick frågan tänkte jag först nej. Men sedan började jag att bli nyfiken. Jag tänkte att eftersom jag aldrig någonsin kommer att göra några ingrepp så kommer jag heller aldrig att få uppleva hur det känns.

Jag kan bara teoretisera. Och det här erbjudandet skulle ge mig möjligheten att faktiskt få uppleva hur det känns på riktigt. Jag sket helt ärligt i om jag skulle bli tio gånger snyggare med restylane i pannan, jag ville bara veta hur det kändes.

Jag såg det som ett experiment. Feministen goes restylane.

Men nu fick jag veta att jag har blivit dumpad. Plastikkirurgen tyckte att jag såg för ung ut och valde någon äldre. Jag antar att jag ska ta det som en komplimang att en plastikkirurg tycker att jag ser för ung ut för ett ingrepp.

Jag blev ändå lite besviken, eftersom jag faktiskt hade ställt in mig på det.

Men sedan googlade jag och insåg att restylanet stannar sex månader i huden och att i upp till tre dagar efter ingreppet kunde man få blåmärken och bli svullen i ansiktet.

Plus att en jävla nål är inblandad.

Då kände jag att det var lika bra att allt stannade på det teoretiska planet ändå.

7 thoughts on “Därför tänkte jag spruta in restylane i ansiktet.”

  1. Ja men det var väl ändå rätt tänkt…snälla 25 år..slät som en babystjärt..vilken skillnad hade man sett på dig?Du hinner med den där skiten längre fram i livet om du är så nyfiken.Jag blir bara beklämd av att läsa om skönhetsoperationer överallt.

Kommentera

