Så här ser en ”penisdopare” ut.

Jag gillar ord. Jag lever ju av dem, jag livnär mig ju på dem. Så jag gillar när språket utvecklas. När nya ord och uttryck skapas. Som ordet jag lärde mig här om dagen.

”Penisdoparen.”

Ja, man kan ju undra vad fan det är. Någon som döper folk med hjälp av sin kuk? Någon som dopar sin kuk? What?

Det handlar om den amerikanske löparen LaShawn Merritt. Han har nämligen åkt fast för doping. Och hans förklaring? Ja, han hade använt penisförstoringsmedel.

Så nu är han ”penisdoparen”.

Jag har ingen aning om det han påstår stämmer. Troligtvis inte. Men vilket som. Det är en imponerande sak att erkänna/skylla på.

För manligheten sitter ju i kuken, dess storlek och funktion.

Att erkänna att man inte är välutrustad är det nog ingen karl som vill. För ingen vill ha en liten kuk. Alla vill ha stor, större, störst.

Alla vill vara manlig, manligare, manligast om de ville leva upp till kraven, idealen och normerna.

Men LaShawn Merritt erkänner villigt sina tillkortakommanden för att slippa straff. På något konstigt sätt blir jag lite imponerad av det. Han hade kunnat hålla illusionen om sin manlighet intakt, men valde bort det.

Med all trolighet dopade sig dock LaShawn Merritt medvetet. Men jag har svårt att bli särskilt upprörd över det. Jag blir mest bara sorgsen.

Länge fick idrottare nöja sig med det råmaterial naturen gav dem, och jobba med det. Men allt utvecklas, och de som vägrar att hindras av den egna kroppens begränsningar kan sedan länge injicera kroppen starkare med olika olagliga preparat.

Och allt är under utveckling, nästa steg är genteknik. De perfekta kropparna ska ge de perfekta prestationerna som ska ge de perfekta resultaten som ska ge den perfekta lyckan.

Jag ser bara doping som en version av den desperata och ständiga jakten efter något man aldrig kommer att uppnå.

Det är samma desperata jakt som andra har efter den smala kroppen, det deffade sexpacket eller den stora kuken.

Samma desperata och meningslösa jakt efter perfektion.

9 thoughts on “Så här ser en ”penisdopare” ut.”

  1. Apropå fysisk manipulation, jag blev helt chockad häromdagen när en Business Mgt-forskare med inriktning på evolutionsteori berättade att t.o.m. krukväxter är genmanipulerade för kommersiell ”performance”! Förr kunde man ta vilken del som helst av en växt och få den att växa till en ny planta, men nu har man ”fixat” dom så att man måste köpa nya för att skaffa fler…
    Sjukt! Nästa steg (eller nuvarande) är att fixa djur så att man måste skaffa fler genom leverantören istället för prokreation.. Fan vad obehagligt.

  2. http://www.runabergsfroer.se/html/froodling.htm
    Intressant läsning om fröer och växtförädling.

    Tar man en stickling från en växt så får man en likadan växt, t ex en Mårbacka pelargon. Det är ganska plats- och tidskrävande och därmed dyrbart att föröka växter på det här sättet eftersom det krävs ett antal moderplantor. F1 och F2 hybrider är framavlade för att ge fröer som i sin tur ger plantor som ser ut på ett visst sätt. Det är ingen idé att själv ta fröer från en hybridplanta, eftersom den växten kan komma att se ut hur som helst.

    1. Liknande avelarbete förekommer inom ”djurindustrin”. Djur får inte para sig naturligt utan spermier från avelshannar insemineras. Det är möjligt, men jag vet inte i vilken omfattning det förekommer, att plantera in embryon eller befruktade ägg i surrogatmödrar. En del djur är så hårt avlade att de har svårt att föda naturligt utan behöver förlösas med kejsarsnitt. Nere i Europa anses monstertjuren Belgian Blue vara ett föredöme. I Sverige tar de flesta avstånd från den typen av hårt avlade djur.

      För några månader sedan diskuterades inomhusfår i massmedia, dvs får som hålls inomhus året om istället för att gå utomhus och se pittoreska ut på sommaren. Jag har för mig att embryon planterats in i livmodern hos får av andra raser för att rasen ska få fäste i Sverige.

      Det finns ett antal olika fårraser. De sk allmogefåren ger bra kött, användbar ull och användbara fällar och klarar sig på magert bete. Andra raser ger bra ull, t ex merino, eller bra kött, t ex texel. Inomhusfåret är av rasen Dorper, som ursprungligen kommer från Sydafrika. Den klarar sig på magert bete och har kort ull, och behöver inte klippas. När Dorperfår hålls inomhus som köttdjur så göds de med kraftfoder för att växa snabbt.

      1. pia, men shit. plötsligt vet jag något intressant om får!

Kommentera

