Rösta på Rättviseförmedlingen!

Alla ni som bryr er om jämställdhet. Rösta på Rättviseförmedlingen i fackförbundet Gemensam Styrkas tävling där den bästa idén vinner 100 000 kronor.

Det är bara tre dagar kvar och man kan rösta en gång per dag. Just nu står fajten mellan Rättviseförmedlingen och något sorts djurhem.

Rättviseförmedlingar handlar ju som jag tidigare har skrivit om att försöka utplåna alla sorters ojämlikheter.

De ”hjälper er som har svårt att hitta annat än män för medverkan i era tidningar, tv-program, historieböcker, föreläsningar, på konserter, klubbar, debatter och galor.”

Det är en sådan jävla briljant idé att den måste få resurser att växa sig ännu bättre och starkare.

Så rösta en gång varje dag resten av veckan HÄR!

6 thoughts on “Rösta på Rättviseförmedlingen!”

  1. Jag roestar paa foer fullt!
    Men vad ar det med det dar jamla KATTHEMMET i Goteborg som forsoker komma ikapp hela tiden? Maken till snuttifiering av djur far fasiken letas efter… Fattar inte hur det kan vara en vinnande idee for utveckling av ”gemensam styrka”?
    Ville inte kommentera det pa deras site eftersom det ar onodigt att skapa friktion mellan ideerna. Men sa har pa avstand ter sig tanken om solidaritet i det svenska samhallet en aning underligt… Fan vet om katterna bett om det, menar jag.

    1. katarina, fattar inte heller. men jag tror att rättviseförmedlingen kommer att vinna i slutändan. vad är originellt med ett katthem?

  2. Jag tycker det är så märkligt att de som säger bry sig om jämställdhet har så svårt att acceptera att inte alla brinner för samma sak. Varför ska rättviseanhängare hela tiden och överallt brinna ner förslaget om djurhemmet? Är det vad ni menar med jämställdhet, att alla ska ha samma åsikt?

    Ni har inte heller fattat vad djurhemmets tävlingsbidrag handlar om. Om ni går in på deras tävlingssida och läser förslaget så kanske ni förstår att det inte alls handlar om ett katthem…

    1. s, alla får ha sin åsikt, självklart. men jag tycker personligen att rättviseförmedlingen är den bästa idén i tävlingen, och det är ju trots allt det tävlingen handlar om. och det kan bara vara en vinnare och då vill jag att så många som möjligt röstar på rättviseförmedlingen. inget konstigare än så.

    2. Kära :-S
      Japp, det är PRECIS det jag menar – säger som Hanna F: Alla har rätt till EN åsikt – min åsikt. Och ALLA som bryr som om jämställdhet är PRECIS som jag, ”vi” menar jag…
      Har för övrigt läst Göteborg Katthems rational och står fast vid MIN (dvs. vår) åsikt om att solidaritet och ”gemensam styrka” inte handlar om att curla djur.

Kommentera

