Att fylla sin kuk med silikon.

För några år sedan såg jag en dokumentär med den tilltalande titeln Den perfekta penisen.

I den fick jag möta en man som injicerat silikon i sin kuk och pungkulor så många gånger att de hade blivit stora klumpar av hud och plast.

Han sa sig vilja se ut som ett missfoster på cirkusen. Han lyckades. Men han hade en poäng när han sa:

”Jag tror jag utmanar människors föreställningar om hur en penis ska se och hur en penis ska fungera.”

Han kunde inte längre ha sex. Han kunde varken stå eller sitta ner bekvämt och var tvungen att gränsla toasitsen för att kunna kissa. Ändå var han lycklig över sin kuk och allt den gav honom.

Han ville göra den ännu större

Det är otroligt vad människor hittar på när de får tid över. Jag slutar aldrig att förundras över folks påhittighet. Men det intressanta är ju hur han modifierar det organ som de flesta män anser gör dem till män.

Kukens storlek, kukens funktion är vad som gör dem till män.

Det är coolt att någon kan fylla ut just det organet med så mycket silikon att den till slut tappar alla sina funktioner: praktiska, estetiska, sexuella.

Kvinnor fyller som aldrig förr sina bröst med silikon. Vissa så mycket att de ser sprickfärdiga ut. De brukar vi oftast bortförklara med att de är slavar under rådande ideal.

Men hur tacklar man en man som gör sin kuk så pass stor att den knappt får plats i brallorna? Är inte det samma sak egentligen? Silikon som silikon, kroppsdel som kroppsdel? Ideal som ideal?

Det jag finner mest intressant med det hela är att silikonet tar bort de mest primala könsspecifika funktioner som män och kvinnor har.

Silikoninlägg i brösten kan leda till att kvinnan inte kan amma, vilket gör att hon inte kan vara totalt moderlig och ge näring till sina bebisar, vilket ju självklart är kvinnans enda självklara mening med livet.

Män som silikonfyller kukarna kan inte längre penetrera, kissa på ett vanligt sätt eller ens få orgasm till slut. De kan inte reproducera, sprida sin säd, vilket självklart är mannens enda viktiga lott i livet.

Kvinnor som inte kan nära sina bebisar och män som inte ens kan ge kvinnan några barn. Vad fan skulle det göra med världen?

Är det då vi homos äntligen får ta över?

36 thoughts on “Att fylla sin kuk med silikon.”

  1. Jag tycker du skriver mycket bra, och verkar vara en hyvens kille. Men jag har några små invändningar jag tänkt på när jag läst några av dina texter.

    Du kallar alltid mannens kön ”kuk” i dina texter (vilket jag själv tycker låter grovt, nedverderande och porrigt på något vis) Jag är bara nyfiken då vad du kallar kvinnans kön…? För när slidan (som jag tycker är ett förträffligt namn) har nämnts har man mest läst, ”usch, glad att jag är bög” ”glad att slippa slicka mm”osv,osv…. så vad kallar du det äckliga kvinnliga organet med fiskluktande flytningar? (för det är det du utstrålar i en av dina texter) Fitta, slida, snippa? Vad är feministiskt och politiskt riktigt?

    Jag tycker ibland att du har en märklig motsägelsefull syn på feminism eftersom du hela tiden klagar på världens ojämställdhet, men samtidigt ser dig själv som ett stackars offer hela tiden. Hur ska världen ta dig och andra ”offer” på allvar om de/du inte själva gör det?

    Om nån klagar på att du är fet, har ”fel” läggning” bär blus mm, jamen be dom dra åt helvete då! Om nån ser mig som sexobjekt ovs så tar jag inte åt mig eftersom det är HAN/HON som är dum i huvudet. Att vilja bli respekterad oavsett kön och läggning handlar om att respektera sig själv! Ha lite stake Linus. De flesta män är inte sexfixerade monster. De som är det är de som är dumma i huvudet. Man ska inte låta sig nedslås av puckon.

    Dessutom är det inte särskilt många som ens höjer på ögonbrynen längre när det kommer till homosexualitet. Och de som gör det är väl också gammalmodiga puckon i så fall??

    Jag tycker faktiskt ofta att det är homos själva som shasar upp det hela, fast ingen annan egentligen bryr sig. Om nån bryr sig för mycket ojjas det för det, och om någon INTE bryr sig tillräckligt ska det ojjas om det också. Det är precis som att hur än folk vänder arslet så är det fel bemötande homos får. Vad VILL homosexuella ha för respons egentligen!? Vill de ha mer uppmärksamhet än heteros? Mindre..? Vad?

    Bara lite tankar och funderingar för ibland har jag lust att bara skaka om dig och väcka dig från ditt självdestruktiva och nedvärderande offerbeteende….

    eftersom jag tror att det är just det som gör folk till stackars offer. Nämligen de själva.

    1. linda, oj tack för analysen! kul att du har läst mina texter så noga!

      jag använder kuk och fitta för att benämna könsorganen. jag tycker inte något av de orden är nedvärderande. jag använder dem i dess rätta betydelse, könsorgan, och inget annat. jag gör det medvetet för att reclaima dem. de ska inte vara svärord, vilket de ofta används som. speciellt fitta. jag tycker penis och slida känns gammalmodigt, men det är en smaksak.

      jag skriver ofta ironiskt och ”med glimten i ögat” om att jag är glad för att vara bög och slippa slicka fitta. jag skriver det av humor. om det uppfattas som uttryck för något annat är det beklagligt.

      jag ser inte mig själv som ett offer. jag delar med mig av mina erfarenheter för att jag tänker att det kanske finns folk därute som känner igen sig, känner sig mindre ensamma, men också för att uppmärksamma att t ex ätstörningar och våldtäkter även kan drabba män, då det sällan skrivs om det. jag vill genom många av mina texter bara dela med mig, om det sedan tolkas som att jag utmålar mig själv som ett offer får det vara så. det spelar ingen roll för mig.

      många skiter i om jag och andra är homo. men andra gör det inte. i vårt samhälle lever vi med myten att vi har kommit så långt på så många områden som jämställdhet och hbt, men det är en bild som hindrar många från att se att allt inte är som det borde vara. många tänker precis som du gör: att bögar som mig skriker för mycket för ofta. det får du tycka om du vill. men du har rätt att ”homos själva som shasar upp det hela, fast ingen annan egentligen bryr sig”, för de som tillhör heteronormen behöver inte bry sig om de som står utanför den. jag som inte tillhör den och känner av det känner ett behov av att bry mig. om du inte vill lyssna, är det upp till dig.

      det finns många som känner sig obekväma med att folk lämnar ut personliga saker från sina svagaste ögonblick. ibland utan att ge ett efterlängtat lyckligt slut. jag förstår att det är lätt att stämpla en offerstämpel på det. men lika mycket som man gör sig själv till offer så gör andra det åt en. precis som du gjorde nu. men det är ok! jag känner mig inte som ett.

  2. Bröst är också ett gammalt svenskt ord liksom slida. är det också gammalmodigt? Vad kallar du bröst? pattar?

    Och varför är det så viktigt att alla accepterar homosexuella då? varför denna förbrila sökande efter bekräftelse. folk kommer alltid att tycka olika. vi kommer aldrig kunna omvända alla motståndare, likaväl som vi kan omvända homosexuella till hetero, rasister till liberaler, osv, osv… varför är det så viktigt att omvända folk om de flesta skiter i om ni är bögar eller ej. jag som hetro står ju också utanför er homovärld. homos har också fördomar mot hetero… vi är tråkiga osv… men inte tjurar jag för det… Det känns som det är bögarna själva som bär det största komplexet i det här fallet.

    1. linda, jag använder bröst, pattar, tuttar. det är som sagt en smaksak.

      jag önskar att det vore så enkelt att det bara handlade om bekräftelse. men då vi lever i ett samhälle med hatbrott, diskriminering och homofobi är det inte så simpelt som att reducera det till att hbt-personer är klängiga bekräftelsesökande människor. det handlar om att inte behandlas som andra klassens människor. att vara lika inför lagen. självklart kommer det alltid förekomma skit, men betydligt mindre än vad det är nu.

      vi i sverige har det absolut bättre än många andra länder där homosexualitet är olagligt och där hatbrott är vardag. men det har varit en lång kamp att nå dit vi är idag och den är inte slut än.

      och det är en skillnad att vara en del av normen, och att vara utanför den. för de innanför normen saknar aldrig rättigheter, hela samhället utformas utifrån den.

  3. En annan sak som slagit mig ang feminister är att man gärna klagar på kristendomen men det sägs aldrig ett knyst om Islam och homosexualitet. Har ni mer förståelse för islams syn på homosexuella än kristendomens? När får en tro utesluta homosexuella par? Ska det vara olika regler för olika religioner tycker du? off topic iofs, men intressant ämne.

    Själv tycker jag att varje religion själv ska få välja. Frågan är varför bögar envisas med att vigas i en tro som utesluter homos..? jag förstår inte.

    ska tillägga att jag är ateist och avskyr all religion.

    1. linda, jag är inget fan av religioner och ogillar vad många som säger sig vara muslimer och kristna tycker om homosexualitet. men det finns som tur är undantag inom båda grupper. som har anammat sin religions kärleksbudskap mer än någon extrem tolkning av en skrift eller tradition. så det finns ju de som ser sig som kristna och råkar vara homosexuella och som därför vill gifta sig i kyrkan. jag skulle önska att de då fick göra det.

  4. ”Själv tycker jag att varje religion själv ska få välja. Frågan är varför bögar envisas med att vigas i en tro som utesluter homos..? jag förstår inte.”

    Nu är det jag som inte förstår. Kan man inte vara religiös och homosexuell?
    Jag tycker organiserad religion är lite läskigt, men det är ju min personliga åsikt. Självklart kan man tro på Gud i olika former, och samtidigt vara homo. Det blir ju mer komplicerat när det kommer till hard core religion, och det skapar problem.

    ”Dessutom är det inte särskilt många som ens höjer på ögonbrynen längre när det kommer till homosexualitet.”

    Det är rätt naivt att tro. Jag skulle säga att det är tvärtom, iaf om man tar sig utanför stora städer. Det höjs på ögonbryn, många blir ställda – men de flesta blir mest förvånade och vet inte riktigt hur de ska hantera situationen, i nån rädsla att uppfattas fördomsfulla. Och det är ju rätt harmlöst.

    Nån gång kommer det inte höjas på ögonbryn. Att presentera sin partner kommer inte vara en big deal. Men vi är inte riktigt där än.

    1. Jag tycker absolut att det är upp till var religion att utesluta precis vad fan de vill. Det är ju det som är religionsfrihet… men det verkar inte ni acceptera. Inte tusan kutar jag in i en moské utan huvudduk i tex Afghanistan och börjar gapa om min rätt osv, osv. om jag skapar min egen tro som inte accepterar tex grönhåriga män över 40 så är det helt upp till mig. Jag tycker att det är de som inte accepterar det kränker mer i såna fall..

      1. linda, jag tror också på religionsfrihet. men det hindrar inte att man kan kritisera det man tycker är fel med dem.

      2. klart man ska få kritisera. Men då får även bögvärlden köpa att inte alla accepterar homosexualitet.

      3. linda, det är skillnad mellan att tycka att homosexualitet är fel och att särbehandla/diskriminera homosexuella.

      4. Ja! Så hädanefter så är alla välkomna i en salig röra, annars kan ju någon bli kränkt. Hundutställningar för pudlar ska genast välkomna hamstrar också. Kvinnor och män ska duscha i samma rum på simhallarna, kvinnor ska inte få välja manliga gynekologer mm. Allt annat vore ju kränkande.

        Vad exakt är det i samhället som inte homos får göra då? Åka buss? Handla? gå på disko? plugga?

      5. linda, varför går du till extrema exempel som ingen i den här diskussionen har tagit upp? det blir så larvig diskussion av det hela. homosexuella har i teorin tillgång till alla delar av offentligheten tack vare hbt-rörelsens otröttliga kamp. men i praktiken förekommer fortfarande diskriminering, homofobi och i värsta fall hatbrott. det vill jag bekämpa. precis som jag vill bekämpa att icke-vita diskrimineras eller att kvinnor får lägre lön för samma jobb.

      6. Därför att ni inte vill att religioner ska få välja själva vilka de vill utesluta. Det retar mig. Ni som gör detta är inte för religionsfrihet. Om en religion vill utesluta homosexuella så tycker jag att de ska får göra det bäst dom vill.

      7. linda, snälla sluta slå ihop mig med andra, vilka de än är. om du diskuterar med mig så är det mina och dina åsikter vi diskuterar. jag kan inte hållas ansvarig vad andra tycker. och jag har flera gånger skrivit att jag är för religionsfrihet, men att det inte hindrar mig från att kritisera det jag tycker är fel. att jag kritiserar betyder inte att jag vill ta bort deras rätt att ha vilken tro de vill.

  5. Jag har inget emot att använda,
    skriva eller läsa
    orden knulla, kuk och fitta
    när språket riktar sig till vuxna
    för barn finns snopp och snippa
    och penis, pung och slida
    för det sakliga och medicinska
    Det handlar om språkkänsla

    1. pia, ja språkkänsla. jag tycker precis som du skriver att penis och slida är mer barnuttryck. kuk och fitta är mer kraftfullt.

      1. om det nu är så oladdat och bra med orden kuk och fitta så är det ju konstigt att ni inte vill säga det till barn.

      2. linda, som tur är händer det typ aldrig att jag pratar om könsorgan med barn.

      3. Linda; jag tycker att man kan skilja på barn och vuxna i en del sammanhang. Vuxna kan och får göra vissa saker som barn inte får, köra bil t ex. Vuxna ser inte likadana ut därnere som vad barn gör, så för barn är det inget konstigt att man använder olika ord och att vissa ord är ”vuxenord”. För en del människor känns det naturligt att använda ord som fitta, kuk och knulla. För andra är dessa ord så laddade att de inte ens vill använda dem i sängkammaren, utan föredrar att använda omskrivningar. Därför tycker jag att man ska använda lite neutralare ord när man pratar med barn.

        Ordet snippa ”uppfanns” förresten för ett par år sedan. Innan dess hade tjejer ingenting eller möjligen en framstjärt där nere.

        Svenskar som svär brukar åkalla mörkrets makter, det är fan och djävulen och deras hemvist som gäller. I många andra länder så används istället könsord som svordomar. Det här sättet att svära har numera översatts till svenska.

  6. Att ”köpa” att inte alla accepterar homosexualitet? Nja. Det handlar liksom inte om att köpslå.

    För min del får människor ha personliga åsikter om huruvida homosexualitet är rätt eller fel. Men homosexuella människor får inte särbehandlas pga sin sexualitet, att ha en vattenkran för färgade och en för vita något som vi måste lämna bakom oss. Segregation är segregation. Och de flesta religioner ligger ett steg bakom. Även om det finns lite bättre varianter.

    De olika religionerna har ju fått släppa lite på sättet att se på kvinnor. Så det är bara att ta några steg till. Helt enkelt.

  7. Till Linda:
    På vilket sätt är det skillnad att inte tycka homosexualitet är något bra och att inte särbehandla/diskriminera? Det första leder alltid till det andra. Sådana förmildrande omständigheter är det rätt så lätt för heteros att slänga ut sig eftersom de har en sexualitet som är normen.

  8. jag tycker inte heller att homos ska diskrimineras i samhället. men ni kan inte per automatik kräva total acceptans inom vissa religioner. Om en religion tycker det är fel med homosexuella och därför inte vill ha homos som anhängare så ska det få vara ok. Jag ser inget fel eller kränkande i det. Problemet är att ni är så lättkränkta att ni bara måste få tillgång till allt fast ni inte ens är välkomna. Varför inte bara respektera Jag tränger mig inte på olika samfund som jag inte passar in i. Varför skulle jag ens vilja? Och varför bry mig. skulle jag känna mig kränkt? Nej. Jag får som kvinna inte vara bland männen i en moské, det finns regler och det måste man acceptera. Vad är det som är så extremt speciellt med just er som gör att ni ska ha rätten att få tillgång och tillträde till allt här i världen. Världen funkar inte så, och kommer aldrig göra hur mycket ni än vill. Det är en otroligt naiv utopi från er sida. Ni måste förstå att det är ni själva som kränker som kräver det.

    1. linda, du klumpar hela tiden ihop folk till ett ”ni”. folk som är homo tycker olika, likväl som olika heteron tycker olika. det blir bara löjligt att mena att vi skulle vara ”extremt speciella” bara för att vi diskuterar hur homofobi manifesterar sig. jag är för religionsfrihet, vilket även inkluderar delar jag inte gillar.

      1. Jag menar ”ni” som är så kränkta hela tiden… jag vet att homosexuella har olika personligheter.

  9. Med anledning av feministernas tjat om att avköna världen och könsord så kanske det är dags att säga kuk och fitta till barn också då….

    Jag begriper inte att feminister ständigt missar deras egna ständiga motsägelsefulla floskler.
    Det är precis som ni kämpar så febrilt ni kan med att vara utmärkande och speciella för att få uppmärksamhet av världen. Ju konstigare desto bättre. Och ändå har ni mage att kritisera andra som NI tycker är konstiga. Tex män som vill fylla sitt könsorgan med silikon. Låt dem för i helvete få göra det då. Vem fan bryr sig. Det är knappast dem som kommer ligga bakom världens undergång. Lika lite som blus och handväskbärande bögar som skär sig själva kommer göra det. silikonsnubben är åtminstone lycklig. Är du det Linus?

    1. linda, men snälla. läs inlägget ordentligt innan du kommenterar. jag diskuterar skönhetsoperationer utifrån exemplet med mannen som fyller kuken med silikon. ingenstans skriver jag att han inte ska få göra det. jag dömer inte honom. jag finner honom intressant och är bara glad om han är lycklig. och det är fint att du bryr dig om min lycka. jag mår bara bra, tack!

      1. Du skrev att du ”förundras” över folks ”påhittigheter”, men knorrar själv när dina egna påhittigheter förundras en smula av andra människor.

        Jag tycker bara att det är bra märkligt att en så liberal person som du ”förundras” över folks ”påhittigheter” Varför då?

      2. linda, alltså. jag ”förundras”, dvs undrar, blir förvånad över, vad folk hittar på. jag hade aldrig sett någon fylla sin kuk med så mycket silikon, det var något nytt, jag blev förvånad. det finns inget dömande i det. bara nyfikenhet. det är så märkligt att du tolkar det så. eller förstod du inte vad orden betydde?

  10. Så vad gör du om det kommer fram en kille/tjej och ber dig skriva under ett manifest att homosexuella ska få gifta sig i moskén. Skriver du under eller ej?

    1. linda, tycker jag att alla religioner borde vara mer inkluderande, ställa kärleksbudskapet framför allt annat och acceptera alla människor? ja, det tycker jag. men det är inte upp till mig om moskéer eller kyrkor ska förändra sig. det är upp till dem. jag uttrycker gärna min åsikt, men i slutändan kan den enda förändring komma från de som tillhör moskén eller kyrkan.

  11. ”ska tillägga att jag är ateist och avskyr all religion”

    Jag får väl tro dig på ditt ord…Du kämpar med näbbar och klor för något du avskyr. Börjar bli lite låg nivå på den här tråden.

    Jag är för religionsfrihet, men det får inte ske på bekostnd av medmänsklighet.

Kommentera

