Den här bloggen ska bli en bok.

Här om veckan kontaktade Vulkan.se mig och frågade om jag ville ge ut den här bloggen i bokform. Först tänkte jag: vad fan det för? Sedan tänkte jag: varför inte?

Det är alltid en annan sak att hålla ord i handen istället för att se dem försvinna när man trycker på off-knappen. Det blir en annan upplevelse. Och något att behålla själv för ålderns höst.

Så nu ska jag samla mina bästa inlägg i en bok. Jag vet några jag vill ska vara med. De mest tidlösa, de minst länkberoende, de mest personliga. Men jag behöver er hjälp med några saker om ni har ork och lust.

1) Har ni något favoritinlägg som måste vara med?
2) Har ni något förslag på en catchig titel på samlingen?
3) Köp för fan bokjäveln när den kommer ut så att jag blir miljonär!

Jag har alltid funnit det lite halvtöntigt med de som ger ut sin blogg i bokformat. Allt finns ju liksom på bloggen. Gratis. Men jag har insett poängen nu.

Det blir lite finare, på något sätt.

Så inom några veckor kan ni ha den här bloggen i er hand.

Svindlande, eller hur?

(Och glad kristen helg också! Själv ska jag dricka sprit från en färja och fira min systersons 15-årsdag. Syns efter helgen!)

17 thoughts on “Den här bloggen ska bli en bok.”

  1. åh, vad kul! den boken ska jag köpa. 🙂

    jag bläddrade igenom din blogg lite nu, och dessa tycker jag ska vara med:

    – Till och med de fula kvinnorna ska vara vackra.
    – Om att överleva tonåren helskinnad.
    – Om mamma inte hade dött för 13 år sedan.
    – Barn och deras idoler sexualiseras i takt.
    och något av inläggen om tjejen på gröna lund & malena ivarsson.

    någon catchig titel har jag inte, men du kommer säkerligen på något fiffigt. 🙂 kram på dig!

    1. sophia, åh kul! tack för tipsen. jag tror att de flesta kommer med. vill inte göra för tjock bok. och ja, köp!

  2. Va roligt med en bok!
    Fast ännu bättre om du även inkluderar några texter som du inte lagt upp på bloggen.. så blir personer, som jag, som har följt dig varje dag lockade att köpa boken också..
    Lycka till o glad påsk!

    1. l, bra idé! kanske skriver jag några nya texter. men jag tror att jag ska inkludera hela manuset till det radioprogram jag gjorde för två år sedan om min bulimi. hela min historia svart på vitt. det skulle passa in fint som bonusmaterial.

  3. Sjukt kul! Måste köpa boken jag också. Hittade hit via Mina bestyr-bloggen för ett tag sen, och läser allt du skriver. Jag önskar att jag inte var så hetsig utan också kunde skriva om pissiga saker på ett lugnt och resonerande sätt. Nu kan jag tyvärr inte det men då är det tur att du finns. Håll huvudet kallt.

    1. maria stenlund, åh tack! det är verkligen inte lätt att hålla huvudet kallt, men jag försöker!

    1. misslinisen, åh den är i högerspalten, lite undangömd så att inga spamare kan kopiera den. du når mig på linus punkt fremin snabela gmail punkt com.

  4. Mina bästa bloggkommentarer måste förstås vara med. ASG 🙂 Valfri smiley (gärna i underlig färg och försedd med påskfjädrar). OBS! Jag har en hälsosam distans till mig själv.

    Himla kul att Vulkan vill ge ut dig. Det är uppenbarligen fler som upptäckt hur bra du skriver.

    Titelförslag 1: Linus Fremin om kön, könsorgan och annat livsviktigt. Titeln på bloggen och ett inarbetat varumärke.
    Titelförslag 2: Fremin-d eller fremind.

    Jag tycker du ska ha med din Fremin-d lista på bra skribenter. Lästips berikar livet och radiomaterialet känns som en självklar bonus.

    1. pia, haha! dina bäst bloggkommentatorer kan bli en egen bok! har bestämt mig för att den ska heta som bloggen. enklast och snyggast. fremin-d kan bli mitt rapnamn!

      1. Jag tror inte mina bloggkommentarer är publicerabara i bokform, men det var rart sagt.

    1. von apa, haha! vette fan hur det fungerar. men tänker göra boken så billig som möjligt efter vulkans priser!

  5. Great! Det inlagget dar du skrev om minnet av karlek (bland de forsta) platsar klart – generellt tycker jag att dina intrespektiva poster om ”love and lost” ar sjalvskrivna (sic)

    Haller med om att titeln ska vara din bloggtitel – varfor inte med en san dar amerikansk 2nd adderad? (filmpay-off, typ): ”How a young man lost love, found his voice and injured his knee etc…” 😉

    Grymma paskplaner – sjalv ar jag i staterna (darav titeltips..?), bor hos slaktingar i ett very irish catholic neighbourhood sa vi drog pa Swap-o-rama (loppmarknad-o-rama) i vara samsta klader pa sondagmorgonen, en stilla revolt!

    1. katarina, haha! åh det skulle vara fantastiskt med en undertitel! men jävligt mycket text på framsidan, så uppföljaren kan ha det!

      härligt med staterna under påsken, vågat!

Kommentera

