SD är homofoba och kvinnofientliga också!

Jag tror att vi alla på ett eller annat sätt drömmer om ett annat samhälle. Ett mer rättvist, fritt och empatiskt samhälle.

För min del ett som så mycket som möjligt är befriat från föreställningar om kön och sexualitet.

Några som verkligen drömmer är Sverigedemokraterna.

De drömmer om en svunnen tid som aldrig har existerat. Ett samhälle som är strikt vitt, heterosexuellt, icke-sjukt, icke-handikappat, icke-svagt.

Ett samhälle där det är självklart att män har makt och överordning över kvinnor. Ett samhälle där män är ”riktiga” män och kvinnor är ”riktiga” kvinnor. Ingen förvirring tack!

När vi diskuterar SD diskuterar vi nästan enbart deras rasistiska drag, och det må så vara, men SD är lika mycket ett homofobt och kvinnofientligt parti.

SD har en strikt konservativ syn på könen och är av övertygelsen att män och kvinnor är helt olika och att samhället bör utformas därefter. Självklart ser de det som självklart att kvinnor och män bara ska begära varandra.

De vill låta ”kvinnor vara kvinnor och män vara män” och vill inte bara att heteronormen upprätthålls, utan att den även förstärks. Därmed är alla hbt-rättigheter a big no no.

I SD:s ögon är icke-heterosexuella helt enkelt mindre värda. Partiet vill riva upp könsneutrala äktenskap för att slå vakt om ”kärnfamiljen och det traditionella äktenskapet.”

De vill även ta tillbaka samkönade pars adoptionsrätt och lesbiska pars rätt till insemination.

Partisekreteraren Björn Söder har varje år konsekvent attackerat Pridefestivalen:

”Sjukliga beteenden som skulle få vilken normalt funtad människa som helst att känna avsky och få kväljningar är idag helt normala beteenden, enligt massmedierna och våra politiker.”

Den kvinnofientliga politiken gör sig inte bara tydlig i värnandet av traditionella och konserverande könsroller och ett upprätthållande av mäns överordning.

Den visar sig också i att SD vill inskränka aborträtten och sänka abortgränsen från arton till tolv veckor. Och i SD:s värld behöver inte pappor ta något ansvar då de vill ”överlåta hela uppdelningen av föräldraförsäkringen åt familjerna själva.”

Självklart är det inte särskilt överraskande att SD är ett lika homofobt och kvinnofientligt parti som det är rasistiskt. Och det är ju så, de som är rasister brukar ju sällan vara särskilt förtjusta i bögar och starka kvinnor.

Jag menar att det är ett misstag att inte granska och kritisera hela SD:s politik. Att ständigt bara attackera dem för deras rasistiska politik är att ge dem en för betydande roll i debatten om flykting- och integrationspolitik.

Vi må tycka att SD knappt har någon egentlig politik förutom den som rör invandrare, men då borde vi påpeka det på ett faktiskt sätt.

Det är bara SD som tjänar på att inte bli granskade fullt ut.

48 thoughts on “SD är homofoba och kvinnofientliga också!”

  1. Vad jag inte förstår är varför någon överhuvudtaget dras till denna ”ideologi”?! Vad är det för typ av sinne som känner att SD ger bra svar på de kval och tvivel man kan känna i livet? Dessa personer måste ju vara mentalt rubbade för HUR kan man tro att ens eget liv blir lättare om andra människors tillvaro begränsas? Det finns inte ens någon så kallad traditionell logik att hänvisa till.

    1. katarina, det är de som vill ha någon annan att skylla på som dras till den. de som vill peka ut bögarna, kvinnorna som inte stannar i köket och alla invandrare som ansvariga för att personen är arbetslös och misslyckad.

  2. Klipskt och välformulerat som vanligt!
    Nu verkar åtminstone medierna vara klara med debatten om SD ska bemötas eller ignoreras. Nästa steg är att bredda perspektivet och granska hela deras politik. Vilket på sätt och vis är svårt när vi inte sett några konkreta motioner, vallöften och så vidare. En sådan granskning skulle underlättas av att SD kommer in i riksdagen, precis som med Ny Demokrati på sin tid. Självklart önskar jag inte att SD kommer över fyraprocentsspärren, men jag tror att det paradoxalt nog skulle bli början på deras fall.

    1. emil, åh tack! håller helt med. sd vill ju inte gå ut med någon annan politik än att spela med folks rädslor inför ”de andra”. jag kan hålla med dig. om sd kommer in är det det enda positiva. att de kommer att synas i sömmarna, plus att folk inser att de är totalt maktlösa.

  3. Ja Linus. Du är så bra! Det är en mycket irriterande men tyvärr vida spridd och ofta upprepad missuppfattning att SD skulle vara ett ”enfrågeparti”.

    1. raoul, tack! sd vill vara ett enfrågeparti när det funkar för dem, och ett ”riktigt” parti när det krävs. sd är smarta och hala som fan, tyvärr.

  4. Otroligt bra att du tar upp detta, och mycket välformulerat! Du rockar! ❤

    Jag kan inte förstå hur folk kan vilja rösta på dem. Jag kan helt enkelt inte få in det i mitt huvud. Det är precis som du skriver- de är fientliga även mot homosexuella och kvinnor. Nu är det knappast unikt för SD, men att klämma in så många fördomar, så mycket förakt och så mycket okunskap i ett och samma parti skrämmer mig. Ännu mer skrämmer det mig att folk faktiskt röstar på dem. Att tom. kvinnor, ja, tom. bisexuella och lesbiska kvinnor får för sig att de är nåt bra. Men kanske är det inte så konstigt, då fokus ju bara ligger på deras integrationspolitik. Därför är det skitbra att du tar upp en sådan här sak, och att du länkar och citerar också. Då kanske folk inser att de inte bara är fientliga mot invandrare, då kanske åtminstone någon eller några bestämmer sig för att inte rösta på dem.

    ”Sjukliga beteenden som skulle få vilken normalt funtad människa som helst att känna avsky och få kväljningar är idag helt normala beteenden, enligt massmedierna och våra politiker.”

    Det där får mig att må så jävla illa. Hemska jävla människa.

    1. candy, precis. jag tror att ju mer kunskap människor har om deras vidriga människosyn desto bättre. förhoppningsvis får det kanske någon att tänka om.

  5. SD är ett parti för gubbar
    som inte bättre begriper
    Mot SD:s arbetsmarknadspolitik
    kan man inte rikta nån kritik
    den är nämligen obefintlig
    eller också bara hemlig
    Resten av politiken
    hos SD känns unken

    1. pia, de har visst en arbetsmarknadspolitik! när de har kastat ut alla icke-vita finns det ju hur många lediga jobb som helst! smarta va?

      1. Men de har inte skrivit något om arbetsmarknadspolitik på sin hemsida. Det är alldeles tomt där. Inte heller har jag hittat något om långtidssjukskrivningar och förtidspensioner, förutom det här:

        ”Brottsligheten är hög, antalet missbrukare bli större och sjukskrivningarna är snart flest i världen. Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.” (källa SD:s hemsida rubriken sammanfattning).

      2. pia, de kanske inte tycker att politik kring sjukförsäkring och arbetsmarknad behövs? det skulle ju vara ett nytt sätt att se det på.

  6. Bra synvinkel. Man hamnar ju lätt i det-kommer-för-många-indvandrare-fällan, och det är det ju många ”normalt funtade människor” (nåja) som håller med om.

  7. Här bryter jag mig in i klubben för inbördes beundran och stör lite i ert förtalande och era vanföreställningar.

    I Ängelholm vad SD det enda parti som som i 2009 års budget ville 3-dubbla bidraget till kvinnojouren. Det var ett gammalt sosseförslag iofs, men när sossarna svek kvinnorna, så stod SD kvar vid deras sida.

    Ps. Björn Söder syftade med det uttalandet på pedofili, inte på homosexualitet. Men Linus och Co tycker kanske det är dumt att politiker angriper pedofili?

    1. patrik, bara för att sd stöder en kvinnojour i en mindre stad tar inte det bort den kvinnofientliga politik som sd står för i övrigt. det står svart på vitt på er hemsida vad ni vill göra om ni kommer in i riksdagen och det är utan tvekan en kvinnofientlig politik.

      björn söder försöker ständigt likställa homosexualitet och pedofili, vilket visar både på grov okunskap och en vedervärdig människosyn. till exempel här: ”jag vill inte kritisera homosexuella. Men spektakel som Pridefestivalen innebär att det har blivit en tunnare gräns mellan det som anses vara acceptabelt och det som är brottsligt, som pedofili.” http://sydsvenskan.se/omkretsen/article428552/SD-toppen-drommer-om-Faroarna.html

      ni sverigedemokrater har rätt till era åsikter, men stå då för dem. och vi som inte håller med kommer aldrig att sluta att kritisera er och andra rasistiska, homofoba och kvinnofientliga rörelser.

  8. HAHAHA! Älskar att SD-snubben börjar snacka om vanföreställningar. Precis som jag skrev i mitt inlägg där jag länkade till dig, Linus: vissa i SD uttrycker sig som vore de religiösa sektmedlemmar.

    1. candy, sd debatteknik handlar hela tiden om att påstå att vi som kritiserar dem tillskriver dem åsikter de inte har. det är bara larvigt. de vågar inte stå för det de har sagt och skrivit i ett försök att framstå som mer rumsrena.

  9. Ok Linus, men då tittar vi på vad du anses ”kvinnofientligt”. Det konkreta jag finner är:

    * Europaanpassningen till 12 veckorsgräns för fri abort.
    * SD’s syn att staten inte ska lägga sig i hur familjer fördelar sin barnledighet.

    Något mer? Specificera så ska jag bemöta det också.

    Björn Söder har aldrig likställt homosexualitet med pedofili. Varför försöker du piska upp stämningar på grunder som inte finns? Pridefestivalen är ett eländigt spektakel som även kritiseras av homosexuella (några av dem bildade ”Stockholm Shame” i protest för några år sedan). Att kritisera den är att göra homo/bi-sexuella en tjänst.

    Candy,

    Men visst är det väl lite komiskt att ni som skriker så högt om att VI skulle ha vanföreställningar och fördomar, bevisar att det är ni själva som har de absolut värsta? 🙂

    1. patrik, att inskränka aborträtten ser jag som kvinnofientligt, ja. intressant att ni helt plötsligt bryr er om vad eu tycker och tänker, men visst. hela er så kallade familjepolitik utgår från vissa konservativa utgångspunkter som inte jag håller med om. den utgår från en heteronormativ syn på familjen där kvinnan helst ska ta hand om hus och barn. jag delar inte den uppfattningen.

      det är larvigt att du påstår att jag attackerar er för åsikter ni inte har. de jag skriver om i mitt inlägg är ju tagna från er egen hemsida. påstår du att ni inte står för ert eget partiprogram?

      och patrik, varför uttalar sig björn söder så här: ”spektakel som Pridefestivalen innebär att det har blivit en tunnare gräns mellan det som anses vara acceptabelt och det som är brottsligt, som pedofili” om han inte vill dra jämförelser mellan homosexualitet och pedofili? man kan tycka vad man vill om pridefestivalen, men lättklädda vuxna människor (vilket jag antar är det som sticker extra i era ögon) är inte ens i närheten av pedofili. det är ju bara löjligt.

    2. Patrik!

      Det står ingenting om vanföreställningar i detta inlägget, så om vi nu ska snacka om vanföreställningar är det snarare du som har det eftersom du påstår att vi skrikit högt om något som vi bevisligen inte skrikit om- inte här i alla fall, inte vi.

      Det än mer komiska är ditt argument om att vi har de värsta fördomarna. Jag kan absolut hålla med om att det finns människor som inte har någon kunskap alls i vad SD:s politik går ut på, men nog tycker jag då att fördomar om invandrare och homosexuella är betydligt värre än fördomar om ett politiskt parti. Dessutom krävs det knappast ett geni för att räkna ut att ert parti i allmänhet är fientligt på många sätt.

      Det vänder sig i magen på mig när jag ser människor uttala sig så nedlåtande om olika grupper av människor, som många av er gjort, och när islamofobin i Sverige får tvistade partier som ert att vinna lite makt. Och det vänder sig i magen på mig när jag diskuterar med Sverigedemokrater som anser att lösningen på alla problem är att skicka hem invandrarna.

      Jag har vidare själv haft mailkontakt med partiledaren Jimmie Åkesson och hans svar på alla mina frågor om de problem jag tog upp, var att det skulle lösa sig med att skicka hem invandrare som begår brott, och att invandrare som inte längre har krig i sina länder återvandrar.

      Finner det lustigt att stora delar av ert parti skyller allt på invandrarna. Finner även er hysteri kring att hålla Sverige svenskt och er starka vilja att skicka hem invandrare, som lustig. Det har aldrig slagit er in att detta är många av dessa invandrares hem nu, och att de ska ha lika stor rätt att vara här som vi som föddes här?

      Jag förstår mycket väl att vi inte kan hjälpa alla som kommer hit, men jag vill ändå citera Johan Johansson:

      ”Det land vi har är stort nog åt alla oss. Om några åker är det ni.”

      Det säger ganska mycket om vad jag anser om de flesta av er SD:are.

  10. Hej!
    Tankvärt och mycket bra skrivet! Vem el vilka har rätt att se ner på andra el göra sig bättre på andras bekostnad. SD har ju inget att komma med och stora problem om man måste lägga människor i olika fack och inte se varje person som unik. Ska vi leva konservativt så utvecklas ju inte samhället. Nä, KD o SD verkar rädda för naturlig utveckling… Att våga gå utanför ramarna är att vilja bredda sin världsbild… Som i alla relationer ligger respekt, förståelse och ödmjukhet inför andra till grund för mga lustfyllda stunder i framtiden…

    1. anneli, konservatism är att drömma om ett samhälle som aldrig har existerat och som jag hoppas aldrig kommer att göra det heller.

  11. Men Anneli, hela det här inlägget och diskussionen går ju ut på att se ner på andra människor d.v.s. sverigedemokrater, på deras bekostnad! Vi tillskrivs åsikter som vi inte har, och sen angrips vi för dem. Det är ju ni själva som placerar folk i fack! Det kallar jag inte att bredda sin världsbild, och det har absolut ingenting med respekt, förståelse och ödmjukhet inför andra att göra.

  12. Ok lite mer att bemöta, blir ev. det sista jag hinner för idag.

    Linus,

    12 veckor är den gräns i stort sett hela Europa har för fri abort, eftersom barnet anses för långt utvecklat därefter och att särskild prövning därmed måste ske. En mer modern syn är väl annars att se till både kvinnans och barnets rätt, inte bara barnets eller bara kvinnans.

    Helt plötsligt bryr oss om EU, säger du… Du verkar inte kunna mycket om SD’s politik eller ens följa vanliga nyheter. SD är ett starkt EU-kritiskt parti som engagerade sig hårt inför EP-valet och driver frågan om svenskt EU-utträde inför riksdagsvalet.

    ”den utgår från en heteronormativ syn på familjen där kvinnan helst ska ta hand om hus och barn. jag delar inte den uppfattningen.”

    Inte jag heller. Det är inte SD’s uppfattning.

    ”det är larvigt att du påstår att jag attackerar er för åsikter ni inte har.”

    Haha men det är ju nästan det enda du gör!

    ”de jag skriver om i mitt inlägg är ju tagna från er egen hemsida. påstår du att ni inte står för ert eget partiprogram?”

    Så du menar att ett par referenser ska fungera som alibi för dina lögner?

    ”och patrik, varför uttalar sig björn söder så här: ”spektakel som Pridefestivalen innebär att det har blivit en tunnare gräns mellan det som anses vara acceptabelt och det som är brottsligt, som pedofili” om han inte vill dra jämförelser mellan homosexualitet och pedofili?”

    Det har förmodligen att göra med att barnrättsorganisationen ECPAT uttalat ungefär samma sak när de kritiserat Pride.

    ”man kan tycka vad man vill om pridefestivalen, men lättklädda vuxna människor (vilket jag antar är det som sticker extra i era ögon) är inte ens i närheten av pedofili. det är ju bara löjligt.”

    Hade heterosexuella gjort samma sak så hade vänstern och feministerna skrikit ”Porr!!!”. Ni är inte konsekventa!

    Candy,

    ”Det står ingenting om vanföreställningar i detta inlägget”

    Jag kommenterar inlägget inkl. kommentarerna. Du skrev ju själv ”HAHAHA! Älskar att SD-snubben börjar snacka om vanföreställningar. ”

    ”men nog tycker jag då att fördomar om invandrare och homosexuella är betydligt värre än fördomar om ett politiskt parti.”

    Själv tycker jag det är precis lika illa om någon blir orättvist behandlad p.g.a. sin bakgrund, sexualitet eller religiösa eller politiska uppfattning. Det ingår i min syn på människors lika värde, men tydligen inte i din.

    ”Dessutom krävs det knappast ett geni för att räkna ut att ert parti i allmänhet är fientligt på många sätt.”

    Vad som krävs är väl att man slutit sig i sitt skal, slutat tänka själv och låtit sig indoktrineras av politiskt korrekta vänstermedia.

    ”Det vänder sig i magen på mig när jag ser människor uttala sig så nedlåtande om olika grupper av människor, som många av er gjort”

    Ständiga generaliseringar utan konkreta exempel. Björn Söders har jag visat att ni feltolkat. Fler konkreta exempel tack!

    ”och när islamofobin i Sverige får tvistade partier som ert att vinna lite makt.”

    Islamismen är en avskyvärd, totalitär och odemoraktisk ideologi i klass med både nazism och kommunism. I en fungerande demokrati skall man kunna kritisera den utan att få stämplar på sig. Intressant att ni nyss pratade om kvinnors rättigheter förresten, samtidigt som ni försvarar islamismen, som är den mest kvinnoförtryckande ideologi som överhuvudtaget existerar.

    ”Och det vänder sig i magen på mig när jag diskuterar med Sverigedemokrater som anser att lösningen på alla problem är att skicka hem invandrarna. Jag har vidare själv haft mailkontakt med partiledaren Jimmie Åkesson och hans svar på alla mina frågor om de problem jag tog upp, var att det skulle lösa sig med att skicka hem invandrare som begår brott, och att invandrare som inte längre har krig i sina länder återvandrar.”

    Först skriver du att SD vill skicka hem invandrarna (underförstått alla). Sedan preciserar du till att det skulle handla om dem som begår brott och inte längre behöver skydd i Sverige. Det senare är den korrekta SD-uppfattningen, kan jag väl säga. Vänder det sig i magen på dig att vi ska skicka tillbaka utländska medborgare som saknar skyddsbehov, och som begår allvarliga brott i Sverige? Faktum är att det egentligen redan ingår i svensk politik om än alltför vagt, och t.o.m. gjorde redan när sossarna styrde. SD vill i så motto inte totalförändra något där, utan skärpa den politik som redan förs.

    ”Finner det lustigt att stora delar av ert parti skyller allt på invandrarna.”

    Vem gör det? Motivation?

    ”Finner även er hysteri kring att hålla Sverige svenskt och er starka vilja att skicka hem invandrare, som lustig. Det har aldrig slagit er in att detta är många av dessa invandrares hem nu, och att de ska ha lika stor rätt att vara här som vi som föddes här?”

    Sverigedemokraterna gör ingen skillnad på svenska medborgare, vare sig de har svensk bakgrund eller invandrarbakgrund.

    ”Jag förstår mycket väl att vi inte kan hjälpa alla som kommer hit, men jag vill ändå citera Johan Johansson:
    ”Det land vi har är stort nog åt alla oss. Om några åker är det ni.””

    Jovisst. Det är ju lätt att agera malplacerat storsint på andras bekostnad.

    ”Det säger ganska mycket om vad jag anser om de flesta av er SD:are.”

    Precis. Du är så fylld av hat och fördomar mot andra.

    1. patrik, vi har helt tydligt olika åsikter om abort och vad vi anser är ett liv och så vidare. jag tycker inte att vi ska inskränka aborträtten vi har idag, du tycker det. vi lämnar det där då vi båda kan hålla med om att vi inte håller med varandra och ingen av oss kommer att övertyga den andre.

      om eu: du verkar vilja missförstå mig. det var ju precis det här jag menade! ni är ju eu-kritiska och vill gå ur, men plötsligt när det passar er så använder ni argument som ”eu säger…” och ”de flesta europeiska länder har…”. ni vill ju ha så lite med resten av världen att göra, och ”bevara svenskheten”, varför bryr ni er då om vilka lagar och regler andra länder har? det hela bevisar bara hur svaga era argument verkligen är om ni måste ta till såna ni ens inte står för.

      så ni utgår alltså inte från en hetoronormativ syn på familjen? hur ska jag då tolka dessa meningar tagna från er egen hemsida?
      1. ”slå vakt om kärnfamiljen och det traditionella äktenskapet som samhällets bas.”
      2. ”värna om varje barns rätt till en mor och en far, vilket bland annat innebär en återgång från besluten om att ge samkönade par adoptionsrätt och lesbiska par rätt till insemination.”
      3. ”verka för ökad valfrihet inom barnomsorgen och förbättrade villkor för de föräldrar som väljer att själva ta hand om sina barn i hemmet.”
      för mig är det tydligt att ni har en heteronormativ syn på familjen där det ska vara mamma pappa barn och ni vill göra det lättare för föräldrar att vara hemma, vilket i praktiken betyder mamman i de allra flesta fall.

      jag attackerar er för er politik och vad era företrädare har sagt och skrivit för att jag inte håller med. i brist på bättre argument påstår du, likt många av dina partikollegor, att vi som kritiserar er kritiserar er för åsikter ni inte har. trots att de åsikterna finns svart på vitt på er egen hemsida.

      ”så du menar att ett par referenser ska fungera som alibi för dina lögner?”
      jag har redovisat de åsikter ni själva har skrivit på er hemsida. kanske är jag dum som antar att det är de åsikter partiet och dess medlemmar står för.

      om pride: sluta försöka slira med sanningen. det var inte ecpat som organisation som uttalade sig om den reklamkampanj du syftar på. det var en kristdemokratisk riksdagsledamot, som även var medlem i ecpats styrelse, som 2003 uttalade sig i sitt eget namn och inte i ecpats. det handlade om en reklamkampanj vars syfte var att visa att sexualitet är något medfött och att vi inte ska förutsätta att alla som föds föds heterosexuella.

      ecpat har aldrig kritiserat pride, utan det är enbart ni i sd som gör kopplingarna mellan pride och pedofili. det är bara oärligt att försöka blanda in aktörer som inte hör hit. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article152308.ab)

      och slutligen, ”hade heterosexuella gjort samma sak så hade vänstern och feministerna skrikit ”Porr!!!”. Ni är inte konsekventa!”
      vem är det nu som tillskriver mig åsikter som du inte ens vet om jag har? nu sliras det med argumenten igen…

    2. Jag har feministiska värderingar och skulle aldrig skrika att det är porr bara för att någon klär av sig. Jag har även en rad feministiska vänner som tänker likadant. Om du nu tycker det är så hemskt med alla dessa fördomar och allt detta ”hat” (var du nu fått för dig att vi hatar SD) mot SD, varför själv visa på sådan okunskap om feminister?

      Undrar dessutom varför du hela tiden snackar om vänsterpolitik. Vad jag kan se har ingen uttryckt att de håller sig på vänsterkanten. Jag själv skulle aldrig rösta på Vänsterpartiet. Man måste inte vara antingen eller, allt är inte svart eller vitt. Jag måste inte vara moderat bara för att jag inte gillar vänstern och tvärtom.

      Ja, det var mycket riktigt du som började snacka om vanföreställningar, därav att jag kommenterade att jag älskar (älskar användes i denna mening ironiskt) ditt snack om detta. Ingen före dig har dock skrivit något om att du eller någon annan SD:are, eller att NÅGON överhuvudtaget skulle ha vanföreställningar, så dina anklagelser mot oss var tagna ur luften. Därav min kommentar.

      Ang. islamism. Politisk islam, ja, kan vara väldigt förtryckande. Det säger jag ingenting om, och har heller inte sagt något om. Det jag vänder mig mot är islamofobin. De jag pratat med som röstar på SD är jätterädda för muslimer. De är rädda för att ha moskéer i Sverige, de är rädda för att islam ska ta över vårt land och de har en rad fördomar om islam som religion. Jag vänder mig mot dessa fördomar och jag blir fruktansvärt irriterad på att du börjar snacka om islamism. Islamism och islam är egentligen två vitt skilda saker då islamism är politisk. Som sagt kan politisk islam vara väldigt förtryckande. Men så kan även en rad andra politiska ideologier vara. Att döma en hel grupp av religiösa människor, som många av era väljare gör, baserat på de som gjort islam till något politiskt är både okunnigt och nonchalant.

    3. Och just det, en sak till. Jag hatar inte Sverigedemokraterna, överhuvudtaget är jag väldigt lite för att hata människor, ideologier och företeelser. Så sluta upp med att anklaga mig för att vara fylld av hat, då jag ingenstans skrivit att jag hatar er. Jag har bara jävligt svårt för er politik och era värderingar, och tycker att om ni nu ska propsa på att ”skicka hem” invandrare som missköter sig eller hålla Sverige svenskt, som vissa av er talat om, kan ju lika gärna ni dra. För enligt min mening bidrar ni inte alls till att göra Sverige bättre.

      Det har inget med hat att göra, det är en jämförelse som kanske skulle kunna få dig att reflektera lite. Men tydligen inte.

      1. Jag har avslutat debatten här egentligen… men så kom svar dig också såg jag. Jag fattar mig mycket kort det går.

        Jag konstaterar att du anklagar mig för okunskap om feminister, samtidigt som du själv inte har några problem med att vräka ur dig fördomar och förutfattade meningar om sverigedemokrater.

        Sverigedemokrater ”rädda” för muslimer, säger du… men ärligt talat är det väl precis tvärtom. Vi är de enda som inte lismar för islam, utan som vågar ryta ifrån.

        ”jag blir fruktansvärt irriterad på att du börjar snacka om islamism”

        Ja jag förstår det. Och bara det faktum att feministiskt vänsterfolk som du stör er på det, ökar mitt incitament ytterligare vad gäller att kritisera islamismen och visa det hot som denna mentala farsot utgör för demokrati, yttrandefrihet, svenska och västerländska värderingar.

        ”Så sluta upp med att anklaga mig för att vara fylld av hat”

        Ett tips: Uttryck dig då inte på ett sätt som öppnar för den tolkningen.

        Ang. det sista. Min uppfattning är att invandrare utan medborgarskap som missköter sig i Sverige, generellt sett skall skickas hem. Anser du det kontroversiellt, så förstår du inte ens den nuvarande riksdagssjuklöverns politik på det området. Det händer redan idag att kriminella invandrare skickas hem, inom ramen för befintlig slapp politik på området. SD menar att den politiken skall skärpas, men att skicka hem kriminella invandrare är inget nytt inslag, vare sig för svensk politik eller våra grannländers politik (som är skarpare och mer lik SD’s).

        Din allra sista mening visar att du har mycket mun och lite öron. Reflektera lite över din egen naiva vänsterinställning och dina fördomar/okunskap mot meningsmotståndare. Att döma av hur du uttryckt dig här, så vore det en ny upplevelse för dig.

  13. Ok då lämnar vi abortfrågan.

    Din logik är att eftersom SD är EU-kritiska så kan vi inte hänvisa till förhållanden inom EU-länder? Absurt. Dessutom var det ju Europa jag jämförde med och inte EU.

    ”ni vill ju ha så lite med resten av världen att göra”

    Var har du fått de dumheterna ifrån?

    ”och ”bevara svenskheten”, varför bryr ni er då om vilka lagar och regler andra länder har?”

    Du presenterar ju bara svammel. I alla länder utom Sverige är det den naturligaste sak i världen att värna den egna nationaliteten. Sverigedemokraterna vill världsanpassa vår egen syn på vår egen svenska nationalism. Oikofobin ska bort!

    ”så ni utgår alltså inte från en hetoronormativ syn på familjen?”

    Ja inte utgår vi från en homonormativ syn på familjen iaf. Vi utgår från kärnfamiljen och vill värna den, liksom barns rätt till sina biologiska föräldrar. Ang. att göra det lättare för föräldrar att vara hemma, så tänker du kanske på vårdnadsbidraget. Det är inget jag personligen själv brinner för, vilket jag däremot gör för familjers rätt att själva välja fördelning av föräldradagar mellan mamman och pappan. Du motsatte dig det tidigare.

    ”påstår du, likt många av dina partikollegor, att vi som kritiserar er för åsikter ni inte har. trots att de åsikterna finns svart på vitt på er egen hemsida.”

    Men både du och jag vet ju att du har fabulerat en väldig massa om vad SD tycker och tänker, som du helt saknar grund för. Du har givit källor i ett par enstaka fall och där har det stämt, men återigen du kan inte använda det som alibi för lögnerna! Bara ta det här som exempel, från ditt grundinlägg:

    ”De drömmer om en svunnen tid som aldrig har existerat. Ett samhälle som är strikt vitt, heterosexuellt, icke-sjukt, icke-handikappat, icke-svagt.”

    Du ägnar dig åt kapitalt, grundlöst, förtalsmässigt skitprat.

    Ang. ECPAT, så visar ju artikeln precis det jag och Björn Söder sagt, d.v.s. att kritik har riktats mot Pride därifrån, må så vara från en styrelseledamot och inte i form av ett styreleuttalande. Men det handlar knappast om något uttalande som stått i strid med vad hennes organisation arbetar för. Att sexualisera barn liksom beskrivs i din Aftonbladet-referens är allvarligt, det borde varje icke-pedofilt lagt människa begripa.

    Det är f.ö. inte den enda stolligheten Pride ägnat sig åt. Jag tror det var 2007 som de hamnade i strid med flera sponsorer, ang. vänsterterrororganisationen AFA’s deltagande. Till slut fick Pride motvilligt köra ut dem. De har under senare år dykt upp som ”Anarchopride”, fortfarande inom ramen för Prideparaden. I 2009 års parad uppmanade de till rasistiskt, könsrelaterat hat. Se:

    http://patrikohlsson.wordpress.com/2009/08/04/pridefestivalen-uppviglar-till-hat/

    ”vem är det nu som tillskriver mig åsikter som du inte ens vet om jag har?”

    Det var ingenting jag tillskrev dig personligen, utan det handlar om den attityd som finns inom vänstern, d.v.s. en ofta väldigt militant syn på pornografi, men bara sålänge det inte gäller HBT-sammanhang.

    1. ”Din logik är att eftersom SD är EU-kritiska så kan vi inte hänvisa till förhållanden inom EU-länder? Absurt. Dessutom var det ju Europa jag jämförde med och inte EU.!

      min poäng är att du använder argument om vad man gör i andra länder när det passar dig, i övrigt ska sverige sköta sig sig själv i så stor utsträckning som möjligt. men fair enough. du pratade om europa och inte om eu. även om större delen av europa är medlemmar i eu vilket gör det svårt att undvika eu i diskussionen.

      ”Var har du fått de dumheterna ifrån?”

      ni har ingen utrikespolitik att snacka om. hittar den inte på er hemsida åtminstone. det enda jag hittar är en punkt med namnet ”Låt Sverige förbli Sverige!” där det står att ni vill ”Stärka den svenska kulturen och identiteten” och ”Värna om Sverige som en fri, självständig och neutral stat.”. Ni förordar eu-uträde och upprustning av försvaret. för mig visar det en politik som vill dra tydliga gränser mot världen.

      ”Du presenterar ju bara svammel. I alla länder utom Sverige är det den naturligaste sak i världen att värna den egna nationaliteten. Sverigedemokraterna vill världsanpassa vår egen syn på vår egen svenska nationalism. Oikofobin ska bort!”

      det är här vi helt tydligt inte håller med varandra. för jag förstår mig inte på vad ni menar är ”svenskt”? vad är svenskhet? vad är det egentligen ni vill värna om? för jag menar att sverige och vad som är ”svenskt” är i ständig förändring. kultur är inte något statiskt, den utvecklas ständigt av influenser från olika håll, vilket jag bara ser som hälsosamt och bra.

      ”Ja inte utgår vi från en homonormativ syn på familjen iaf. Vi utgår från kärnfamiljen och vill värna den, liksom barns rätt till sina biologiska föräldrar. Ang. att göra det lättare för föräldrar att vara hemma, så tänker du kanske på vårdnadsbidraget. Det är inget jag personligen själv brinner för, vilket jag däremot gör för familjers rätt att själva välja fördelning av föräldradagar mellan mamman och pappan. Du motsatte dig det tidigare.”

      ok, bra. då vet jag att ni står för en heteronormativ syn på familjen. även där håller jag inte med er det minsta. familjer ser ut på olika sätt och ska så få göra. homo- och bisexuella personer ska ha rätt till äktenskap, adoption och insemination vilket jag är väldigt glad att vi har numera. bra föräldraskap ligger inte i sexualiteten, utan i personliga kvaliteter. och ja, jag är för en kvoterad föräldraförsäkring då jag ser det som ett nödvändigt steg för att fler pappor ska ta sitt föräldraansvar.

      ”Men både du och jag vet ju att du har fabulerat en väldig massa om vad SD tycker och tänker, som du helt saknar grund för. Du har givit källor i ett par enstaka fall och där har det stämt, men återigen du kan inte använda det som alibi för lögnerna!”

      varenda sak jag tog upp i blogginlägget om er politik stämmer. det är uppgifter direkt från er hemsida eller era företrädare. självklart gör jag tolkningar av den politiken och vad det skulle leda till. det är ju inte konstigt. ni tycker t ex helt tydligt att homosexuella är mindre värda eftersom ni inte tycker att vi ska ha rätt till äktenskap, adoption och insemination. mindre rättigheter = mindre värde i min bok.

      ”Bara ta det här som exempel, från ditt grundinlägg: ”De drömmer om en svunnen tid som aldrig har existerat. Ett samhälle som är strikt vitt, heterosexuellt, icke-sjukt, icke-handikappat, icke-svagt.”

      Du ägnar dig åt kapitalt, grundlöst, förtalsmässigt skitprat.”

      det är min tolkning av er samlade politik där ni vill stänga ute, kasta ut och reglera ”invandrarna”, ge hbt-människor mindre rättigheter än den heterosexuella majoriteten, där ni saknar politik kring sjukvårdsförsäkring, arbetsmarknadspolitik och handikappfrågor. det ger mig bilden av ett visst samhälle.

      ”Ang. ECPAT, så visar ju artikeln precis det jag och Björn Söder sagt, d.v.s. att kritik har riktats mot Pride därifrån, må så vara från en styrelseledamot och inte i form av ett styreleuttalande. Men det handlar knappast om något uttalande som stått i strid med vad hennes organisation arbetar för. Att sexualisera barn liksom beskrivs i din Aftonbladet-referens är allvarligt, det borde varje icke-pedofilt lagt människa begripa.”

      men förstår du inte skillnaden mellan att en person i egen sak kritiserar (och hon var inte ens med i styrelsen ser jag nu, utan bara ”engagerad”) och om en stor organisation gör det? det är två väldigt skilda saker. du uppmanar mig att hålla mig till fakta, jag uppmanar dig till detsamma. om ecpat hade ogillat den kampanjen så mycket skulle de ha kritiserat den. men tydligen gjorde de inte det, eftersom de INTE kritiserade den. reklamkampanjen går inte ut på att sexualisera barn. den visar inte barn som sexobjekt. den visar barn inramade foton med texter som ”vem stängde hans garderobsdörr?” som syftar till att öppna upp en diskussion om hur könsroller och heteronormen påverkar barn. det är helt annan sak än att sexualisera barn.

      ”Det är f.ö. inte den enda stolligheten Pride ägnat sig åt. Jag tror det var 2007 som de hamnade i strid med flera sponsorer, ang. vänsterterrororganisationen AFA’s deltagande. Till slut fick Pride motvilligt köra ut dem. De har under senare år dykt upp som ”Anarchopride”, fortfarande inom ramen för Prideparaden. I 2009 års parad uppmanade de till rasistiskt, könsrelaterat hat.”

      men du förstår väl att pridefestivalen inte representerar alla hbt-personer i sverige? vad de gör är upp till dem. jag behöver inte försvara dem för att försvara hbt-rättigheter. att jag ens diskuterar pride med dig är för att jag kritiserade björn söders uttalanden där han drar jämförelser mellan homosexualitet och pedofili och tog pride som exempel. sedan påstod du i hans försvar att ecpat skulle ha kritiserat pride vilket de inte alls har gjort. jag vill att hbt-personer ska ha exakt samma rättigheter som heterosexuella, det vill inte ni, och det tycker jag visar på en jävligt trist människosyn som jag hoppas ingen röstar in i riksdagen.

  14. Wow, att det ska vara så svårt att hajja att man inte blir omtyckt i de breda lagren om man jobbar för att skapa en totalitär Bananrepublik. Dessutom värjer jag mig mot klibbiga gamla etiketter som ”vänstern” – sluta polarisera, tack.

  15. ”min poäng är att du använder argument om vad man gör i andra länder när det passar dig, i övrigt ska sverige sköta sig sig själv i så stor utsträckning som möjligt.”

    Ja jag använder argument som passar mig. Det är ganska elementärt för vilken debattör som helst. Ditt andra påstående beror väl att jag är EU-motståndare och vill att Sverige ska förbli en självständig nation.

    ”ni har ingen utrikespolitik att snacka om. hittar den inte på er hemsida åtminstone.”

    Det är sant att den är outvecklad, bortsett från att vi har en utvecklad argumentation i EU-frågan. Men det är rätt prioritet att avvakta med utrikespolitiken för att prioritera annat. Utrikespolitiken är en liten fråga för väljarna. Frågan har förresten varit aktuell nyligen. Se här:
    http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/akesson/2010/02/18/mitt_anforande_i_linkoping

    ”Ni förordar eu-uträde och upprustning av försvaret. för mig visar det en politik som vill dra tydliga gränser mot världen.”

    Paradoxalt nog hade vi intill nyligen 2 riksdagspartier långt till vänster som också förordade EU-utträde. Därefter har de sålt sin själ till S, i hopp om ministerposter. Jo det är sant att vi vill ta ansvar för Sveriges säkerhet och dra en tydlig gräns mot en militär angripare.

    ”för jag förstår mig inte på vad ni menar är ”svenskt”? vad är svenskhet? vad är det egentligen ni vill värna om?”

    ”Röda stugor”, midsommar (”töntig” enligt självförnedrande Mona Sahlin, våra lokala dialekter… jag kan rada upp exempel i evighet, men det blir ändå bara exempel och aldrig uttömande och därmed kan du hela tiden angripa luckorna. Det är ungefär som att be någon förklara universum genom exempel.

    Att du inte förstår eller ens har en uppfattning om vad som är svenskt är väl symptomatiskt för din förvirring. Ingen nationell kultur kan förklaras med några ord, vare sig den är svensk, dansk, kurdisk, chilensk eller kinesisk. Skillnaden är att en dansk, kurd, chilenare eller kines aldrig skulle komma på tanken att ställa en retorisk fråga om sin egen kulturs existens. Så sker bara i det svenska klimatet, med en anda av undergivenhet gentemot den egna nationella identiteten som är världsunik. Gud nåde den som är stolt svensk… då kommer vänsterns naziststämplar farande.

    Vad SD vill värna vad gäller svenskheten kan jag ge ett par mycket viktiga exempel på, även om just de exemplen i mycket är gemensamma med västerländska värderingar i stort (en jäkla tur f.ö. att Sverige inte står ensamt med dessa värderingar). Vad kan vara viktigare än att värna vår demokratiska tradition, vår tanke- och yttrandefrihet?

    ”för jag menar att sverige och vad som är ”svenskt” är i ständig förändring. kultur är inte något statiskt, den utvecklas ständigt av influenser från olika håll, vilket jag bara ser som hälsosamt och bra.”

    Det är klart det är så, men för den skull är väl inte Muhammed (fingerat namn), som flyttat hit från Somalia i förrgår, inte kan ett ord svenska eller något om förhållanden i Sverige, särskilt svensk? Möjligen kan han bli det efter några år, om han assimilerar sig!

    ”familjer ser ut på olika sätt och ska så få göra. homo- och bisexuella personer ska ha rätt till äktenskap, adoption och insemination vilket jag är väldigt glad att vi har numera.”

    Partnerskapslagen från 1995 är bra. Juridiskt bör vuxna människor kunna få inträda i vilka parrelationer de vill, på lika villkor. Den kyrkliga traditionen som kallas ”äktenskap” är och förblir en giftastradition för man/kvinna, sen kan makten stifta vilka lagar de vill. Vad gäller adoption/insemination så har jag 2 sorters kritik huvudsakligen. 1. Det pratas bara om de vuxnas rättigheter, inte om hur barnen mår. 2. Lagändringar skall alltid föregås av utredningar, även när det handlar om mindre viktiga ting än våra barn. Ändå har inga oberoende utredningar gjorts om hur barn mår i sådana förhållanden. Varför inte? Är man rädd för resultatet?

    ”bra föräldraskap ligger inte i sexualiteten, utan i personliga kvaliteter. och ja, jag är för en kvoterad föräldraförsäkring då jag ser det som ett nödvändigt steg för att fler pappor ska ta sitt föräldraansvar.”

    Jag tror nog homosexuella kan vara bra föräldrar, men max en av dem kan vara barnets riktiga förälder. Barn behöver vuxna förebilder av *båda* könen, det är extremt viktigt. Det får de på köpet om de har en mamma och en pappa.

    Kvoterad föräldraförsäkring har ingenting med rättvisa att göra, utan är en statlig inblandning i folks privatliv. Dessutom: Det skulle bli djupt orättvist för kvinnan. Hon är normalt bunden det första halvåret p.g.a. amningen. Vid delad föräldraförsäkring har mamman därefter en långt mindre del att fritt disponera över än pappan.

    ”varenda sak jag tog upp i blogginlägget om er politik stämmer.”

    Nu är du ju bara löjlig. Men jag har kommenterat och gett exempel på lögner du riktat mot SD redan, det får räcka.

    ”mindre rättigheter = mindre värde i min bok”

    Ja så kan man se det om man höjer lättkränktheten till dygd. Kalle fick en mindre bit sockerkaka än Olle. Alltså är Kalle mindre värd än Olle.

    ”men förstår du inte skillnaden mellan att en person i egen sak ”

    Ok låt oss släppa petitesserna om ECPAT-medarbetarens exakta roll i sin organisation (jag kan i hasten ha förväxlat ”riksdagsledamot” med ”styrelseledamot”) och gå direkt på saken. Tycker du själv att Pride gjorde rätt som sexualiserade barn??? Prideledningen ska ge fan i att sätta bög- och lebbstämplar på småbarn, annars gör de sig fullt förtjänta av att kallas både perversa och pedofila! Det vore lika fel att sätta heterosexuella stämplar på dem. I ett friskt samhälle slipper småbarn sexuella stämplar överhuvudtaget! Men vad jag förstått lärde Pride sin läxa och har inte upprepat just den missen vid senare festivaler.

    ”där ni saknar politik kring sjukvårdsförsäkring, arbetsmarknadspolitik och handikappfrågor. ”

    SD kan inte i nuläget som riksdagspartierna tillsätta avlönat folk som tar fram vår politik. Därmed är det givet att vi inte kan nå samma detaljnivå som riksdagspartier på precis alla områden, utan vi måste prioritera. Det mesta utvecklas ideellt och jag vet själv hur hårt partikamrater jobbar med det här – oavlönat. Till skillnad från andra partier utanför riksdagen (Piratpartiet, Feministiskt initiativ osv) så har vi åtminstone ambitioner att nå ökad bredd.

    Vi har uppenbart en politik på de 2 senare av de du nämner. Vi har även politik i sjukvårdsfrågor, och vad gäller turerna kring sjukvårdsförsäkringen så finns uttalanden från partiföreträdare ang. SD’s inställning där.

    ”men du förstår väl att pridefestivalen inte representerar alla hbt-personer i sverige?”

    Det är ju precis det jag redan sagt, d.v.s. att många bi/homosexuella skäms över Pride.

    ”jag hoppas ingen röstar in i riksdagen”

    Du kommer bli besviken. Folk låter sig inte längre duperas av den politiskt korrekta vänster som du tillhör, utan tänker friare än du nånsin vågar hoppas. Riksdagssjuklövern har fått en motståndare och Sverige har äntligen fått en *riktig* opposition.

    Du speglar det tråkiga extremt vänstervridna debattklimatet i Sverige där mycket går ut på att ersätta ämnesdiskussion med förtalsmässiga stämplar, men det bättrade sig något efterhand. Tack ändå för diskussionen, tror inte jag hinner återkomma.

    1. ”Det är sant att den är outvecklad, bortsett från att vi har en utvecklad argumentation i EU-frågan. Men det är rätt prioritet att avvakta med utrikespolitiken för att prioritera annat. Utrikespolitiken är en liten fråga för väljarna. Frågan har förresten varit aktuell nyligen. Se här:
      http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/akesson/2010/02/18/mitt_anforande_i_linkoping

      bra att du erkänner det i alla fall. men det känns ju onekligen oseriöst av ett parti som säger sig vara mer än ett enfrågeparti och som vill ha riksdagsmakt att inte ha någon utrikespolitik överhuvudtaget. det visar ju onekligen hur pass oseriösa ni är.

      ””Röda stugor”, midsommar (”töntig” enligt självförnedrande Mona Sahlin, våra lokala dialekter… jag kan rada upp exempel i evighet, men det blir ändå bara exempel och aldrig uttömande och därmed kan du hela tiden angripa luckorna. Det är ungefär som att be någon förklara universum genom exempel.”

      det är självklart jag undrar vad det är ert parti så väldigt mycket vill värna om och försvara. det borde ju rimligen vara lätt för er att svara på då hela er politik går ut på att ”bevara det svenska”

      jag ifrågasätter hela ert tänkande om att man kan bli av med sin kultur, eller att någon, de farliga ”invandrarna”, kan ta den ifrån oss. vi lever i inte i en statisk kultur, utan vi lär oss och anpassar oss till nya betingelser, nya människor och uppfinningar. vi skulle inte vara lika utvecklat som land på många områden om det inte vore för ”invandrarna”.

      ”Det är klart det är så, men för den skull är väl inte Muhammed (fingerat namn), som flyttat hit från Somalia i förrgår, inte kan ett ord svenska eller något om förhållanden i Sverige, särskilt svensk? Möjligen kan han bli det efter några år, om han assimilerar sig!”

      allt ansvar läggs på ”dom”, att de ska göra hela anpassningen till ett nytt land själva och inget på oss själva att vi tar ansvar för att hjälpa till i den processen. för det är en process. ingen kan anpassa sig över en natt. det viktigaste är att de som kommer till sverige får tillgång till boende, studier och jobb. tre politiska områden där ni saknar politik, konstigt nog.

      ”Partnerskapslagen från 1995 är bra. Juridiskt bör vuxna människor kunna få inträda i vilka parrelationer de vill, på lika villkor. Den kyrkliga traditionen som kallas ”äktenskap” är och förblir en giftastradition för man/kvinna, sen kan makten stifta vilka lagar de vill. Vad gäller adoption/insemination så har jag 2 sorters kritik huvudsakligen. 1. Det pratas bara om de vuxnas rättigheter, inte om hur barnen mår. 2. Lagändringar skall alltid föregås av utredningar, även när det handlar om mindre viktiga ting än våra barn. Ändå har inga oberoende utredningar gjorts om hur barn mår i sådana förhållanden. Varför inte? Är man rädd för resultatet?”

      jag tycker att äktenskapslagstiftningen ska vara känsneutral och att samkönade par ska kunna gifta sig i kyrkan om de så vill. det tycker även svenska kyrkan.

      och det finns ingenting som säger att två föräldrar av samma kön skulle vara sämre föräldrar än ett heterosexuellt par. du utgår från unkna fördomar. du kan inte ge mig något underlag som visar att barn till samkönade föräldrar skulle må sämre än barn till heterosexuella föräldrar.

      barn behöver inte pappor. barn behöver inte mammor heller. de behöver vuxna som finns där, som ger obegränsat med kärlek och trygghet. någon som skapar ett hem, en plats på jorden för sitt barn. att ni hänger upp er på någon gammal omodern bild av vad en familj är och hur föräldraskap bör vara uppbyggt är vad som skapar problem.

      det är endast det som gör att barn som växer upp i otraditionella familjer skulle kunna känna att det de har inte är ”rätt” eller ”normalt”.

      ”Kvoterad föräldraförsäkring har ingenting med rättvisa att göra, utan är en statlig inblandning i folks privatliv. Dessutom: Det skulle bli djupt orättvist för kvinnan. Hon är normalt bunden det första halvåret p.g.a. amningen. Vid delad föräldraförsäkring har mamman därefter en långt mindre del att fritt disponera över än pappan.”

      för det första går det att amma barn med flaska och de växer upp utan problem. kvoterad föräldraförsäkring gör det klart att föräldraskap är en delad uppgift och inte bara mammans. den kommer att förändra hela synen på föräldraskapet och är ett viktigt steg för jämställdheten.

      ””mindre rättigheter = mindre värde i min bok”

      Ja så kan man se det om man höjer lättkränktheten till dygd. Kalle fick en mindre bit sockerkaka än Olle. Alltså är Kalle mindre värd än Olle.”

      men nu är du ju för fan löjlig. skulle du uttrycka dig så om du tillhörde de som t ex inte hade rätt att gifta dig? du delar in människor i olika fack och menar helt seriöst att det är helt ok att de har olika rättigheter trots att de bor i samma land. det är just den vidriga människosyn som präglar ditt parti.

      ”Ok låt oss släppa petitesserna om ECPAT-medarbetarens exakta roll i sin organisation (jag kan i hasten ha förväxlat ”riksdagsledamot” med ”styrelseledamot”) och gå direkt på saken. Tycker du själv att Pride gjorde rätt som sexualiserade barn??? Prideledningen ska ge fan i att sätta bög- och lebbstämplar på småbarn, annars gör de sig fullt förtjänta av att kallas både perversa och pedofila! Det vore lika fel att sätta heterosexuella stämplar på dem. I ett friskt samhälle slipper småbarn sexuella stämplar överhuvudtaget! Men vad jag förstått lärde Pride sin läxa och har inte upprepat just den missen vid senare festivaler.”

      men förstår du inte att det är skillnad mellan att sexualisera, att göra barnen till sexobjekt, och att skriva ut deras sexualitet? om du hade läst artikeln så hade du även fattat att alla barnbilder var på människor som nu är vuxna, aktiva i hbt-kampen, och som hade gett sitt ok till att pride använde bilderna. så det var ingen random unge som de satte en stämpel på.

      ”där ni saknar politik kring sjukvårdsförsäkring, arbetsmarknadspolitik och handikappfrågor. ”

      ”SD kan inte i nuläget som riksdagspartierna tillsätta avlönat folk som tar fram vår politik. Därmed är det givet att vi inte kan nå samma detaljnivå som riksdagspartier på precis alla områden, utan vi måste prioritera. Det mesta utvecklas ideellt och jag vet själv hur hårt partikamrater jobbar med det här – oavlönat. Till skillnad från andra partier utanför riksdagen (Piratpartiet, Feministiskt initiativ osv) så har vi åtminstone ambitioner att nå ökad bredd.”

      men hör du inte själv hur dumt det låter? ni måste prioritera skriver du. så arbetsmarknadsfrågor och sjukförsäkringsfrågor prioriteras inte av er alltså? det är ju mycket märkligt då det är två frågor som de flesta i sverige tycker är viktiga och som är fundamentala för att sverige ska fungera som land. nä, men det är inte viktigt. och försök inte framställa det som att ni är helt panka och att ni inte har tid och blablabla, nyligen betalade ni över miljonen på reklamfilm i tv4. ni har miljoner i partikistan. anledningen till att ni inte har någon politik på så många områden är för att ni inte bryr er. ni har bara ett mål i sikte: att attackera de som ni inte ser som ”riktiga” svenskar.

      ”Du kommer bli besviken. Folk låter sig inte längre duperas av den politiskt korrekta vänster som du tillhör, utan tänker friare än du nånsin vågar hoppas. Riksdagssjuklövern har fått en motståndare och Sverige har äntligen fått en *riktig* opposition.”

      folk tänker inte friare, de som röstar på er tänker mer inskränkt. de utgår från rädsla och okunskap och ser det som lättare att anklaga ”invandrarna” för alla problem än att se de riktiga och hur allt hänger ihop i samhället.

      du har konstant under vår diskussion glidit ifrån ämnet och hänvisat till överdrifter och lögner för att stärka dina argument. tyvärr har det gjort att vi har gått i cirklar runt grundfrågan, som fortfarande stämmer: ni är ett rasistiskt, homofobt och kvinnofientligt parti och jag är fullt övertygad om att er bubbla en dag kommer att spricka.

    2. Haha, Patrick, jämförelsen mänskliga rättigheter/sockerkaka gjorde min dag. Visst blir man irriterad på alla dessa människor som tjatar om lika rättigheter när man som du vet att det innerst inne bara är millimeterrättvisa i fördelningen av sötsaker de vill åt, de små sockerråttorna! Linus, att du orkar! Jag önskar att jag kunde vara din coach som i boxningsfilmerna och ge dig energidryck och axelmassage mellan ronderna.

      1. raoul, haha! inte vill man låta dumheter stå oemotsagda inte… men nästa gång behöver jag fan en coach.

      1. linda, menar du mitt eller patriks (eftersom du svarade på hans svar)? stor skillnad.

  16. Ja det är sannerligen hög tid att medierna slutar tiga om SD-arnas såväl som övriga könsakonservativa mörkermäns minst sagt suspekta kvinnosyn. Helt i linje det det jesuitiska prästerskapets under häxbränningarna på medeltiden, såväl som Breiviks egen.

    Så bra rutet Linus!

Kommentera

