För er skull är jag en schlagerbög 4.

1. Sibel.
Fin klänning. Rosa är fint. Håret var fint. Låten? Nä, jag satte på mute efter tio sekunder.

2. Py Bäckman.
Det fanns faktiskt en fin melodi där någonstans, men mellan Lennon-brillorna, falsksången och 80-talsproduktionen dränktes den som tusen katter.

3. Neo.
Åh, herregud. Är det Smurfhits 2010? Inte? Det här är en anledning till att schlagerjuryn borde få spö.

4. Lovestoned.
Plastig nordisk reggae. Finns det något värre?

5. Anna Bergendahl.
Utan tvekan årets bästa låt. Vilken jävla röst, och vacker melodi! Och jag röstade för första och sista gången i år.

6. Pernilla Wahlgren.
Hon är som Sarah Palin. När någon ska göra en parodi behöver man inte lägga till något. Hon är en parodi i sig själv. Som när hon slog sig själv på tutten.

7. Noll disciplin.
Jag har bestämt mig. Nästa år ställer jag upp i schlagern. Jag har en låt som heter ”Jag bajsar på mig”. Den är så mycket bättre än den här.

8. Peter Jöback.
Trots att han numera är medelålders låter han fortfarande som ett barn. Hans röst har alltid saknat nerv, djup och personlighet. Och med en låt som låter precis som titeln är det årets fiasko. Men lasrarna var snygga som fan!

Jag skrek rakt ut när Anna Bergendahl gick vidare först. Fy fan vad rätt! Känsla vann över bebisar och smurfar. Det känns så fint när någon som förtjänar det får vinna.

Där inte mest känt namn vinner automatiskt.

Nu när vi har sett alla årets låtar kan vi konstatera att det är de sämsta jävla låtarna på år och dagar. Om inte Christer Björkman sparkas kan de ju lika gärna lägga ner skiten.

Men eftersom jag har följt skiten så kan jag ju lika gärna lista årets bästa låtar. Det betyder inte att de vinner Eurovision, men att de skulle kunna hamna på min Spotify-lista. Och jag kommer inte ens upp till tio stycken.

1. Anna Bergendahl.
2. Jenny Silver.
3. Darin.
4. Crucified Barbara.
5. Pauline.
6. Alcazar.
7. Eric Saade.
8. Timoteij.

Var det roligt att se Dolph Lundgren som läderbög? Nej. Jag förstår inte varför de inte kan driva med schlagerböggrejen på ett intelligent sätt.

Roligaste var ju att de spelade Dolphs ex Grace Jones i bakgrunden. Det var det som bevisade att det inte var någon bögklubb. Ingen bögklubb jag har besökt har sådan bra musiksmak.

Vem ska vinna? Spelar det roll? Äh, vi tar det innan finalen. Jag vet vilket bidrag som kommer att placera sig bäst i Eurovision, men jag håller käft ett tag till.

2 thoughts on “För er skull är jag en schlagerbög 4.”

  1. Jag och syrran skrek OZZY OSBOURNE i kör när vi såg Py. Och Annas gitarr försvinner väldigt märkligt mellan 48-51 sekunder in i framträdandet.

    1. anders, haha! jag fattar inte heller grejen med gitarren. dessutom är det den största jävla gitarr jag nånsin sett.

Kommentera

