Den ultimata turistguiden till bögarnas värld.

Det finns säkert de av er som fortfarande tycker att vi bögar är som från en annan planet. Ni vet inte riktigt hur ni ska förhålla er till oss. Ni vet inte om ni kan klappa oss eller inte.

Vi är som ett annat folkslag.

Men nu har den ultimata turistguiden till bögarnas värld kommit. Med den kan du enkelt navigera dig bland de olika bögtyperna. Du kan lära dig att se i stereotyper och veta precis hur du ska bete dig när du ser en viss bögtyp närma sig.

Artikelförfattaren menar behjärtansvärt att alla vi är individer (tack för det!), men att bögar själva delar in sig i dessa åtta olika bögtyper. Vilket gör det ok att även han gör det uppenbarligen.

1. Twinks.
”This young breed of gays is never over 30 and tends to be on the queeny side and hews closely to the conventional stereotypes of gay man.”

2. Bears.
”The bigger, generally older subset of the population is new but increasingly popular both in the community and pop culture.”

3. Gay Jocks.

”This guy prides himself on the fact that no one thinks he is gay until he tells them. His love of sports is just about the only unaffected aspect of his masculinity.”

4. Circuit Boys.
”This subset rose to prominence in the ’90s around the drug-fueled, all-night dance parties that were in different cities around the country.”

5. Gay-Listers.
”These are the uppity homos who live the good life, and are generally too good for you. They only like to talk to each other.”

6. Show Queens.

”These are the kids who are so gay they could never fit in during high school and sought refuge in the music department.”

7. Art Fags.
”The art fag is cooler than you. He’s also cooler than all your friends, and he is not afraid to show it.”

8. Drag Queens.
”This is a very small but very powerful contingent of the gay population. The drag queens are not only the court jesters of the gay community, dressing up like clowns for our entertainment, but they are also a bridge to the straight world.”

Vilken kategori tillhör jag? Inte en enda. Jag är inte en len ung spinkig grabb. Jag snortar inte kokain på fester. Jag sjunger inte i musikaler. Jag suger på alla sporter.

Kanske är jag mest som en dragqueen. Jag har ju mest blusar i garderoben liksom. Fast jag försöker inte se ut som en kvinna, utan bara som mig själv. Så det går också bort.

Kanske är jag en bear? Rund och hårig är jag ju. Fast jag är ju inte över 40 och har läderkeps. Fan.

Det är därför jag hatar såna här stereotypa indelningar media älskar att fylla ut sidorna med. För de känns så korkade. Vad är poängen med dem om inte att bara befästa stereotyper som i värsta fall används mot en redan utsatt minoritet?

Men jag måste ändå ge artikelförfattaren kredd för att han komiskt nog skriver att alla bögtyperna är bottoms. Det vill säga att de alla fördrar att få kuk i sig istället för att stoppa in den i en annan.

Det får mig att undra: om alla är bottoms, vem ska då sätta på dem?

Heterokillar eller?

Posted in hbt

Kommentera

