Kvinnor mår som bäst när de suger av män.

Jag blev tipsad om den tyska designern Andrej Kranhe som har gjort ett förslag till en reklamkampanj för kondommärket Durex.

Den ska tydligen illustrera tankarna ett heterosexuellt par har när de knullar med varandra. Med Durexkondomen på såklart.

Det blir minst sagt lite lustigt, och konstigt, när man läser orden mannen och kvinnan tänker (förstora bilden ovan genom att klicka på den). För tydligen är orgasm för en tjej detsamma som att färdas till ett mytologiskt land.

Till exempel Elysium, som i den grekisk-romerska mytologin är en plats dit goda människor kommer när de dör. Eller varför inte få klimax i Valhalla, som enligt nordisk mytologi är guden Odens boning dit män som har dött i strid kunde få komma.

Om inte det duger kanske orgasmen tar dig till Zion (eller Sion på svenska), som både används som symbol för judarna, men även för himmelriket?

Men om du som tjej inte känner så när du får orgasm kanske du är mer som en grabb. För tydligen förvandlas mannens kuk till hans hjärna när han har sex.

Och hans hjärna? Ja, där är det bara ”overload” och ”fatal error”.

Män blir alltså helt tomma i bollen när de knullar. Bara så ni vet. När deras ”hjärnor” penetrerar kvinnors ”Valhalla” så är de oförmögna att tänka, reagera på sin omgivning och processa information.

Kvinnor tänker desto mer. De tänker om sina tuttar som ”boobs”.

Det vill säga när tuttarna inte känner ”orgasm waves” samtidigt som hjärnan tänker ”paralyzed, confused, embarrassed”.


Hur ska jag tolka det? Att kvinnan mår dåligt när hon har det skönt? Och det beror på Durexkondomen, eller vad var det nu bilderna skulle göra reklam för nu igen?

Tydligen är det bara när hon suger av snubben som kvinnan känner sig ”dainty” (= läcker, utsökt) samtidigt som hennes hals tycker att det är ”tasty” med lite gummismak.

Med andra ord kan man dra slutsatsen att designern Andrej Kranhe menar att kvinnan bara mår bra när hon tillfredsställer och ger mannen njutning och att hon mår piss när hon själv njuter av sex.

Ja, jag tror att denna bisarra kvinnosyn är riktigt säljbar. Eller vad tror ni?

8 thoughts on “Kvinnor mår som bäst när de suger av män.”

  1. Herrejesus. Jag blir så trött på den här dumma synen på kvinnlig sexualitet. Verkar bara finnas tre olika sätt för en kvinna att förhålla sig till sex: 1, att hon är lite exotisk och konstig och njuter av sex på något sådär mytiskt sätt. Det här är ju såklart aldrig en kvinna som finns i ett grabbgängs närhet, utan oftast någon från en lite mer ”exotisk plats” (typ latinokvinnor.) 2, att hon bara njuter av att få honom att njuta, eller 3, att hon inte överhuvudtaget njuter utan bara känner sig jäkligt obekväm. Vilket förvisso kan vara sant i många fall, eftersom få unga tjejer får höra att det är okej att onanera och att det är ett väldigt bra sätt att lära känna sin egen kropp och vad man gillar.

    Jag skulle vilja att samhället förstod att kvinnor, vanliga kvinnor, njuter också av sex! Jag har inte sex för att få bekräftelse, för att tillfredsställa min sexpartner, eller för att för några minuter färdas till valhalla (seriöst!). jag har sex för att det är skönt och för att jag gillar det.

    1. sanna, håller med. kvinnors sexualitet måste kämpa mot alla dessa bilder av vad den får och bör vara. män däremot förväntas att alltid vilja ha sex. det är ett jävla minfält det här med sex. låt människor njuta säger jag. av sig själva och av andra.

      1. Verkligen tråkigt är det. Jag som själv tycker mig vara ganska.. ”upplyst” eller ja, medveten om vilka strukturer som finns blir ändå påverkad. Exempelvis om jag vill ha sex med en kille och han inte vill. Då måste det genast handla om att det är fel på mig och jag får dåligt självförtroende, för jag kan inte låta bli att tänka: ”Han är ju kille!”
        Sen kan jag släppa det, och låta mina mer medvetna tankar ta över , men just i stunden när jag som kvinna ”lägger upp mig” för en man och han säger nej, då kommer idiotiska könsroller in i bilden. Så himla dumt.

      2. sanna, jag vet. det fins så mycket kring sex. könsroller och ideal, förväntningar. det gäller att komma runt det hela.

  2. Jag mår illa, nu är jag visserligen magsjuk så det är ju förväntat, men jag mår lite mer illa! Vad faan! Jag tolkar ”paralyzed, confused, embarrassed” när tjejen rider killen som den vanliga synen att kvinnor tänker ”Åhå jag vill inte ha lampan tänd för då kanske han ser min äckliga operfekta kropp med guppande tuttar och grejs!”. Det kanske istället skulle ha stått ”nauseous, humiliated, gagging” i huvet på henne när hon har gummikorven i munnen. Det hade jag känt var mer passande om man ska följa temat i hennes skalle när hon sitter ovanpå.

    1. matilda, krya på dig! jag tycker det är förjävligt att kvinnor hela tiden ska nekas att känna njutning. vad fan, gör det!

  3. Åh din blogg är super! Som reklamstudent (blivande copywriter) tycker jag faktiskt att idén i sig är rolig (jag gillar ord). Sedan att personen som åstadkommit detta sexistika dravvel tagit en bra idé och våldtagit den, är en annan sak.
    Skulle kunnat gjorts på ett bra och roligt sätt, nu är den bara fånig dum och just det sexistisk.

    1. deizi, åh tack! jag gillar också idén och själva formen. men orden är ju bara så dumma. varför inte bara fylla både mans- och kvinnokroppen med njutningsord?

Kommentera

