Så får du tillbaka din oskuld!

Titta vad amerikanarna nu har hittat på: ett certifikat som visar att du är oskuld. Vilken bra present!

”That’s exciting stuff, now you can prove that your state of virginity is by choice.  That or you can show that you’re making a new start and refuse to acknowledge your past transgressions by becoming a born again virgin.”

Åh, det är för roligt! Hur och vilka som kan ge mig min oskuld åter är oklart, men jag kan ju alltid hoppas att ett utskrivet papper raderar de senaste nio åren av mitt liv.

Jag tror jag ska bli oskuld på nytt. Och börja om. Eller hur.

Nä, jag har aldrig riktigt förstått de som säger att de vill vänta med att ha sex tills de är gifta. Jag förstår inte varför man vill hålla händerna borta år efter år.

Speciellt om man är ihop med någon man är så kär i att man vill gifta sig med den.

Det känns så ologiskt att inte börja träna. Jag menar, de flesta håller nog med om att övning ger färdighet, även i sängen. Vem vill vara en flopp på bröllopsnatten?

Allt det här med att ge sin jävla blomma till någon speciell. Äh, blomman kommer bara att vissna om man väntar för länge.

För några år sedan kunde man på MTV följa några brittiska tonåringar i Virgin Diaries där de videofilmade sina vägar till att förlora den ack så heliga oskulden. I videodagboken skildrade de finniga ynglingarna hur de försökte att få till det med någon lyckosam kille eller tjej.

Jag tyckte att det var så fascinerande hur dessa ungdomar så öppet pratade om hur kuken slaknade när kondomen skulle på, hur de trånade efter den fula killen bakom charkdisken i snabbköpet och hur de föreställde sig det som de tidigare bara hade sett i sina föräldrars p-rullar.

Jag fann det befriande att höra tonåringar resonera kring det som sedan länge har förflyttat sig från sovrummen till kvällstidningarnas förstasidor.

Jag hoppas att svensk tv gör något liknande. För ungdomar behöver höra andra ungdomar resonera kring sex. För att känna igen sig, för att känna sig lite mindre ensamma. För att lära sig något som de faktiskt kan förstå och använda sig av.

För vilka pratar om sex med kidsen nu för tiden ? Antingen hurtiga RFSU-människor, pinsamt stela lärare eller dåligt pålästa polare. Det finns knappt några utrymmen för öppna och ärliga samtal om sex.

Risken är ju att få lär sig sina egna och andras gränser, hur de ska skydda sig och hur fan de ska göra. Därför var Virgin Diaries så bra. För ungdomarna i det vågade vara öppna, okunniga och pinsamma. Allt som ungdomstiden går ut på liksom.

Jag kände att jag själv slappnade av ännu mer bara av att inspireras av deras ärlighet och mod. Jag tänker absolut inte bli oskuld igen. Fan heller.

Förutom varje måndag det vill säga.

9 thoughts on “Så får du tillbaka din oskuld!”

  1. ”A born again virgin”, ja för alla de där penisarna jag haft i muffen de räknas ju egentligen inte utan det är min INSTÄLLNING till det hela. Jag kanske ska ge min kille ett sånt certifikat i morgongåva efter vi gift oss?

  2. Det går att bli mödom igen
    med hjälp av en operation
    sen får tjejen vara spänd
    så han inte anar oråd
    Är hon dessutom ”certad”
    som alldeles äkta oskuld
    så kan det nog bli både
    äktenskap och förhållande

  3. Tror att ingen kommit på något liknande för män. Marknaden för manliga oskulder är liksom inte stor. 🙂

    1. pia, jag skulle på ett hemskt plan tycka det vore coolt om även män var tvungna att sy lite i könsorganet för att verka vara oskuld.

    1. pia, där det gör som mest ont! eller typ att män när de förlorar oskulden har sönder ollonsträngen, som en omskärelse. och så måste det fixas till igen.

Kommentera

