Äntligen lite bra nyheter!

Tre glädjande tillkännagivanden i dag:

1. Tydligen gick det för sig att en kompetent kvinna med en unge i ugnen fick jobbet som EU-minister trots allt. Birgitta Ohlsson kommer att göra ett utmärkt jobb. Men förhoppningsvis blir hon av med det i september.

2. Filmen Precious med den briljanta Mo’Nique och min nya favorit Gabourey Sidibe blev alla nominerade till Oscars i dag. Gabby har troligtvis ingen chans mot Meryl Streep och Sandra Bullock i huvudrollskategorin. Men Mo’Nique visste jag skulle vinna Oscarn första gången jag såg Precious för ett halvår sedan. Ni måste se den. Den kommer att göra er till bättre människor.

3. Nominerad till en Oscar för bästa låt är The Weary Kind, ledmotiv till filmen Crazy Heart, med Ryan Bingham vid mikrofonen. Det är en knäckande bra låt. När jag får en röst som Binghams ska jag också satsa på en countrymusikkarriär.

4 thoughts on “Äntligen lite bra nyheter!”

    1. sven b, haha! jag läste också den i morse och fick stora aggressioner i kroppen. har skrivit ett inlägg om det som kommer om någon timme.

Kommentera

