Hur en uppblåsbar sexdocka kan rädda liv.

Ett vittne ser en man och kvinna omfamna varandra. Från ett fönster på sjätte våningen hoppar de sedan mot sin död. Vittnet säger:

”Upon seeing that man clutching that woman while jumping, I thought it was a tragic double suicide. When they landed I heard a loud bang, which sounded like an exploding tyre. I went closer and saw a man of approximately 50-years-old laying on the ground, but couldn’t see the girl who he’d jumped with at all. All I could see was some woman’s hair and a pile of clothes, it scared me to death”

Den 50-årige Yang hade hoppat ut genom fönstret tillsammans med sin uppblåsbara sexdocka. Han hade landat på dockan som hade sprängts. Yang klarade sig undan döden med två brutna revben.

Dockan räddade honom.

Mannen sade sig inte klara av ensamheten sedan frun hade dött och sonen hade flyttat till en annan stad. Så han ville avsluta allt med den enda som hade hållit honom sällskap.

Det skulle kunna vara en tragisk historia. Men jag ser det som en historia om att få en andra chans. Mannen hade trott sig vara helt ensam. Men incidenten visade att hans grannar hade brytt sig och oroat sig för honom.

Han var inte ensam.

Ibland tänker jag att allt händer av en anledning. Ibland måste jag tro att det är så. All skit som händer en i livet måste ha ett vackrare syfte än att bara sära och såra.

Att skiten bara är gödslet som får en att växa.

Jag är inte religiös. Jag tror inte att någon gud har en ”plan” för mig. Jag tror att jag har en plan för mig själv. Alla mina val, varje dag, utgår från den. Och den är så enkel som den kan vara.

Jag vill bara vara så lycklig som möjligt.

Ibland glömmer man bort hur man gör för att vara lycklig. Vilka val som leder dit. Ögonen är stängda. Det är då livet påminner en. Ibland så enkelt som ett telefonsamtal från en vän, eller ett mejl med en länk till ens favoritlåt.

Ibland i formen av en uppblåsbar docka.

3 thoughts on “Hur en uppblåsbar sexdocka kan rädda liv.”

Kommentera

