Var fan var de avklädda männen?

Av någon märklig anledning slog jag på Svenska Idrottsgalan igår kväll. Just i tid för att Peter Settman skulle deklarera att det var dags för ett ”erotiskt” sångnummer.

Åh nej.

Och då dök av någon märklig anledning Magnus Carlsson, LaGaylia Frazer och Jessica Folcker upp. Och sjöng Lady Marmalade. Av någon märklig anledning det också.

Jag är ledsen, men vad fan var det? Fick de betalt för skiten?

Men deras slaskiga tolkning av världens slaskigaste låt överskuggades av ett antal kvinnliga dansare i minimala sportinspirerade outfits.

De krälade på marken, särade på benen och krönte porrigheten med att ställa sig på matborden och hälla kannor med vatten över sig själva. Jag skojar inte.

Det var så ”erotiskt”.

Efter uppträdandet drog Peter Settman några höhö-skämt om hur upphetsade alla gubbar framför teven måste vara nu.

Jo, jag tackar.

Alltså. Vad. Är. Det. För. Jävla. Fel. På. SVT?

Det är år 2010. Jag vet att det inte spelar någon roll då vi inte är i närheten av jämställdhet i det här landet. Men jag vill ändå poängtera det.

Är det så här svenska galor ska se ut 2010? Är det här man lägger ambitionerna för Sveriges största sportgala? Att vara gubbsjuka jävlar?

Jag har inget emot ”erotik”, men jag avskyr att det alltid är kvinnors lott att stå för den. Att sånt här alltid görs för och av de manliga blickarna.

Var fan var de avklädda männen som hällde vatten över sig själva på matborden?

När de är där medan b-artister sjunger snusk, då kan vi snacka igen.

PS. Ett liknande upplägg hade galan 100-wattaren förra året där Moulin Rouge-inspirerade strippor stod för underhållningen. Den galan producerades av Peter Settmans produktionsbolag Baluba. Baluba står dock inte bakom Svenska Idrottsgalan. Det gör Strix. Det bevisar tyvärr bara att snuskgubberiet lever och frodas på fler ställen än ett i branschen. Kul.

9 thoughts on “Var fan var de avklädda männen?”

  1. Peter Settman=Baluba. Baluba producerade 100-wattaren (eller vad det var för någon reklamgala) som hade en liknande ”sexskandal” (som gammal Resuméräv minns du vilken vad jag menar).

      1. emil, tack för påminnelsen! nej strix producerade den här galan. men la till info om det i inlägget. gubbarna finns tydligen på fler än ett produktionsbolag…

  2. Oh, ja! Gubbgubbarnasgubbegubbe Robban-bobban Aschberg ligger ju bakom Strix, vilket jag alltid påmindes om när han tuffade fram i en gigantisk Landrover i Sjöstan (bodde nära Luma)…
    Annars kan jag tipsa om att hellre kolla på Gerard Butler-klipp på Youtube (ofta ganska naken i sina filmer, ju) än på manliga, eller för den delen kvinnliga, svenska show-dansare som ska uppträda ”erotiskt”
    Tror tyvärr inte det är i vårt blod (för att låta smygreaktionär) oavsett hur många år man har trälat på Lasse Kyler..
    🙂

    1. katarina, tack för tipset! och just det., robban. han som avgudar annan anka. det säger väl allt.

  3. jag känner verkligen att det fattas vackra män i mitt liv att vila ögonen på. jag är av den typen att jag inte är så mycket för skäggstubb och fårade ansikten eller tycker det är sexigt med kostym och makt. nej jag vill ha hud och unga män, men det är så sanslöst sällsamt. inte på tv, i serier, i tidningar, i filmer, ingenstans. ständigt bara den här bilden av mannen som mannen själv tror att kvinnor vill ha. sammanbitna blickar, rutiga skjortor, vapen. suck alltså.

    1. sandra, det är för mycket mikael persbrandt och för lite joseph gordon-levitt. jag har bara varit ihop med pojkiga män och dras mest till sådana. så jag håller med. allt för skäggigt och kostymigt får mig bara att tänka på män i min släkt. nej tack.

Kommentera

