När barn får tag i porrpaket.

Jag har aldrig beställt något sexigt med posten. Inget dirty överhuvudtaget. Men en gång råkade jag få grannens paket och innan jag upptäckte det hade jag rivit upp det. Hoppsan.

Där i låg två porrfilmer. Minns inte vad de hette, men de var tyska och hade äldre kvinnor med hängtuttar på omslagen.

Jag pressade ner dem i grannens brevlåda och sprang därifrån.

Min poäng är att paketet var helt fritt från antydningar om dess sexiga innehåll. Och så vitt jag vet är det fortfarande så. För att mottagarna ska känna sig mindre utpekade om de beställer porr över nätet.

läser jag att Kanadas motsvarighet till Posten har börjat stämpla alla sådana paket med ”Adult Material”. Detta gäller allt material som anses vara ”sexually suggestive”.

All distrektion tas bort och det gäller så väl bilder ”that are suggestive of sexual activity” som text som ”describes sexual acts in a way that is more than purely technical.”

Sexigt!

Varför gör man då på detta viset? Jo, för barnens skull. Alltid för barnens skull. De små rackarna.

”If you send it to a family and the children open the parcel, now that could be a problem.”

Ja, de små liven lär ju inte riva upp paketen om det står ”Adult Material” på det. De lär ju inte bli ännu mer intresserade av det mystiska paketet som bara vuxna får glutta in i.

Det är så dumt. Barnen kommer att fortsätta riva upp paketen om de vuxna är så dumma att de låter sina porrpaket hamna i deras händer.

Jag tycker att det finns en poäng med att det finns en distrektion när det gäller sexprodukter. Det är inget fel med att beställa sådana, men folk har stora svårigheter att hantera andra människors sexualitet. De dömande blickarna kommer blixtsnabbt.

Så för att undvika pinsamheter och obekvämligheter är distrektion att föredra.

Och om barnen får tag i era porrfilmer är det faktiskt bara rätt åt er.

Posted in sex

6 thoughts on “När barn får tag i porrpaket.”

  1. Snällt mot företagen som säljer prylarna, deras försäljning lär ju dyka efter en sån grej. Jag hade iaf inte velat köpa några grejer som kan få en sån stämpel på sig. Dessutom är det rätt som du säger, om det är för barnens skull så får det nog motsatt effekt. Ett anonymt paket kan ju innehålla vad som helst, som tråkiga böcker som ingen unge är intresserad av.

    1. matilda, de som slutar beställa paket kan ju alltid porrsurfa. fast ett tips är att inte göra det på barnens dator.

      1. Jo men jag antar att även sexleksaker och sånt innefattas i beslutet och såna hjälper det ju inte så mkt att bara se bilder av.

  2. Jag tror att brevbäraren redan vet
    vad som finns i anonyma paket
    utan avsändare, de små barnen
    kan inte läsa varningen
    och de större har hittat ut på internet
    där det finns massor med naket
    så de behöver inga hemliga paket

Kommentera

