Att prata om mens på röda mattan.

Jane Lynch har äntligen fått sitt stora genombrott. Efter otaliga fantastiska rollprestationer genom åren, framför allt som en del av Christopher Guests ständiga skådespelarentourage, är hon nu Sue Sylvester med hela världen.

Glee är en fruktansvärt strömlinjeformad och stereotypinfekterad show som inte förtjänar en fjärdedel av alla lovord den får. Den ger mig rent ut sagt både klåda och kväljningar.

Men Jane Lynch som den elaka tränaren Sue Sylvester gör att jag ändå kollar på avsnitt efter avsnitt. För så bra är hon.

Tyvärr blev hon rånad på sin Golden Globe i söndags. Men det bästa var när hon innan galan intervjuades på röda mattan. Intervjuaren frågade vad hon hade i väskan.

Jane Lynch svarade:

”My invitation, a little bit of lipstick and… a tampon, to be perfectly honest.”

Reportrarna fnissade och frågade om kände sig ”lucky” inför kvällen varpå Lynch svarade:

”I’m feeling real lucky tonight. I’m menstruating, I’m in my lady power, and I am young enough to still be menstruating!”

Fy fan vad klockrent. Det ger ”röda mattan” en helt ny innebörd.

7 thoughts on “Att prata om mens på röda mattan.”

  1. Ehe… jag skäms lite över att jag älskar Glee! Men jag skyller på att jag sjunger själv och går runt och drömmer om en liknande klubb på universitetet (fast med bra musik).

    1. hannah, älska på! jag gillar själva idén. och om jag kunde dansa och sjunga skulle jag också joina en sån klubb!

Kommentera

