Tydligen är invandrare bra på att torka bajs.

Om vi nu alla ska dela med oss av våra bajshistorier så har jag också en.

Jag har nämligen också hittat avföring i min port en gång. Och jag gjorde ingenting åt saken. Jag tänkte att råttorna kanske skulle käka upp det.

Eller nej, jag tog ett bad och glömde bort det.

Avföringen låg där i flera dagar. Någon la ett papper över. Sedan var det plötsligt borta.

Men nog om mig.

Det är något väldigt typiskt över att det är Fredrik Reinfeldts pressekreterare Edvard Unsgaard som har uttryckt sig minst sagt förbryllande om en rysk städerska på Facebook:

”Tycker invandrare och invandrarföretagare är otroliga. Någon idiot hade inatt gjort det lite större behovet i vårt trapphus (och lagt sin halsduk där…). Jag ringde vårt städbolag som drivs av invandrare som på en halvtimme skickade över en ryska som städade och sanerade trappen. Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb.”

Eh, ursäkta?

Edvard Unsgaard förtydligar:

”Jag tycker det är helt fantastiskt att få ett jobb gjort så snabbt, oavsett vem som gjorde det. Det var det jag menade med arbetslinjen.”

För Edvard Unsgaard är det tydligen väldigt viktigt att understryka att invandrare och invandrarföretag är något bra. De där är så duktiga! De torkar bort ens skit fort som fan. Nämnde han att det var en ryska som gjorde det?

Jo, det är sant!

Edvard Unsgaard är verkligen nere med det här mångkulturella. Han kan peka ut de flesta nationaliteter på rak arm. Och aldrig är de svenskar. För det behöver man ju aldrig skriva ut, bara alla andra.

De där.

Och sedan är det här med det dåliga skämtet han och hans moderatpolare kallar för arbetslinjen. Det är ett påfund som mest känns konstruerat av människor som inte har någon aning om hur det är att vara arbetslös på riktigt.

Det är som Martin Aagård så utmärkt uttrycker det:

”Arbetslinjen är en politik som tvingar folk att ta arbeten de tvekar inför. De tvingas bland annat flytta under hot om att förlora sin a-kassa. Unsgaards skämt bygger alltså på den ryska kvinnan TVINGAS åka hem till Edvard och torka upp när hans Vasastan-grannar inte orkar bajsa på toaletten… Städerskans bajstorkande är numera dessutom avdragsgillt. Edvard får BIDRAG för att hon tvingas torka upp när Edvards grannar skitit i tamburen.”

Edvard Unsgaard kandiderar till riksdagen i valet. Vem ska torka upp all den skit han kommer att sprida där?

Just det, ryskan.

15 thoughts on “Tydligen är invandrare bra på att torka bajs.”

  1. Jag har jobbat som städerska en sommar. Enough! Jag röstar på annat så jag slipper någon arbetslinje, för städa gör jag inte igen. Andra människors bajs och kräks … nej, en sommar räcker. Så bortskämd är jag. Och lat.

    1. Btw jobbade jag inte som städare i Sverige, vilket gör att jag tekniskt sett var invandrare eller åtminstone utlänning eller gästarbetare, just då. Så invandrare kanske är bättre på att torka bajs?

  2. Ett utmärkt bevis på när politiker försöker vara så fint politiskt korrekta och mångkulturella, men trasslar in sig i sina formuleringar och blottar pinsamma fördomar och värderingar.

    Apropå skitjobb jobbade jag två somrar på en camping i Halland. Då ingick uppgiften att städa toaletterna. Vissa dagar var jag nära på att spy, folk kan verkligen sprida sin skit lite hursomhelst.

    1. emil, precis. och det är alltid lika beklämmande när dessa fördomar sopas under mattan av så många. som tycker att det är en ”skitsak” när människan avslöjar sina sunkiga värderingar.

  3. Aah, jobbit med folk som inte kan städa upp själva utan vill ha nån annan som tar hand om deras skit!
    Ännu jobbigare när de även är smygrasister.

  4. ”Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb”

    Oj. En fungerande ”arbetslinje” består alltså enbart i ATT någon annan gör det jobbiga? Snabbt. Under vilka omständigheter, på vems villkor eller varför är oväsentligt och huruvida motivationen består i ”entreprenörskap”, desperation eller pistolhot är underordnat eller? Är det där definitionen av arbetslinjen så har den ju förverkligats otaliga gånger genom mänsklighetens historia. Synd att såssarna monterade ned den.

  5. Har jobbat som städerska själv. Och tro mig, trots att jag är invandrare var jag verkligen kass. Oavsett hur bra Edvard tycker att vi är. Nej, vi invandrare är usla på allt helt enkelt… så måste det ju vara.

  6. Det är bra att folk snackar klartext
    så man inte tror det är nåt skitprat
    när en bidragskåt moderat
    berömmer nån invandrarföretagare
    som fixar det han med viss vämjelse
    själv kunde gjort betydligt snabbare
    Det måste kännas bra
    att ha en liten ryska
    på knä, bättre det, än en svenska
    som skulle kunna börja snacka

  7. Jag har för några få korvören jobbat inom hemtjänsten en sommar och var då alldeles utmärkt på att städa och torka bajs både här och där trots att jag nog räknas som etnisk svensk. Förövrigt brukar folk som är emot hushållsnära tjänster, t.ex. en av mina lärare på genusvetenskapliga i Lund, få nått hysteriskt i blicken när jag drar paralleller mellan hemtjänst och städtjänst för att städa hos andra = förnedrande, men FÖR GUDS SKULL LÅT MIG SLIPPA ATT TA HAND OM MINA SLÄKTINGAR SOM INTE KLARAR SIG SJÄLVA LÄNGRE!!!” Precis som att torka gamlingar i röven skulle vara mindre jobbigt än att städa hos folk, personligen skulle jag föredra det senare för jag tror trots allt att bajskorvar i trapphus är mer ovanliga är nerskitna blöjor. Hursomhelst, hans inlägg var hur pinsamt som helst. Vad fan tänker han med?!? Förhoppningsvis kommer han inte bli invald i riksdagen för mannen har uppenbarligen inga spärrar mellan tankar och överföring i text. Hade facebook funnits när jag jobbade inom hemtjänsten skulle jag kanske ha skrivit ”Tant Agda hade återigen kliat sig i blöjan och torkat av handen på väggen, trots att hon ska ha en sjukdom som gör att hennes armar är låsta mot kroppen och det därför är mkt svårt att klä på henne, tur att en liten underbetald tjej kom dit och torkade samtidigt som hon fick höra att hon var fet och hade elaka ögon, det är arbetslinjen det!”

Kommentera

