Jag raderade åtta år på en sekund.

Jag har träffat många av mina killar genom bögsajten QX:s community Qruiser. Det har många bögar, lebbor och de mittemellan gjort i min generation.

Nätet blev krogen blev sängen blev delat Ica-kort.

Det som en gång var en del i mitt sexuella uppvaknande är numera mest en äcklig djungel av kukar och fittor. 23 användare är blockerade från att kontakta mig. Det säger allt.

De senaste åren har jag bara loggat in en gång i kvartalet. Det är inte min grej längre. Jag orkar inte, bryr mig inte. Dessutom är det bara 60-åriga gubbar med krokiga kukar som kontaktar mig.

Och vad vill de ge mig, ett krokigt innandöme?

Jag loggade in en sista gång häromdagen. Läste gamla dagboksanteckningar. Det var ytliga utläggningar om favoritmusiken för tillfället eller om något trivialt som hade hänt. Inget om hur dåligt jag egentligen mådde på den tiden.

Och det är vad Qruiser är för mig. Opersonligt, kallt och rått. Jag var någon annan där.

Jag är mig själv nu.

Så jag raderade kontot. Åtta år, 500 dagboksanteckningar, hundratals mejl. Jag raderade allt. Och det känns så skönt. Den delen av mitt liv är över. Nostalgi sparar jag till 80-årsåldern.

Mitt 00-tal är nu på riktigt över. Jag hör vindarna blåsa.

4 thoughts on “Jag raderade åtta år på en sekund.”

  1. Jag ska göra något mycket bättre snart….
    QX är
    1) Fult, designad av blinda apor med Windows
    2) Användbarheten är lägre än min vänstra pungkula. Finns inte mycket du kan göra med en vänsterpungkula
    3)Tekniskt efterblivet

  2. Jag gjorde något liknande på Nattstad för två år sedan. Fråga inte varför jag var medlem där från första början. Men det var befriande på något sätt. Vissa skulle kalla det ”denial” eller försök att fly, jag väljer att kalla det en rejäl uppdatering. =)

Kommentera

