Jag får svar från han som inte vill vara homo.

Jag uppmärksammade er i måndags på snubben som går i reparativ terapi och som bloggar om att homosexualitet är en sjukdom/störning.

Mitt största bekymmer var att bloggförfattaren säger sig vara socionom, jobbar inom utbildning och dessutom sitter i kommunfullmäktige. Jag tycker att det är läskigt som fan, då det är yrkesområden där hans åsikter verkligen kan få genomslag.

Lika sorgligt är det självhat han uppenbarligen går runt med.

Jag skrev ändå, och menar det, att det är hans liv och hans val hur han hanterar sin homosexualitet. Även om jag tycker att det är hjärtskärande att han har valt att gå den väg han går.

Nu svarar människan på sin blogg med rubriken ”Linus Fremins hat”. Haha!

Och tyvärr, och självklart, har han medvetet feltolkat hela mitt inlägg. Han kallar mitt inlägg för hatkampanj. Om han tror att det är en hatkampanj har han uppenbarligen inte läst andra, ännu argare, inlägg av mig!

Han skriver:

”Lägg en skarp kniv i handen på killen och säg var jag finns så kommer han springande och dödar mig med tusentals hugg, och kanske hoppar sedan upp och ner på min döda kropp skrikandes hur han hatar mig. Det känns så. Att jag är hans främsta hatobjekt i universum. Varför? Varför är RSFL:s homoaktivister så rädda för andra åsikter och att dessa åsikter kommer fram? Verkligen tankeställande.”

Haha! Det är ju bara för roligt!

Men jävligt oroande.

Människan skruvar upp volymen så högt att han till och med överröstar sig själv. Men låt så vara.

Det jag tycker är ännu mer värt att notera är att människan försöker få det att framstå som han har värsta stora skaran av fans. För tydligen har ”många av hans läsare och lyssnare undrat” varför han inte har svarat på min ”hatkampanj”.

”Hatkampanjen” är alltså det lilla inlägg jag publicerade på min lilla blogg ett dygn innan hans inlägg. Kanske har den blivit till en kampanj så snabbt? För enligt människan i fråga har man läst om den i Örebro.

”Fick några frågor om den igår i Örebro när jag föreläste om homosexualitet och behandling av den.”

Jag kan slå vad om att snubben inte var i Örebro och föreläste. Och om han var det lär ingen ha läst inlägget som jag publicerade några timmar innan. Det är klassiskt hittepå.

Snubben ljuger taktiskt för att framställa att hans åsikter har större gehör än vad de egentligen har. Snubben är riktigt slipad. Inte undra på att han är politiker.

Åh, någon ge mig styrka.

18 thoughts on “Jag får svar från han som inte vill vara homo.”

  1. Hmf. Hampf. Harrrrpf.
    I am lost for words.
    Vilken kille. Vad kan man säga?
    ”Han (Linus) sprutar liksom saliv” Jag hoppas verkligen att du inte är så där tam när du är så förbannad att du sprutar saliv.

    Jag har förresten varit med om liknande i bloggvärlden. Jag har postat ett uttalande om att jag inte håller med men tycker att det är OK att andra inte har samma åsikt, och fått tillsvar ett upprört inlägg om hur fördömande jag är. Kanske bara känsliga människor, eller en känslig tå…

    1. lisa, haha! nä spruta saliv gör jag inte. jag slår omkull med ord. det brukar räcka. och det är så tråkigt med alla de som får sådana upprörda reaktioner av ingenting…

  2. Förresten…nu är det två av dina läsare (jag och någon annan) som har kommenterat på den där bloggen. Jag kan gissa att det kommer komma fler inlägg om hatkampanjen…

    Förövrigt håller jag inte med om att han är så ”slipad”. Slug, ja visst, men ingen riktig debattör- eller skribent talang.

    Ursäkta att jag spammar dig lite…

    1. lisa, åh tack! läste och hejar på! ja kanske är han mer slug. nej människan kan inte skriva eller argumentera så väl. men han kan några knep…

  3. *ger lite styrka* Dessvärre kan snubben nog ha föreläst i Örebro. De har minst en kyrka med koppling till Livets Ord där. Håller med om att det hade varit lite väl ambitiöst att läsa din blogg innan man går på ett möte för att lyssna på en sån ”föreläsning”.

    1. matilda, hm stackars örebro. och jag har aldrig fått bevis på att jag är stor i örebro. men kanske är jag det i religiösa kretsar där? åh, eh, vad kul…

  4. …jag tycker förresten att det är oerhört humoristiskt att kalla sin blogg ”Är det friskt att inte kunna ha barn” när han rimligtvis måste mena ”Är det friskt att inte kunna FÅ barn” möjligtvis med ett tillägg av ”tillsammans”, men det vågade han väl inte skriva ut av rädsla för att få alla med fertilitetsproblem efter sig. Det är ju inte som att homosexualitet yttrar sig som så att man inte kan hantera kids. Han har dock rätt i det smått akuta behovet av att förkovra sig i argumentationens ädla konst.

      1. Jag har just nu högläsning av bloggen för min kille… vi kan inte låta bli att skratta… rena rama dyngan! ”speciellt kvinnlig homo- och bisexualitet är lätt att bota”, med vaddå? Stora snoppar? Är det därför det inte går lika lätt att bota killar? Och så att skimming av kontokort är vanligt när män träffar män. HAHAHA. Nej heteros utsätter sig inte för risker i internetdejtingvärlden, ingen hetero har blivit våldtagen eller mördad av sin dejt, oh nej!

      2. matilda, haha! en stor kuk löser allting. det är ju bristen på dem som är orsaken till allt ont. vänta, det kanske stämmer. mindervärdeskomplex får män att göra crazy things… hm…

  5. Matilda!

    Skrattade också åt att kvinnlig homosexualitet är lätt att bota! Tja, det var knappast förvånande, alla vet ju att kvinnlig homosexualitet ändå inte är på allvar. De kan ju inte ens ha sex ordentligt!

  6. Jag tror att det hatet han påstår dig känna för honom egentligen är det hat han känner för sig själv och andra. Tragiskt att han tar det till sådana nivåer. Då ser man verkligen hur dåligt han mår. Ingen sund människa skulle väl reagera så där knäppt & knasigt? Han har ju feltolkat hela ditt inlägg och verkar knappt veta vad han snackar om. =O

    1. candy, nä det är trist och sorgligt. och uppenbart ingen som går att diskutera med, tyvärr.

  7. Det är intressant att var gång någon sagt något dumt och får kritik så svarar den med ”Vi har faktiskt yttrandefrihet”. Som om det inte går två vägar. Som om man bara får ropa ut sin åsikt och ingen får komma med motargument.

    1. ellen, precis! en riktig demokrati med yttrandefrihet fungerar ju bara om alla får säga sitt.

Kommentera

